Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه گوگل تهدید کرده در صورت اجبار به پرداخت هزینه به رسانه های محلی استرالیایی، سرویس جستجوی خود در این کشور را حذف می کند، مایکروسافت اعلام کرده جای خالی این سرویس را پر می کند.

 به گفته اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا، در صورتیکه که گوگل برای عدم پرداخت هزینه به رسانه‌ها سرویس جستجوی خود در این کشور را قطع کند، سرویس جستجوی مایکروسافت (بینگ) آماده برطرف کردن این نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استرالیا تصمیم دارد قوانینی وضع کند که طبق آن گوگل و فیس بوک باید برای انتشار اخبار رسانه‌های محلی به آنها هزینه‌ای پرداخت کنند. در صورتیکه مذاکرات این شرکت‌ها و رسانه‌ها برای تعیین قیمت به نتیجه نرسد، دولت داوری را برای تعیین هزینه مذکور انتخاب می‌کند.

این درحالی است که شرکت‌های بزرگ فناوری این قانون را ناکارآمد خوانده و ماه گذشته اعلام کردند در صورت تصویب آن سرویس‌های جستجوی اصلی خود را در استرالیا حذف کنند. این سرویس‌ها شامل موتور جستجوی گوگل است که ۹۴ درصد بازار جستجوی این کشور را تشکیل می‌دهد.

در این میان ساتیا نادلا مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت با نخست وزیر استرالیا مذاکراتی درباره قوانین جدید انجام داده است. موریسون اعلام کرد این شرکت فناوری آماده افزایش سرویس رسانی ابزار جستجوی خود در کشور است.

نخست وزیر استرالیا به خبرنگاران گفت: می‌توانم به شما بگویم هنگامیکه با نادلا صحبت کردم، مایکروسافت اطمینان زیادی به سرویس‌ها داشت.

سخنگوی مایکروسافت نیز مذاکرات با دولت استرالیا را تأیید کرد. اما از آنجا که این شرکت به طور مستقیم در قانونگذاری دخالت ندارد، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

او در این باره گفت: ما اهمیت فعالیت بخش رسانه و توجه عمومی به حوزه خبرنگاری را در دموکراسی درک می‌کنیم و از سوی دیگر چالش‌های پیش روی بخش رسانه به دلیل تغییر مدل‌های کسب و کاری و ذائقه مشتری را نیز می‌شناسیم.

این درحالی است که سخنگوی گوگل هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شین هوا، پلیس ایالت ویکتوریا استرالیا از کشته شدن دو نفر بر اثر سقوط یک هواپیما سبک در مونت بیوتی در روز شنبه خبر داد.

سازمان آتش نشانی کشور استرالیا گزارش داد که هواپیمای سقوط کرده یک "گلایدر موتوردار" بوده است.

مونت بیوتی در شمال شرقی ایالت واقع شده است، شهر کوچکی است که توسط پارک ملی آلپ احاطه شده است و دارای دریاچه‌ها، جنگل‌ها و میدان‌های برفی است.

کد خبر 6090322

دیگر خبرها

  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • ماهیگیری با دست خالی! (فیلم)
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد