Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، مرتضی نخعی امرودی، با عنوان این مطلب که آرتروز آرنج یک بیماری اکتسابی است که پس از گذشت زمان در بدن حادث می‌شود، گفت: هرکدام از مفاصل بدن می‌توانند به آرتروز مبتلا شوند و آرتروز آرنج یکی از آنها است.   وی با عنوان این مطلب که آرتروز آرنج معمولاً افراد میانسال را درگیرمی کند، افزود: در اثر ابتلاء به این بیماری، غضروف مفصلی نرم‌تر و شکننده‌تر شده و کم کم شکاف‌هایی در آن پیدا می‌شود و به مرور زمان و با بدتر شدن بیماری، قطعاتی از آن کنده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: وقتی بیماری آرتروز آرنج پیشرفت کند، قطعات بزرگ‌تری از غضروف‌های بین دو استخوان جدا شده و عملاً تماس استخوان با استخوان اتفاق می‌افتد.   نخعی امرودی اظهار داشت: در صورت ابتلاء به آرتروز، غضروف‌ها از بین می‌روند و استخوان بر روی استخوان حرکت کرده، خراشیده شده و باعث بروز درد می‌شود. به دنبال آن بیمار کم کم نمی‌تواند مفصل خود را حرکت دهد و بنابراین به مرور زمان دامنه حرکتی آرنج کمتر و کمتر می‌شود و این امر باعث می‌شود که پس از گذشت زمان مفصل آرنج نتواند به طور کامل صاف و خم شود.   به گفته وی، مهم‌ترین نشانه ابتلاء به آرتروز آرنج، ایجاد محدودیت حرکتی است. یعنی بیمار نمی‌تواند آرنج خود را به طور کامل صاف و یا آن را کامل خم کند.   این جراح شانه و آرنج افزود: این محدودیت حرکتی معمولاً همراه با درد است و گاهی اوقات هنگام گیر کردن استخوان‌ها بر روی یکدیگر سر و صداهایی به صورت خرت خرت کردن هم احساس می‌شود.   نخعی امرودی اضافه کرد: بعضی اوقات نیز در صورت ابتلاء به آرتروز آرنج قطعات غضروف شکسته شده بین دو استخوان دو طرف مفصل در برخی زوایا گیر می‌کنند و آرنج دچار قفل شدگی می‌شود و بیمار با کمی تکان دادن آن را آزاد می‌کند.   این جراح شانه و آرنج مطرح کرد: معمولاً مفصل که دچار آرتروز می‌شود مقداری نیز تورم در آن وجود دارد و از آرنج سالم بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. در اغلب موارد همراه آرتروز مفاصل، مقدار مایع مفصل نیز افزایش می‌یابد که در اصطلاح عامیانه به آن می‌گویند «مفصل آب آورده است». بنابراین افزایش مایع مفصلی خود یک بیماری جداگانه نیست و معمولاً نشانه‌ای از سایر بیماری‌های مفصلی مانند آرتروز است.   وی اظهار داشت: فردی که دچار آرتروز آرنج می‌شود، در هنگام انجام کارهای سنگین دچار درد در ناحیه آرنج شده و توان حرکت دادن این ناحیه نیز در برخی موارد وجود ندارد.   نخعی امرودی در ارتباط با علل بروز آرتروز آرنج، گفت: عواملی مثل سن، انجام ورزش‌های سنگین، آسیب‌های وارده به آرنج و شکستگی یا دررفتگی‌های قبلی از عوامل مستعد کننده آرتروز هستند.   دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: معمولاً این بیماری در افرادی که کارهای سنگین دستی و نیز در ورزشکارانی که ضربات سنگین با دست می‌زنند مانند بوکسورها شایع‌تر است.   وی افزود: راه تشخیص آرتروز آرنج در مرحله اول گرفتن شرح حال و معاینه است. اگر قرار باشد بیمار با جراحی درمان شود یا به مشکل دیگری غیر از آرتروز هم شک داشته باشیم از کارهای تشخیصی دیگر مانند ام آر آی و سی تی اسکن نیز استفاده می‌کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ارتروز آرتروز آرنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی

 متخصص عفونی با بیان اینکه تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی تأثیرگذار است، گفت: مصرف آب غیربهداشتی می‌تواند باعث افزایش انگل‌های روده‌ای شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن صالحی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با محوریت ارائه راهکارهایی به منظور کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آنها بر سلامت محیط و جامعه اظهار کرد: پرتوها و عوامل شیمیایی دارای اثراتی بر ژنتیک افراد هستند و می‌توانند منجر به بروز سرطان شوند.

وی با بیان اینکه بعضی از عوامل و بیماری‌های عفونی مانند بیماری مالاریا و سالک در شرایطی خاص، افزایش پیدا می‌کند و تخریب اکوسیستم، تجارت، حمل و نقل و مهاجرت نیز می‌تواند اثراتی مثبت و منفی داشته باشند، افزود: علاوه بر انسان‌ها، حیوانات، گیاهان و جو زمین نیز در معرض آسیب قرار دارد.

متخصص عفونی تصریح کرد: افزایش حفره ازن در جو زمین می‌تواند اثرات زیست محیطی به همراه داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به بارش باران‌های اسیدی که بر بیماری‌های تنفسی تأثیرگذار هستند و آسیب‌های کلیه و کبد اشاره کرد.

صالحی با اشاره به اینکه عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی و دستگاه تنفسی فوقانی و عفونت گوش میانی بیشتر مشاهده می‌شود، ادامه داد: تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی تأثیرگذار است و مهاجرت مردم از شهرهای آلوده می‌تواند تبعات منفی از جمله افزایش بیماری‌های اندمیک را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیماری‌هایی مانند وبا، تیفوئید، شیگلوز، آمبیاز و بعضی از بیماری‌های انگلی روده و بیماری انگلی خونی، شپش و گال در این مهاجرت‌ها بیشتر دیده می‌شود، گفت: افزایش دما می‌تواند افزایش تکثیر پشه آنوفل و مالاریا را در پی داشته باشد و تکثیر بعضی از جوندگان و پشه خاکی که سالک را بیشتر می‌کند، افزایش می‌دهد.

متخصص عفونی اضافه کرد: مصرف آب غیربهداشتی می‌تواند باعث افزایش انگل‌های روده‌ای شود و آلودگی هوا نیز افزایش تعداد arbovirus را در پی خواهد داشت که بعضی از این ویروس‌ها تب دانگی و بیماری زیکا را ایجاد می‌کند.

صالحی با بیان اینکه بیماری اسپیروکتی می‌تواند در اثر آلودگی هوا تشدید شود که این بیماری تظاهرات پوستی ، مفصلی ، قلبی و CNS دارد، افزود: با توجه به تعدد صدمات آلودگی هوا در بیماری‌های عفونی، توصیه‌های مرتبط باید مد نظر قرار گیرد و استفاده از اجاق گاز برقی و استفاده از گاز برای سوخت ماشین از جمله راهکارهای کاهش الودگی هوا و تأثیرات آن به شمار می‌رود.

کد خبر 751506

دیگر خبرها

  • ۲۴ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از سکته‌های مغزی، مربوط به آلودگی هوا است
  • تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی
  • حقایق مهم در مورد مصرف ویتامینها و مکمل ها که نمی دانید
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • دلیل خال قرمز روی پوست + علائم خطر