Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@12:54:31 GMT

کرونا؛ تظاهرات مردان سیاه پوش در دانمارک

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۰۳۱۱

کرونا؛ تظاهرات مردان سیاه پوش در دانمارک

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، پلیس اتریش اعتراضات برنامه‌ریزی شده گروه‌های معترض به قرنطینه سراسری در این شهر را ممنوع کرده است. بسیاری از این معترضان طرفدار حزب راست‌گرای "آزادی" در اتریش هستند و معمولا تمایلی به استفاده از ماسک یا حفظ فاصله اجتماعی ندارند.

اتریش سومین دوره قرنطینه و تعطیلات سراسری در این کشور را از سه شنبه هفته گذشته اجرایی کرده و بسیاری از فروشگاه‌های غیر ضروری و مشاغل در این کشور تعطیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود ممنوعیت تظاهرات ضدکرونایی در اتریش، گروهی از مخالفان قرنطینه در مرکز وین تجمع کردند/ عکس: رویترز

حزب "آزادی" اتریش به عنوان یکی از مخالفان دولت، محدودیت‌های مختلف در این کشور را تحت عنوان "جنون کرونا" محکوم کرده و رهبران این حزب پیام‌های مختلفی را برای واکسیناسیون در اتریش به رهبران حاکم ارسال کرده‌اند.

"هربرت کیکل" معاون رهبر حزب آزادی در روز شنبه از دستور دولت برای ممنوعیت اعتراضات انتقاد کرد. او از طرفداران خود خواست به جای شرکت در تظاهرات ممنوع، آزادانه در هر نقطه شهر قدم بزنند و "نارضایتی خود را به صورت مسالمت‌آمیز نشان دهند".

به همین خاطر پیوستگی معترضان در تظاهرات روز یکشنبه "وین" در اتریش چندان واضح و مشخص نبود.

در این میان جمعیتی حدود 5 هزار نفر در میدان مرکزی "وین" و همچنین در برابر دفتر "سباستیان کورتس" نخست‌وزیر و "الکساندر فن در بلن" رئیس‌جمهور  اتریش جمع شدند.

تظاهرات معترضان به قوانین ضد کرونایی و قرنطینه در شهر وین اتریش/ عکس: رویترز

صفوف پلیس با تجهیزات ضد شورش و ماسک (کرونا) در برابر تظاهرکنندگان ایستاد و مانع ورود متعرضان به خیابان‌های اطراف شد.

پس از اعتراض به محدودیت‌های کرونایی در هلند و شکل گیری درگیری‌های چند روز گذشته، پلیس اتریش از برخورد شدید با معترضان اجتناب کرد و جو تظاهرات پرتنش و  مسالمت‌آمیز عنوان شد.

یک شاهد عینی تعداد معترضان را هزار نفر عنوان کرد. پلیس بازداشت تعدادی از معترضان را تائید کرد.

این در حالیست که بسیاری دیگر از مردم اروپا نیز، روز آخر هفته خود را در تظاهرات گذراندند. این اعترض‌ها برای محکوم کردن قوانین محدود کننده کرونایی در اروپا برگزار شد.

گروهی از معترضان به قوانین محدود کننده کرونا در شهر "ارهوس" دانمارک با لباس‌های مشکی تظاهراتی را سازماندهی کردند/ عکس: گرفته شده  از  rt.com

پلیس هلند پس از چند شب درگیری با معترضان به محدودیت‌های کرونایی، در آرامترین شب تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونایی حدود 131 نفر را دستگیر کرد.

در دانمارک نیز گروهی موسوم به "مردان سیاه‌پوش" در شهر "ارهوس" با لباس‌های مشکی تظاهراتی را سازماندهی کرده و شعار " آزادی برای دانمارک" را سردادند.

معترضان دانمارکی معتقدند محدودیت‌های کرونا "آزادی آنها را نقض کرده است".

این اعتراضات یک هفته پس از اتفاقات خشن و مشابه در "کپنهاگ" پایتخت این کشور صورت می‌گیرد. در هفته گذشته اعتراض به محدودیت‌های کرونایی باعث بازداشت چندین نفر در پایتخت دانمارک شد.

در جزایر خودمختار "بالئاری" اسپانیا نیز حدود 100 نفر علیه قوانین جدید محدود کننده دولت اعتراض کردند. دولت حاکم بر این  منطقه در روز پنجشنبه گذشته از بسته شدن بار و رستوران‌های جزایر بالئاری تا 15 فوریه (27 بهمن) خبر دارد.

تجمع مخالفان قوانین قرنطینه و محدود کننده کرونایی در جزاریر بالئاری اسپانیا

معترضان در جزایر بالئاری قصد داشتند تا در برابر پارلمان منطقه‌ای خود راهپیمایی کنند اما اقدامات دولت آنها را مجبور با استفاده از وسایل نقلیه شخصی کرد.

در بسیاری از مناطق اروپا و اسپانیا بار و رستوران‌ها با رعایت محدودیت‌های شدید کرونایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

یورونیوز نوشت: در بروکسل، پایتخت بلژیک، پلیس روز یکشنبه بیش از ۲۰۰ نفر را که قصد داشتند علیه سیاست قرنطینه دست به تظاهرات بزنند بازداشت کرد.

این در حالی است که ده‌ها معترض به اقدامات دولت در زمینه کرونا در نقطه‌ای دیگر از بروکسل تجمع کردند.

این نارضایتی‌ها در دیگر کشورهای اروپایی نیز دیده شده است. در مجارستان نیز صدها تن در بوداپست پایتخت در اعتراض به تعطیلی اجباری موسسات دست به تظاهرات زده‌اند. پلیس بوداپست نیز حدود 200 نفر از معترضان در مجارستان را در روز گذشته بازداشت کرد.

اقدامات دولت مجارستان که شامل تعطیلی مدارس، کافه‌ها، رستوران‌ها و همچنین وضع مقررات رفت و آمد شبانه است خشم شماری از صاحبات مشاغل را برانگیخته است. صاحبان 100 رستوران در مجارستان اعلام کرده‌اند که بدون توجه به قوانین درهای خود را به روی مشتریان باز می‌کنند.

تظاهرات به قوانین محدود کننده کرونایی در بوداپست مجارستان/ عکس: Getty Images

اکسفورد بریتانیا که به داشتن بار و می‌خانه‌های تاریخی معروف است، با تعطیلات و قرنطینه مجدد مشکل دارد. بسیاری از این بارها در آستانه تعطیلی هستند.

رئیس اتحادیه بارهای اکسفورد در این باره گفت: دولت هنور هیچ مدرک معتبری در باره اینکه بارها منشاء اصلی عفونت‌های کرونایی هستند، ارائه نداده است.

وی افزود: یک مطالعه نشان می دهد که تنها سه درصد از مبتلایان کرونا در بریتانیا به بارها و می‌خانه‌ها مربوط می‌شود. این میزان بسیار کم است.  او گفت: باید منطقی به این موضوع فکر کنیم. ما در حال از دست دادن بخش بسیار سنتی از زندگی بریتانیا هستیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی محدودیت های کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

صدها نفر روز گذشته در تجمعی در هامبورگ که با حضور گسترده نیروهای پلیس همراه بود علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان اعتراض کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، در هامبورگ آلمان بیش از 1000 نفر علیه سیاست های ضد اسلامی دولت آلمان تظاهرات کردند. معترضان شعار الله اکبر سر می دادند.

به این ترتیب بیش از 1000 تظاهرکننده به دنبال فراخوان اسلامگرایان برای تظاهرات روز شنبه در هامبورگ تجمع کردند. آنها در منطقه سنت گئورگ علیه سیاست و کمپین رسانه‌ای اسلام هراسانه در آلمان تظاهرات کردند. شعارهایی مانند «آلمان = دیکتاتوری ارزش‌ها» را می شد روی بنرهایی که در دست معترضان بود دید.

این تجمع با حضور گسترده پلیس همراه بود و بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد. پلیس تعداد شرکت کنندگان را 1100 نفر اعلام کرده است.

سازمان دهندگان این اعتراضات بارها از تظاهرکنندگان خواستند که فریاد الله اکبر سر دهند. سخنرانان، سیاستمداران و رسانه‌ها را به «دروغ‌های ارزان قیمت» و «گزارش‌های بزدلانه» متهم کردند که قصد داشتند در سایه جنگ غزه همه مسلمانان آلمان را به‌عنوان افراطی معرفی کنند.

کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامیافزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • تظاهرات صهیونیست‌ها برای برکناری نتانیاهو + فیلم
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • مخالفت هواداران با رالف رانگنیک هیچ اهمیتی برای مدیران بایرن مونیخ ندارد
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • عکس‌| حمایت مردان آهنین از گربه‌سیاه پرسپولیس!