Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرهاد جامه‌شورانی رئیس کانون آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه : چیزی از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای باقی نمانده و این آموزشگاه‌ها شدیدا با کمبود مهارت‌آموز مواجه شده‌اند.

او با اشاره به ظلم‌هایی که به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای می‌شود، گفت : سازمان فنی و حرفه‌ای بعضا به سازمان‌های نیمه‌دولتی و به اصطلاح خصولتی‌ها مثل اصناف، اتحادیه‌ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مجوز‌هایی را برای ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای می‌دهد که این مجوز‌ها علاوه بر اینکه آموزشگاه‌های آزاد را از کارآموز‌های ارجاعی این سازمان‌ها محروم می‌کند و در خالی‌تر شدن صندلی آموزشگاه‌های آزاد بی‌تاثیر نیست، به دلیل عدم توان این بخش‌ها در ارائه آموزش‌های مهارتی باکیفیت، معمولا آموزش‌های لازم به این افراد داده نمی‌شود و نه آن صنف می‌تواند از این آموزش‌ها بهره کافی ببرد و نه آموزشگاه‌های آزاد از مزایای آن بهره‌مند شوند.

رئیس کانون آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به شیوع بیماری کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از نظر تعداد مهارت‌آموزان داشت و افزود: اگرچه کرونا همه مشاغل را تحت تاثیر قرار داده، اما در این بین آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای دچار مشکلات خیلی زیادی شده و تحت تاثیر کرونا تقریبا تمامی مهارت‌آموزان خود را از دست داده‌اند.

جامه شورانی با اشاره به سمت‌وسو گرفتن آموزش‌ها در همه بخش‌ها به سمت آموزش‌های مجازی، افزود: آموزشگاه‌های آزاد هم برای برون رفت از مشکلات خود ناچار به جهت‌گیری به سمت آموزش‌های مجازی هستند، اما قوانین دست و پاگیر فنی و حرفه‌ای مشکلات فراوانی را پیش روی آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی قرار داده است.

جامه شورانی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای برای اخذ مجوز آموزشگاه‌های مجازی آزاد فنی و حرفه‌ای سخت‌گیری‌های زیادی می‌کند، در حالیکه وزارتخانه‌های دیگری مثل آموزش و پرورش، ارشاد و یا نهاد‌هایی مثل صنعت معدن، تجارت، شهرداری و ... قوانین سهل‌تری برای مجوز دادن به آموزشگاه‌های مجازی دارند. به عنوان مثال برای اخذ مجوز آموزشگاه مجازی آزاد در بخش فنی و حرفه‌ای باید بستری را فراهم کرد که حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه در پی دارد، در حالیکه هیچ تضمینی برای بازگشت این هزینه‌ها وجود ندارد و ممکن است استقبال متقاضیان این آموزشگاه‌ها کفاف هزینه‌های آن‌ها را ندهد.

او با بیان اینکه هم‌اکنون هیچ حمایتی از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نمی‌شود، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید با واگذاری اختیارات بیشتر به آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای گام‌های مهمی برای حل مشکل این آموزشگاه‌ها بردارد و توان رقابتی آن‌ها را با آموزشگاه‌های آزاد دیگر بخش‌ها بالا ببرد.

عضو هیئت مدیره کانون آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای کشور راهکار موجود برای حل مشکلات آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای را اجرای درست قوانین آموزشی عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال بر اساس قوانین موجود سازمان فنی و حرفه‌ای، اگر آموزشگاه بخش خصوصی مجوز آموزش در یک حوزه را داشته باشد، بخش دولتی باید به آن بخش ورود نکند، در حالیکه عملا این قانون زیرپا گذاشته می‌شود و همین موضوع آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای را با مشکل مواجه کرده و البته کارآموزان را هم دچار سردرگمی کرده است.

او با بیان اینکه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نیاز به حمایت دارند، افزود: آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای نیازمند حمایت بوده و همه این‌ها در حالی است که به گواهی آمار تسهیلات اختصاص داده شده به این آموزشگاه‌ها در سنوات گذشته کمترین انحراف را داشته و جزو خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها هستند.

عضو هیئت مدیره کانون آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: در استان کرمانشاه ۲۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای داشتیم که هم اکنون تنها ۵۰ آموزشگاه، آن هم به صورت نیمه فعال هستند. این تعداد در کل کشور بین یازده تا ۱۲ هزار آموزشگاه است که به جرات می‌گویم هم اکنون ۱۵۰۰ آموزشگاه فعال هستند و مابقی نیمه فعال و یا حتی تعطیل هستند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مهارت آموزی آموزشگاه رانندگی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای آموزشگاه های آزاد فنی وحرفه ای آموزشگاه ها آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب جانشین خطیر، مهم‌ترین ابهام در استقلال

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک مهمترین اتفاق این روزها پیرامون باشگاه استقلال، بحث درخصوص برکناری علی خطیر و انتخاب جانشین وی است. از دو شب پیش تا به امروز، شایعات زیادی پیرامون نامزدهای مدیرعاملی آبی ها به گوش رسیده و همه در انتظار انتخاب نهایی مالک جدید باشگاه هستند.

پس از آنکه باشگاه استقلال روز گذشته به صورت رسمی خبر جدایی علی خطیر را منتشر کرد، بحث و گمانه زنی درباره انتخاب جانشین وی نیز افزایش یافت و حالا همه در انتظار انتخاب جدیدترین مدیرعامل باشگاه استقلال هستند تا مشخص شود چه کسی قرار است سکان مدیریت این باشگاه پرطرفدار را بر عهده گرفته و ریسک نشستن روی این صندلی لرزان را به جان بخرد.

پس از اعلام برکناری علی خطیر، نام‌هایی در فضای مجازی منتشر شد. مدیرعاملان مختلفی که هر کدام پیش از این تجربه نشستن روی صندلی ریاست باشگاه استقلال را در کارنامه دارند. در این میان نفرات دیگری نیز نامشان به چشم می‌خورد که در سال‌های اخیر همواره یکی از گزینه‌های مطرح شده در فضای مجازی برای نشستن روی صندلی ریاست باشگاه بوده‌اند، با این حال به نظر می‌رسد که تمامی پیش‌بینی‌ها و حدسیات اشتباه از آب در بیاید.

آنگونه که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، شهریاری که به عنوان نماینده تام الاختیار هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در باشگاه استقلال مشغول به کار شده، از طرف مالک جدید آبی‌ها این قدرت را دارد تا در خصوص مسائل مدیریت و اثرگذار باشگاه استقلال تصمیم گیری کند. فردی که پیش از این و در سال‌های گذشته علاوه بر سابقه مدیرعاملی باشگاه صبا باتری، حضور در هیئت مدیره استقلال را نیز در کارنامه دارد.

به هر شکل تا زمان قطعی شدن انتخاب مالک باشگاه استقلال و هیئت مدیره آبی‌ها باید منتظر ماند. در حال حاضر فرشید سمیعی که پیش از این نیز یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه بود، به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال وظیفه دارد تا مسائل جاری باشگاه را با هماهنگی با مالک آبی‌ها پیش ببرد.

دیگر خبرها

  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد
  • انتخاب جانشین خطیر، مهم‌ترین ابهام در استقلال
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه
  • استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده