Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@22:40:38 GMT

مذاکرات مایکروسافت برای گرفتن جای گوگل در استرالیا

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۰۵۷۳

ساعت24-غول نرم افزاری مایکروسافت مطمئن است موتور جست و جوی Bing می تواند خلای ناشی از خروج احتمالی گوگل از استرالیا را پر کند.

 استرالیا قوانینی را اعلام کرد که غول اینترنتی گوگل و شرکت شبکه اجتماعی فیس بوک را وادار می کند برای نمایش لینکهای منابع رسانه ای استرالیایی به آنها پول پرداخت کنند.

غولهای فناوری این قوانین را غیرقابل اجرا خواندند و ماه گذشته اعلام کردند اگر رگولاتورهای استرالیا بخواهند قوانین مذکور را اجرا کنند، خدمات کلیدی خود در این کشور را حذف خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خدمات شامل موتور جست و جوی گوگل است که ۹۴ درصد از بازار جست و جوی اینترنت استرالیا را در اختیار دارد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت درباره این مقررات جدید با اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا صحبت کرده و وی روز دوشنبه اعلام کرد مایکروسافت آماده است تا حضور موتور جست و جوی Bing را که با فاصله زیادی در رتبه دوم قرار دارد، توسعه دهد.

موریسون بدون اشاره به جزییات بیشتر به خبرنگاران گفت: در صحبتی که با ساتیا داشتم، مایکروسافت کاملا در این باره مطمئن بود. ما فقط می خواهیم قوانینی که در دنیای دیجیتال وجود دارد مشابه قوانین دنیای واقعی باشد.

سخنگوی مایکروسافت انجام این مذاکرات را تایید کرد و گفت: ما بر اهمیت بخش مطبوعات و ژورنالیسم در یک دموکراسی واقف بوده و چالشهایی که بخش مطبوعات در طول سالیان متمادی بواسطه تغییر مدلهای کسب و کار و سلایق مصرف کنندگان با آن روبرو بوده است را درک می کنیم.

بر اساس گزارش رویترز، جاش فرای دنبرگ، خزانه دار استرالیا یک روز پیش گفته بود مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک خواستار دیداری درباره این قانون شده بود و آنها مذاکره کردند اما وی در برابر این تغییر عقب نشینی نمی کند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: جست و جوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مک رومرز، با توجه به تلحیل لینک های پروفایل لینکدین که توسط نشریه فایننشال تایمز انجام شده، اپل از سال 2018 میلادی حداقل 36 متخصص گوگل را استخدام کرده است. در آن زمان اپل جان جیان آندرئارا به عنوان مدیر ارشد اجرایی هوش مصنوعی خود استخدام کرده بود.

تیم اصلی هوش مصنوعی اپل در کالیفرنیا و سیاتل فعالیت می کنند اما این شرکت اخیرا دفاتر مختص هوش مصنوعی خود را در زوریخ واقع در سوییس گسترش داده است.

کارشناسان معتقدند ادغام استارت آپ های محلی هوش مصنوعی FaceShift و Fashwell در اپل نیز براساس تصمیم ساخت یک آزمایشگاه تحقیقاتی مخفی به نام Vision Lab درهمین شهر است.

طبق گزارش نشریه مزبور، کارمندان این آزمایشگاه درباره فناوری زیربنایی تحقیق می کنند که چت جی پی تی اوپن ای و محصولات مشابه مبتنی بر مدل های زبانی بزرگ را فعال می کند. تمرکز آنها روی طراحی مدل های هوش مصنوعی پیشرفته تری است که داده های ورودی متنی و تصویری را به کار می گیرد تا به سوالات پاسخ دهد.

این گزارش حاکی از آن است که فعالیت اخیر اپل روی مدل های بزرگ زبانی نتیجه طبیعی تحقیق این شرکت روی دستیار هوشمند سیری در دهه گذشته است. در بخشی از متن گزارش آمده است: این شرکت از مدت ها قبل از پتانسل شبکه های عصبی( نوعی هوش مصنوعی که با الهام از کنش و واکنش اعصاب مغز انسان ساخته شده )و فناوری که به توسعه محصولاتی مانند چت جی پی تی منجر می شود، آگاه بوده است.

در حال حاضر گروه برتر هوش مصنوعی اپل از برخی پرسنل سابق گوگل از جمله جیان آندرئا، مدیر سابق گوگل برین که اکنون بخشی از دیپ مایند است، سامی بنجیو مدیر ارشد هوش مصنوعی اپل که قبلا یک محقق ارشد در گوگل بود، تشکیل شده است.

کد خبر 6093263

دیگر خبرها

  • تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • کشف فسیل دست نخورده یک گونه کانگوروی عجیب
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی