Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل موتلفه در رابطه با اینکه آیا از سوی شورای وحدت درخواست رسمی از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شده است یا خیر، اظهار کرد: خیر تا الان درخواستی نشده است؛ شورای وحدت تا الان این سیاست را دارد که به تمام کاندیداهایی که می‌خواهند نامزد شوند، احترام بگذارد.

اسدالله بادامچیان، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در نشست خبری صبح امروز به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در رابطه با حضور آیت الله رئیسی و معرفی یک گروه ۱۰۰ نفره برای مقدمات حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: سیاست‌های شورای وحدت و حزب موتلفه اسلامی در مسئله انتخابات ریاست جمهوری این است که ما مانع فعالیت فردی برای حضور در انتخابات نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادامچیان تصریح کرد: در حال حاضر هم تعداد قابل توجهی خودشان را برای ریاست جمهوری مناسب می‌دانند و فعالیت‌ هم می‌کنند.

وی ادامه داد: این مسئله تا جایی جلو می‌رود که شورای محترم نگهبان مي‌خواهد احراز صلاحیت کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی به نامه ای که به شورای محترم نگهبان نوشته است اشاره کرد و گفت: بنده نامه‌ای به شورای محترم نگهبان نوشتم که چون تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است، تفسیر خودش را از رجال سیاسی مذهبی اعلام کند تا تکلیف مشخص شود.

بادامچیان با بیان اینکه رجل سیاسی غیر از آدم عادی است، عنوان کرد: رجل سیاسی غیر از سیاست مدار است، غیر از عالم سیاسی است، غیر از نظریه پرداز و تئوریسین سیاسی است.

وی ادامه داد: رجل سیاسی یکی مثل شهید مدرس است، یکی مثل مصدق است، یکی مثل قوام السلطنه است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه نمونه‌های ذکر شده رجل مذهبی نیستند، گفت: رجل مذهبی کسی است که بین مذهبی‌ها آدم برجسته‌ای باشد و مسائل دینی را بداند.

وی ادامه داد: بنابراین زمانی که خبرگان در قانون اساسی نوشته‌اند رجل سیاسی مذهبی، مدیر، مدبر و بقیه قضایا، اینجا یا این رجل سیاسی مذهبی یعنی چه کسی؟ما می‌خواهيم این مسئله را شورای نگهبان مشخص کند.

بادامچیان در رابطه با آیت الله رئیسی گفت: طبعاً آیت‌الله رئیسی هم یکی از کسانی است که اگر وارد صحنه شود، مورد توجه قرار می‌گیرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه تاکید کرد: اگر وی بخواهد وارد انتخابات شود و مسئله قضائی‌شان که در جایگاه ویژه‌ای است حل شود، یکی از کسانی است که توجه زیادی به او می‌شود.

بادامچیان در رابطه با اینکه آیا از سوی شورای وحدت درخواست رسمی از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شده است یا خیر، اظهار کرد: خیر تا الان درخواستی نشده است؛ شورای وحدت تا الان این سیاست را دارد که به تمام کاندیداهایی که می‌خواهند نامزد شوند، احترام بگذارد.

وی ادامه داد: حزب موتلفه اسلامی هم همین سیاست را در پیش گرفته است، بنابراین ممکن است از موتلفه هم چند نفر مطرح شوند و به صحنه بیایند و اگر اجراز صلاحیت شدند، باید تلاش کنیم تا به شخصیتی برسیم که بر آن وحدت داشته باشیم تا آن فرد هم با پشتوانه این گروه‌ها بتواند مشکلات مملکت را حل کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی انتخابات 1400 دبیر کل حزب موتلفه اسلامی انتخابات ریاست جمهوری آیت الله رئیسی شورای وحدت رجل سیاسی تا الان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی  از تایید لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان

 

طحان نظیف نوشت: "لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران" در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است