Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ، فرهاد فخریان روغنی  ‏‏از اعضای هیات داوری این جشنواره در مورد نتیجه نهایی داوری و آثار راه یافته به  مسابقه گفت: در بخش ‏عکاسی ۲۳۱۵ اثر از ۹۱۱ هنرمند در ‏جشنواره شرکت کرده بودند که در نهایت ۵۱ تک عکس و ۱۹ مجموعه عکس به جشنواره راه یافتند.

وی اظهار داشت:  ۷۰ اثر شامل ۵۱ تک عکس و ۱۹ مجموعه عکس، برای حضور در رشته عکاسی در جشنواره هنرهای تجسمی فجر توسط داوران انتخاب ‏شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخریان در خصوص موضوع عکسهای ارسال شده بیان کرد: آثار موضوعات مختلف داشتند اما دغدغه های چند سال اخیر کشور همانند سیل، آلودگی هوا، کرونا در بیشتر آثار دیده می شد. از طرفی باتوجه به حضور چشمگیر عکاسان در وقایع کرونایی،  محور ۳۰ درصد آثار کرونا بود.

فخریان درباره معیارهای داوری نیز تصریح کرد: ما ملاک داوری را مجموع چیزهایی که« اثر خوب» را می سازد در نظر گرفتیم.

وی درباره مهمترین کارکرد جشنواره تجسمی فجر نیز  گفت : پاسخ این سوال با مروری بر دستاوردهای آن طی این سالها مشخص می شود. به نظرم اگر  این جشنواره بتواند به اعتلای هنرهای تجسمی کمک کند،  قدم مثبت و موثری برداشته است. از طرفی با توجه به انتشار کتابی از  فرآیند برگزاری و آثار برگزیدگان جشنواره ، می توان نتیجه آن را مثبت ارزیابی کرد چرا که این کتاب ها می تواند بخشی از تاریخ هنر باشد. 

این عکاس در خصوص اینکه محور گفتگوی بین هنرها در رشته عکاسی چگونه تفسیر می شود نیز گفت: این گفتگو با دانش هنر و شناخت تاریخ آن محقق می شود. با نگاه به آثار برخی از شرکت کنندگان می توان فهمید که عکاسی راه گفتگو با سایر رشته های تجسمی را یافته و به ویژه موضوع تعدادی از آثار، شرایط تبادل دیالوگ را مهیا می سازد.

حامد اریب فارغ التحصیل دوره تخصصی سینما از انجمن سینمای جوانان ایران است. وی کارگردان ، نویسنده ، تهیه کننده فیلم مستند و داستانی،  و روزنامه نگار است. اریب عضو انجمن بین المللی عکاسان فیاپ و عضو شورای آموزش سینمای جوانان ایران ، عضو خانه عکاسان ایران و سازمان جهانی عکاسان است . از وی کتابها و مقالات چندی نیز منتشر شده است.

 فیلم های  "خانه روشن است  " و " رشت خاطره شهر بارانی" ، درنگ سبز، حادثه هنوز ، دوئل ، " و خداوند کودک را آفرید، قصه همیشه ، سمت خیال دوست و تازگی قدیم از وی جوایز خارجی و داخلی متعددی را کسب کرد. وی تاکنون نمایشگاه های عکس انفرادی و گروهی متعددی نیز داشته و جوایز بسیاری نیز برده است. اریب پیش از این با تک عکس «پرواز» برگزیده سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شده بود.

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بهمن ۹۹ در مرکز فرهنگی و هنری صبا برگزار ‏می شود.‏

برچسب‌ها عکاسی جشنواره تجسمی فجر گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عکاسی جشنواره تجسمی فجر گیلان عکاسی جشنواره تجسمی فجر گیلان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: رضوان مرادی فرزند جانباز ارتش مصطفی مرادی از اهواز توانست تندیس سومین جشنواره افتخار من در بخش خاطره صوتی و مکتوب را کسب نماید. 

سردار عبدالرضا میرحاجتی افزود: در سومین جشنواره افتخار من مجموعا شش هزار اثر شامل فیلم، دست‌نوشته، داستان و فایل صوتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود. 

وی ادامه داد: استان خوزستان نیز در مجموع ۳۷۶ اثر را به این جشنواره ارسال کرده بود که در نهایت تندیس جشنواره در بخش خاطره صوتی و مکتوب به رضوان مرادی فرزند جانباز ارتش مصطفی مرادی رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • ۸۴ تیم برگزیده جشنواره ملی لکوکاپ ایران شدند
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم