Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@02:21:29 GMT

اتصال ۱۰ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۰۹۸۸

اتصال ۱۰ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد سهرابی، گفت: در یک هفته گذشته، ۴۰۲ خانوار روستایی در شهرستان‌های کازرون، اقلید و لارستان با جمعیت هزار و ۵۰۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده‌اند.

سهرابی تعداد روستاهای برخوردار شده از اینترنت پرسرعت در این شهرستان‌ها را ۱۰ روستا برشمرد و تصریح کرد: روستاهای تل شوره، والی آباد، رباطک، ولید آباد و حسن آباد آب کنار از توابع شهرستان کازرون و روستاهای مهدی آباد، بادکی، شادکام و فتح آباد از توابع شهرستان اقلید با جمعیت یک هزار و ۳۳۳ نفر در قالب ۳۵۲ خانوار از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) به شبکه پهن باند سیار اپراتور اول مجهز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روستای بختیارویه نیز از توابع شهرستان لارستان با جمعیت ۱۶۷ نفر در قالب ۵۰ خانوار از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت متبوع، همزمان با راه اندازی سایت اپراتور دوم در محور مواصلاتی اوز- بختیارویه، به شبکه پهن باند سیار این اپراتور مجهز شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه اینترنت پرسرعت در روستاها به عنوان یک ابزار قدرتمند مجموعه متنوعی از منابع و خدمات را در دسترس روستاییان قرار می‌دهد، هدف از اجرای این طرح‌ها را محرومیت زدایی، رونق اشتغال و ایجاد عدالت ارتباطی عنوان کرد.

کد خبر 5136210

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری اطلاعات و ارتباطات اینترنت دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شهرستان کرج بوشهر انقلاب اسلامی ایران شیراز لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصل مجدد برق روستای تختان در شهرستان دهلران

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام گفت: شبکه برق روستای "تختان بخش سراب میمه در شهرستان دهلران که بر اثر سیل ۲ روز گذشته آسیب دیده بود، وصل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ولی الله ناصری، روز یکشنبه با اشاره به حضور به‌موقع و سریع نیروهای برق شهرستان برای رفع آسیب دیدگی شبکه برق روستای تختان به دلیل وقوع سیل گفت: بر اثر بارش باران‌های سیل‌آسا، ترانسفورماتور برق روستا و بیش از یک هزار متر شبکه برق‌رسانی روستا دچار خسارت شده بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام در ادامه با اشاره به تخریب تعدادی از پایه‌های برق این روستا افزود: این پایه ها با تلاش نیروهای شرکت توزیع نیروی برق استان و شهرستان دهلران به سرعت نصب شد.

ناصری به آمادگی این شرکت برای مقابله به حوادث غیرمترقبه، با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، اشاره و عنوان کرد: در کمتر از چند ساعت، شبکه و ترانسفورماتورهای آسیب دیده روستای "تختان" اصلاح شد.

وی تصریح کرد: اکیپ‌های عملیاتی و اجرایی پس از اعلام دیسپاچینگ برق مبنی بر آسیب به شبکه روستای تختان به محل اعزام شدند.

ناصری به نصب بیش از یک هزار متر کابل برق در بازه زمانی کوتاه اشاره کرد و گفت: هم اکنون روستای تختان از برق پایدار برخوردار است.

به گزارش تسنیم، زیرساخت های برق، آب و گاز روستای تختان به دنبال بارش شدید باران، وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در روز جمعه 14 اردیبهشت آسیب جدی دیده بود.

دهستان تختان، یکی از دهستان‌های بخش سراب میمه شهرستان دهلران در استان ایلام است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • وصل مجدد برق روستای تختان در شهرستان دهلران
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • سیلاب در روستای قالیچه از توابع شهرستان ثلاث باباجانی