Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریاری درباره واکسن آمریکایی فایزر گفت: این واکسن به دلیل مسائل سیاسی و مالی وارد بازار شد بدون آنکه مورد کارآزمایی قرار بگیرد و لذا مرگ و میر بسیار زیادی داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص ادامه هیاهوهای معاندین بر سر موضوع واکسن آمریکایی با دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینعلی شهریاری با اشاره به واکسن آمریکایی فایزر گفت: به دلیل دستوری که ترامپ داد، مراحل کارآزمایی و بالینی این واکسن به موقع و صحیح انجام نشد و قبل از موعد مورد نیاز، به دلیل مسائل سیاسی و مالی واکسن فایزر وارد بازار شد که مرگ و میر بسیار زیادی داشت.

وی با بیان اینکه خیلی از کشورهای جهان حاضر نشدند واکسن فایزر را بپذیرند و استفاده کنند، اظهار کرد: در بعضی از کشورهایی که این واکسن مورد استفاده قرار گرفت، عوارض و مرگ و میر قابل توجهی به همراه داشت و به همین جهت از ادامه واکسیناسیون با این واکسن جلوگیری کردند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه عدم پذیرش واکسن فایزر در ایران به علت دلایل علمی است، عنوان کرد: برخی عدم پذیرش این واکسن را مسائل سیاسی می دانند اما حقیقت آن است که مرگ و میر ناشی از تزریق این واکسن زیاد است.

وی افزود: آمریکا و انگلیس دشمنان قسم خورده ایران هستند و با واکسن می توانند تغییراتی در ژن به وجود بیاورند که شاید ده ها سال بعد خودش را نشان دهد. نباید به دشمن خود اعتماد کنیم و این یک امر کاملا منطقی است.

شهریاری با اشاره به هیاهوی معاندین برای وارد کردن واکسن گفت: ممکن است عده ای هم وجود داشته باشند که از نظام خوششان نیاید و به همین جهت تاکید دارند واکسن آمریکایی باید وارد شود اما نمی توان عقل کل جامعه را به دست افرادی سپرد که خواهان پیشرفت کشور نیستند.

این نماینده مجلس درباره واکسن های ایرانی توضیح داد و بیان کرد: واکسنی که بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در حال تولید است تا آخر سال حدود دو یا سه میلیون واحد تولید می شود اما از خرداد ماه تولید انبوه آن صورت می گیرد و مردم می توانند از آن استفاده کنند. خودمان نیز منتظر هستیم از واکسن تولید داخل استفاده کنیم.

وی با اشاره به سوابق فعالیت ایران با کشور کوبا در تولید واکسن هپاتیت، اظهار کرد: یک واکسن نیز به صورت مشترک با کوبا در حال ساخت هستیم که مراحل خود را سپری می کند. کوبا در زمینه تولید واکسن خیلی پیشرفته است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس واکسن آمریکایی واکسن فایزر مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد

رئیس اطاق اصناف اراک گفت: نصب برچسب با نانوایی‌هاست و در صورتی که فروشگاه‌ها اقدام به فروش نان بدون برچسب کنند هر دو واحد جریمه می‌شوند.
بسطامی با اشاره به اینکه در بعضی فروشگاه‌ها نان با چند برابر قیمت مصوب به فروش می‌رسید تصریح کرد: با اعمال این قانون فروشگاه‌ها نان را فقط با افزایش ۱۲ درصدی و نه بیشتر می‌توانند بفروشند.
او با بیان اینکه دو هزار واحد صنفی در اراک فعال است افزود: از دو هفته اخیر تاکنون در بازرسی از فروشگاه‌های مختلف شهر این موضوع رصد شده و تاکنون ۱۲۰ پرونده برای متخلفان تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد!
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند