Web Analytics Made Easy - Statcounter

داور بخش تولید ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری معتقد است، این رویداد فرصتی است تا تولیدکنندگان داخلی به رقابت با یکدیگر بپردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، غلامرضا دیزجی گفت: اگرچه بخش زیادی از اسباب‌بازی‌های تولیدی ما، برداشت خلاقانه‌ای (کپی‌برداری) از آثار خارجی است و متناسب با نیازهای مخاطبان ایرانی تغییرهایی در آن‌ها ایجاد می‌شود، اما این موضوع نیز در جای خود قابل تأمل و ستایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر برند فکرآذین تاکید کرد: بخش دیگری از محصولات تولیدکنندگان داخلی که البته سهم کوچک‌تری را در بر می‌گیرد، تولید آثار اصلی خلاقانه داخلی است.

 
دیزجی افزود: اگرچه تولیدات این بخش نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است، به نظر می‌رسد با توجه به نیازهای داخلی هنوز نیازمند کارهای بیشتر و جدی‌تری در این زمینه هستیم. به عبارتی خلاقیت، عنصری است که حتماً بایستی با توجه به نیاز روز جامعه، سرمایه‌گذاری و دقت بیشتری برای آن شود.

 

رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی خاطرنشان کرد: جشنواره‌هایی مثل جشنواره اسباب‌بازی فرصتی است تا تولیدکنندگان بتوانند در کنار همدیگر قرار بگیرند و با مقایسه و رقابت با یکدیگر به ارتقا سطح آثار خود بپردازند و نتیجه‌ی آن ایجاد اعتماد به نفس مناسب برای حضور در عرصه‌های رقابتی است. 


داور جشنواره اسباب‌بازی در پایان گفت: انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی در این دوره از جشنواره، پیشنهاد ارایه بسته‌های حمایتی برای ورود شرکت‌های برتر، به عنوان شرکت‌های خلاق خواهد داشت که این موضوع سبب دلگرمی تولید کنندگان فعال داخلی اسباب‌بازی خواهد شد.


ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به صورت مجازی با رویکرد حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال «جهش تولید» و با هدف برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در حوزه اسباب‌بازی در حال برگزاری است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره ی ملی اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسباب بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد

صندوق بین‌المللی پول از کاهش قابل توجه بدهی خارجی ایران در سال ۲۰۲۳ خبر داد و اعلام کرد ایران و الجزایر کمترین میزان بدهی خارجی را در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی طی این سال داشته‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود موسوم به چشم‌انداز اقتصاد منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی به بررسی میزان بدهی خارجی 28 کشور منطقه از جمله ایران پرداخته است.

بر اساس محاسبات این نهاد بین‌المللی ایران به همراه الجزایر کمترین نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی در سال 2023 را در مقایسه با سایر کشورهای منطقه داشته‌اند.

در این گزارش نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی در سال 2023 تنها 1.7 درصد اعلام شده است که کمتر از همه کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی به‌جز الجزایر است.

بدهی خارجی ایران در سال 2023 کاهش قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته است. در سال 2022 نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی 2.2 درصد اعلام شده بود که بر این اساس این رقم در سال 2023 کاهش 22 درصدی داشته است.

میزان بدهی خارجی الجزایر به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته میلادی 1.3 درصد گزارش شده است. بحرین با بدهی 201.4 درصدی بدهکارترین کشور خاورمیانه شناخته شده است.

متوسط بدهی کشورهای منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی به کل تولید ناخالص داخلی آن‌ها در سال 2023 برابر با 47.8 درصد برآورد شده است.

نسبت بدهی کشورهای صادرکننده نفت منطقه به تولید ناخالص داخلی‌شان در این سال نیز 42.9 درصد اعلام شده است. بر این اساس متوسط بدهی خارجی منطقه 28 برابر ایران بوده است .

صندوق بین‌المللی پول نسبت بدهی خارجی عربستان به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2023 را 26.6 درصد محاسبه کرده است که 15 برابر بدهی خارجی ایران است. بدهی خارجی امارات متحده عربی نیز معادل 94.7 درصد تولید ناخالص داخلی آن در سال جاری برآورد شده که 55 برابر ایران است.

نسبت بدهی خارجی برخی کشورهای دیگر به تولید ناخالص داخلی‌شان در این سال عبارت است از: آذربایجان 9.8 درصد، عراق 22.8 درصد، کویت 35.8 درصد، عمان 60.3 درصد، مصر 50.1 درصد، گرجستان 71.8 درصد، اردن 84.1 درصد، مراکش 48.8 درصد، پاکستان 40.1 درصد، تاجیکستان 64.7 درصد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • دراین موزه حسابی بچگی کنید | نوستالژی هایی که هیچ کجا پیدا نمی شوند
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم