Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد بختیاری فر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر هشت دهم درصد از جمعیت روستایی همدان زیر پوشش شبکه های جمع آوری فاضلاب قرار دارد که این رقم در میانگین کشوری معادل نیم درصد جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۷ پروژه ایجاد تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب در روستای ارزانفود کلید خورد،خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح هزینه شده است و با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر وارد مدار بهره برداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری فر تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح، ۲ هزار و ۴۰۶ تن از جمعیت روستای ارزانفود، زیر پوشش  تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه برای همه روستاهای بالادست سداکباتان تصفیه خانه ساخته می‌شود، عنوان کرد: تصفیه خانه روستای ابرو پیشرفتی ۴۲ درصدی دارد و در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفتی ۶۰ درصدی طرح احداث تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب در روستای یلفان و بهره برداری از آن در سال پیش رو خبر داد و افزود: مطالعات توجیهی ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در سه روستای ورکانه، شمس آباد و تکمه داش نیز آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مطالعات ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب در روستاهای مهدی آباد و یکن آباد در دست انجام است که با اجرای این طرح ها در مجموع پنج هزار و ۱۲۷ نفر از جمعیت روستایی استان از خدمات شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردار خواهند شد.

بختیاری فر اظهار داشت: به تازگی قرارداد مطالعاتی ساخت تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر مهاجران منعقد شده و در شهر درگزین نیز مطالعات توجیهی با پیشرفت ۴۵ درصد در حال انجام است.

۹۵ درصد از جمعیت شهر همدان و ۷۵ درصد از جمعیت استان همدان از شبکه فاضلاب بهره مند هستند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت  و هزار و ۷۱ روستا دارد.

برچسب‌ها تصفیه خانه همدان آب و فاضلاب توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه همدان آب و فاضلاب تصفیه خانه همدان آب و فاضلاب توسعه روستایی اخبار کنکور تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب شبکه جمع آوری فاضلاب بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده ظهر شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های اجرای شبکه‌های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب با اشاره به عقب ماندگی خدمات فاضلاب در استان دلیل اصلی این مهم را عدم تأمین اعتبارات کافی برای انجام طرح‌های فاضلاب بیان کرد و گفت: رشد جمعیت در جهان عموماً و به خصوص در جهان سوم و محدودیت محیط و زمین برای زندگی، انسان‌ها را وادار کرده است که از طبیعت و هر آنچه در آن وجود دارد با دقت و احتیاط کامل استفاده کنند اما استفاده بی رویه از خوان گسترده طبیعت در طول سالیان متمادی، محیط زیست را با مشکل احیا مجدد روبرو ساخته و بسیاری از نعمت‌های موجود را با خطر نابودی مواجه کرده است.

وی افزود: ورود فاضلاب‌های خام انسانی از طریق چاه‌های جاذب به سفره آب‌های زیرزمینی و نیز از کانالهای روباز و سرپوشیده به آب‌های سطحی و در نهایت تخلیه به دریا و دریاچه‌ها، موجب آلوده شدن این منابع گشته و بشر را با خطر کمبود آب آشامیدنی سالم و نابودی اکوسیستم دریایی و سرانجام تخریب محیط زیست انسانی و طبیعی مواجه ساخته است.

مدیر عامل آبفا مازندران دفع غیر بهداشتی فاضلاب را علاوه بر آلودگی منابع آب، ایجاد مناظر ناخوشایند زیست محیطی و جلب حشرات ناقل موجب شیوع بیماری‌های متعدد گوارشی و سایر بیماری‌های میکروبی و انگلی خطرناک دانست.

برارزاده با اشاره به تصفیه فاضلاب از نقطه نظر اقتصادی که باعث کاهش هزینه‌های درمانی و هزینه‌های بهسازی محیط زیست خواهد شد، گفت: از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب‌ها نیز می‌توان در زمینه‌های مختلف از جمله آبیاری فضای سبز، کشاورزی و تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی بهره برد در همین راستا به دلیل کمبود نزولات جوی در کشور، استفاده از پساب برای کشاورزی می‌تواند قسمتی از نیاز آبی استان را جبران کند.

وی تصریح کرد: قرارگیری بخش عمده سرزمینی استان مازندران در نوار ساحلی بزرگترین دریاچه دنیا، اهمیت و لزوم ساماندهی فاضلاب را دوچندان کرده در همین راستا ۱۸ پروژه فاضلاب در شهرهای استان مازندران و سه پروژه جمع آوری شبکه فاضلاب در روستاهای استان در دست اجراست که پس از بهره برداری ضمن حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی و نیز حفظ سلامت جامعه می‌توان از پساب حاصله بیشترین بهره را داشت.

کد خبر 6089866

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد