Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی طرح آبرسانی به ۱۴۱ روستای توابع بخش مرکزی و خلیفان این شهرستان، اظهار کرد: سه هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح  به روستای توابع شهرستان اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودزاده افزود: اعتبار مورد نظر با هماهنگی و موافقت وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای تکمیل پروژه آبرسانی به مجتمع ۱۴۱ روستایی این شهرستان و مجتمع ۹ روستایی و روستا‌های "کیسلان"، "عبدالله کرده"، و "شهروز" اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید

برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در مهاباد اعلام شد

او ادامه داد: با توجه به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، اتمام این طرح می‌تواند پایداری آبرسانی به روستا‌های مهاباد را از طریق آب سد به طور کامل برطرف کند و مشکل تامین آب آشامیدنی و سالم برای شهروندان روستایی رفع شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۶ کیلومتر در قالب این طرح تاکنون لوله‌گذاری انجام شده است، اضافه کرد: عملیات آبرسانی به روستا‌های این شهرستان از طریق تصفیه‌خانه قدیمی مهاباد انجام خواهد شد.

محمودزاده با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی طرح آبرسانی روستا‌های این شهرستان گفت: آبرسانی به ۱۰ روستا دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

او بیان کرد: با اتمام این طرح بیش از ۹۰ درصد خانوار‌های روستایی مهاباد شامل جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهد شد.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح آبرسانی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان در سال گذشته در راستای اجرای طرح تامین آب روستاهای استان و محرومیت زدایی از چهره روستاها از ۲ محل اعتباری طرح های ملی و استانی اقدام به تحت پوشش قراردادن ۴۰ روستا با بیش از ۱۵۷۰ خانوار در شهرستان اهر نموده است.

وی افزود: ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌های فعلی به خصوص در بخش روستایی با روی کار آمدن دولت مردمی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، بر این مبنا جهاد آبرسانی با هدف ارتقای شاخص‌های دسترسی جمعیت روستایی به آب پایدار جزو اولویت‌های وزارت نیرو قرار دارد تا از این طریق با استفاده از ابزارهایی نظیر تخصیص، توسعه زیرساخت توزیع آب و سایر ساخت و سازهای مورد نیاز شرایط جهش در آبرسانی روستایی مهیا شود.

خانی افزود: در این طرح با اجرای حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه، احداث ۱۰ باب مخزن با مجموع ظرفیت ۶۵۰ متر مکعب و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال، ۵۵۰ نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده و تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی قرار گرفته اند.

کد خبر 6092837

دیگر خبرها

  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت