Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@10:33:17 GMT

واکنش به توهین یک نماینده مجلس به روزنامه‌نگاران

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۱۸۶۷

واکنش به توهین یک نماینده مجلس به روزنامه‌نگاران

انجمن صنفیِ روزنامه‌نگاران استان تهران در واکنش به توهینِ یکی از نمایندگان مجلس به روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، در نامه‌ای به رییس مجلس، این اظهارات را قویا محکوم و خواستارِ ورودِ هیات نظارت بر مطبوعات به این موضوع شد.

به گزارش ایمنا، متن نامه این انجمن خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی به این شرح است:

«ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
جناب آقای محمدباقر قالیباف

همان‌گونه که شما هم در جریان قرار گرفته‌اید اخیراً یکی از نمایندگان مجلس تحت تاثیر فشار افکار عمومی عنان اختیار از کف داده و به شکل زننده‌ای به مجموعه روزنامه‌نگاران ایرانی توهین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتماً عنایت دارید که فضای عمومی برای روزنامه‌نگاران چندان فراهم نیست که در این موارد به تحقیق و تهیه گزارش اقدام کنند در نتیجه این واکنش‌ها از جانب آحاد مردم است و محصول عدم پاسخگویی مناسب مسئولان امر و فقدان فضای رسانه‌ای آزاد و ایمن.

بر این اساس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، توهین بهروز محبی نجم آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی به جامعه روزنامه‌نگاری کشور را قویاً تقبیح کرده و آن را به عنوان تعرض به حریم قانونی و اخلاقی رسانه‌های کشور محکوم می‌کند و انتظار دارد که مدیریت محترم مجلس برای جلوگیری از داوری منفی نسبت به این نهاد به نحو مقتضی آن را جبران کند.

تشبیه روزنامه‌نگاران و فضای رسانه‌ای به "شعبان بی‌مخ " نه فقط توهینی آشکار است که نشان دهنده بی‌اعتنایی کامل به موازین قانونی و معیارهای حقوقی این حرفه است، بلکه نشان‌دهنده بی‌اطلاعی از تاریخ این کشور است که تمرکز حملات شعبان بی‌مخ و اطرافیان او در روز کودتای شوم متوجه مطبوعات و کشتن روزنامه‌نگاران بود.

جامعۀ روزنامه‌نگاری ایران، در تلاش برای انجام وظیفۀ حرفه‌ای خود از هیچ کوششی دریغ ندارند و کسی حق ندارد رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران را بخاطر انتشار اخبار و نظرها مورد هجوم و توهین قرار دهد. چنین گفتاری علیه رسانه‌ها، تحت هر شرایطی محکوم و تعرض به حریم امنیت و آزادی رسانه‌های کشور است.

این سخنان توهین آمیز قطعاً در شأن هیچ نماینده‌ای نیست. به همین دلیل خواستار آنیم که هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان سکوت نکرده و با رسیدگی فوری به اظهارات این نماینده مانع از رواج این ادبیات توهین آمیز علیه رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران شود.

والامر الیکم»

کد خبر 472262

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رسانه مجلس شورای اسلامی روزنامه نگاری شعبان بی مخ نماینده مجلس شورای اسلامی خبرنگاران سیلی نماینده مجلس به سرباز راهور سیلی نماینده مجلس به سرباز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روزنامه نگاران رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده

آفتاب‌‌نیوز :

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳% رسید و ۵% افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا
  • مهدی نصیری، جزئیات زندگی خصوصی محسن مخملباف و مادرش را منتشر کرد که خلاف اخلاق بود /او به سیدمحمد خاتمی توهین و بی ادبی می کرد
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • نقش ۴۵ نماینده باقیمانده بر عملکرد مجلس
  • واکنش توهین‌آمیز سپهر حیدری خطاب به امید نورافکن + عکس
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده