Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@13:23:53 GMT

یزد یکی از پایه‌های اصلی انقلاب بود

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۱۸۸۹

یزد یکی از پایه‌های اصلی انقلاب بود

گروه استان‌ها - مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه رویدادهای بسیاری توسط مردم و بزرگان شهر یزد در دوران انقلاب رقم خورد گفت: یزد شهر میراث جهانی یکی از پایه‌های اصلی انقلاب بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سیدمصطفی فاطمی فیروزآبادی در نشست با خبرنگاران در خصوص تشریح فعالیت‌های کمیته یزد شهر میراث جهانی اظهار داشت: این قابلیت، ظرفیت و دستاورد جهانی شدن شهر یزد سبب شد میراث فرهنگی و گردشگری کمیته‌ای در کنگره ملی شهدا داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: گردشگری این قابلیت را دارد که در حوزه‌های مختلف و ابعاد گوناگون انقلاب و دفاع مقدس جذب گردشگر داشته باشد و به معرفی رسالت‌ها، رشادت‌ها و شهری که که مردم آن از میهن خود دفاع کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد بیان کرد: افراد آزادی‌خواه سال‌ها قبل از انقلاب تا عصر حاضر افراد بی‌شماری از مردم یزد در ادوار مختلف از میهن خود دفاع کردند.

فاطمی افرود: یزد از پایه‌های اصلی انقلاب بوده و در تاریخ ایران جنگ تحمیلی اتفاقات تاریخی رقم زده است بنابراین نشان دادن این رشادت‌ها بر میراث فرهنگی و بافت تاریخی استان مورد توجه است.

وی ادامه داد: کمیته میراث جهانی در دو محور انقلاب اسلامی و تولید آثار شهدا و روایت زندگانی شهدا، شهدای عصر حاضر در دفاع از امنیت، مدافع سلامت و مدافعان حرم می‌پردازد.

یادواره شهدای یزد با رویکرد خدمت‌محوری برگزار می‌شود30 عنوان برنامه در کمیته دانشگاهیان کنگره شهدای یزد اجرا می‌شوددومین کنگره شهدای یزد در تاریخ ماندگار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد بیان کرد: پیشنهاد شد مسیرهای و محورهای گردشگری دفاع مقدس و انقلاب شهر مشخص شود، المان‌هایی در محل شهادت افراد انقلابی شهر از حمله شهید صدوقی و شهید زنبق نصب شود.

فاطمی گفت: موزه بزرگی در محل صفاییه به عنوان موزه دفاع مقدس داریم، که نیاز است با تورهای گردشگری معرفی شود.

وی را بیان اینکه هماهنگ کردیم که از مدارس قدیمی استان که اکنون خالی است مرمت شود و به محلی برای نمایش آثار انقلاب، رشادت‌ها و فعالیت‌های انقلابی تبدیل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد برنامه داشتیم وه همزمان با آغاز کنگره تورهای گردشگری ویژه انقلاب را با ظرفیت 10 نفر انجام دهیم که به دلیل محدودیت‌های کرونایی تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/781/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع دستی و گردشگری استان یزد میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: زیرساخت‌های محافظت از محوطه غار باستانی زل هستیجان در شهرستان دلیجان مهیا می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمود مرادی در بازدید از محوطه غار باستانی زل در شهرستان دلیجان اظهار کرد: غار زل هستیجان دربردارنده اسناد و شواهد فراوانی به خط و زبان فارسی میانه، متعلق به اواخر عهد ساسانی و اوایل دوران اسلامی است.

وی افزود: این غار بارها مورد هجوم غارتگران آثار ملی قرار گرفته و تا کنون بسیاری از این اسناد به شکل غیرقانونی از کشور خارج شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به تصمیمات که در خصوص برنامه‌های در دست اقدام برای حفاظت و شناسایی بیشتر غار گفت: با استقرار کانکس نیروی یگان حفاظتی و نصب دوربین‌های نظارتی، حفاظت این اثر تاریخی تشدید خواهد شد.

مرادی با تاکید بر اینکه فصل دوم پژوهش غار هستیجان به زودی آغاز خواهد شد، ادامه داد: نیاز است به این غار توجه ویژه شود، فصل اول پژوهش این غار توسط محمدرضا نعمتی از اعضای هیئت علمی پژوهشکده باستان شناسی وزارت میراث‌فرهنگی در دست کاوش قرار گرفته است و فصل بعدی پژوهش‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: خشت‌های خام و داده‌های سفالی تکه‌های پارچه و چرم نوشته دوره ساسانی از جمله آثار به دست آمده در فصل اول کاوش غار زل است که در دست بررسی و مطالعه بیشتری قرار دارد و فصل دوم پژوهش‌ها توسط پیمانکار ذیصلاح به زودی آغاز می‌شود.

کد خبر 747929

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند