Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی توافق به عمل آمده بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمامی معلمان و فرهنگیان کشور به شرط قبولی در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از مزایای دوره های کوتاه مدت ضمن خدمت آموزشی بهره مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرو توافق مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با دفتر برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معلمان و فرهنگیانی که موفق به کسب نمره قبولی در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت شوند، از مزایای دوره های کوتاه مدت ضمن خدمت آموزشی در سامانه LTMS وزارت آموزش و پروش بهره مند خواهند شد.

ثبت نام آزمون امسال در ۱۴ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج­ البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان و حفظ قرآن کریم در رشته های حفظ و مفاهیم جزء۳۰ ، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم می باشد.
هزینه ثبت نام در این دوره ۵۰ هزار ریال و نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است. ثبت نام برای نوزدهمین‌ آزمون سراسری قرآن و عترت محدودیت سنی ندارد و هر داوطلب می‌تواند تا ۱۷ بهمن در تمامی رشته‌ها به غیر از گروه حفظ که تنها اجازه حضور در یک‌ رشته خواهد داشت، ثبت نام کند.
هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در بهمن سال گذشته در ۳۵۰ شهر و شهرستان و در بیش از ۴۷۰ حوزه در چهار گروه ترجمه و مفاهیم، معارف اهل‌بیت (ع)، حفظ قرآن، سبک زندگی و سیره معصومان و در ۱۶ رشته برگزار شد که ۱۰ رشته به حفظ قرآن اختصاص داشت و ۷۵ درصد داوطلبان را علاقه مندان به حفظ قرآن تشکیل می داد.

برچسب‌ها آزمون معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت آموزش و پرورش آزمون معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت آموزش و پرورش اخبار کنکور معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت آموزش حفظ و مفاهیم حفظ قرآن جزء اول ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان

مریم حاجی‌ابراهیمی گفت: از این تعداد دوره آموزشی، ۲۸ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۶۱۰ هنرمند از جمله رنگرزی سنتی، رودوزی‌های سنتی، زنجیره ارزش خرد، توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی، آسیب‌شناسی صنایع‌دستی، بازاریابی دیجیتال، بازرگانی و صادرات، استانداردسازی، طراحی ظروف موزه‌ای رشته سفال و فلز، جایگاه سفالینه‌های منقوش جرجان در دوران معاصر، طراحی محصول سوزن‌دوزی ترکمن برگزار شد.

او افزود: همچنین ۱۵ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۲۲۹ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چرم و تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد.

حاجی‌ابراهیمی گفت: در سال ۱۴۰۲ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند.

او افزود: امسال اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت‌سنجی به ترتیب اولویت در شهر‌ها و روستا‌های استان، خصوصاً شهر و روستا‌های ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • ۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند