Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند صبح دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر وجود دارد.

وی با اشاره به پیشینه تاریخ و درخشان استان بوشهر اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی نیز استان بوشهر دارای ظرفیت و توان بسیار خوبی است و به عنوان قطب تولید برخی از این محصولات شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر با بیان اینکه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر می‌تواند مقصد گردشگری باشد، دریا و ساحل را یکی از مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صنعت گردشگری دانست.

وی با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در عرصه دفاع مقدس به عنوان مقصد کاروان راهیان نور تاکید کرد: استان بوشهر به عنوان قلب گردشگری جنوب کشور داری چشم اندازهای بسیار زیبایی است.

گراوند یکی از مسائل مهم در استان بوشهر را توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت ساحل و دریای استان بوشهر بیشترین استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر به عنوان خاستگاه آموزش نوین در تاریخ ایران است تصریح کرد: با افتتاح موزه منطقه‌ای خلیج فارس بوشهر بر ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی استان افزوده است.

استاندار بوشهر بناهای تاریخی فاخری از جمله بافت تاریخی بندر بوشهر را گنجینه‌ای قابل توجه و مهم برای استان دانست و گفت: احیا و حفاظت از این بناها باید در اولویت کار حوزه میراث فرهنگی باشد.

وی با اشاره به اینکه بندر سیراف از دیرباز پیشگام در عرصه دریانوردی ایران بوده است تاکید کرد: انتظار می‌رود با اقدام جدی برای ثبت جهانی آن، تمدن و جایگاه تاریخی این بندر به دنیا معرفی شود.

کد خبر 5136315

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر عبدالکریم گراوند بندر بوشهر استاندار بوشهر استانداری بوشهر دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شهرستان کرج بوشهر انقلاب اسلامی ایران شیراز لیگ برتر فوتبال ایران شهرکرد اردبیل استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مرتضی احمدی نجات مسئول روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گفت: گردشگران و علاقه‌مندان به بازدید از بنا‌ها و جاذبه تاریخی می‌توانند از روز یکشنبه 16 اردیبهشت از بنا‌های تاریخی شهرستان کاشان بازدید کنند.


مجموعه جهانی باغ تاریخی فین، محوطه باستانی سیلک، خانه‌های تاریخی بروجردی، طباطبایی و عباسیان، حمام سلطان امیراحمد از جمله بنا‌های تاریخی شاخص شهرستان کاشان هستند

دیگر خبرها

  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد