Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@19:03:13 GMT

بوتاکس برای چه کسانی خطرناک است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۲۲۷۳

ساعت24- پزشک داروساز گفت: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و عروقی، اختلالات سیستم عصبی و عضلانی و نقص سیستم ایمنی بدن و زنان باردار و شیرده نباید بوتاکس تزریق کنند.

سونیا شهبازی در رابطه با بوتاکس، اظهار کرد: بوتاکس یک نوع سم پروتئین است که به طور طبیعی در بدن تجزیه می‌شود، بنابراین با هر بار تزریق پس از مدتی اثرات آن از بین می‌رود و تزریق مداوم آن تاثیری در ماندگاری اثرات بوتاکس ندارد ولی به دلیل اینکه کاربرد اصلی بوتاکس؛ پیشگیری از چین و چرک و برطرف کرن چروک‌های سطحی است، تزریق مرتب آن از ایجاد چروک‌های جدید جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با کاربردهای درمانی بوتاکس، افزود: بوتاکس علاوه بر جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پزشکی کاربردهای دیگری اعم از کمک به درمان میگرن، اسپاسم ماهیچه گردن، جلوگیری از عرق کردن کف دست و درمان پروستات و غیره دارد.

این مسئول در رابطه با بهترین سن تزریق بوتاکس، تصریح کرد: گفتنی است با توجه به اینکه کارکرد بارز بوتاکس، پیشگیری از چین و چروک است، بنابراین پیش از ایجاد چین و چروک‌ از سن ۲۵ سالگی به بعد می‌توان بوتاکس تزریق کرد.

پزشک داروساز در رابطه با مراقبت‌های پس از انجام بوتاکس، تصریح کرد: این افراد چندین ساعت پس از تزریق بوتاکس نباید از کرم و لوازم آرایشی استفاده کنند و درازکش نباشند و سرشان را به سمت پایین خم نکنند و به محل تزریق آب نزنند و ماساژ ندهند و از انجام فعالیت و ورزش‌های سنگین خودداری کرده و از مصرف الکل، کافئین و سیگار خودداری کرده و از کمپرس یخ در محل تزریق استفاده کنند.

شهبازی با بیان اینکه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و عروقی، اختلالات سیستم عصبی و عضلانی و نقص سیستم ایمنی بدن و زنان باردار و شیرده نباید بوتاکس تزریق کنند، خاطرنشان کرد: درد و سوزش، التهاب و قرمزی محل تزریق، سردرد و در موارد شدیدتر ممکن است سبب واکنش‌های حساسیتی شده و در صورت تزریق اشتباه و غیرتخصصی سبب افتادگی پلک، دوبینی و غیر می‌شود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) شاهکار خطرناک و باورنکردنی یک هم‌وطن در تونل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ویدیو/ چه کسانی با مالیات علیه دلالان مخالفند؟
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • فیلم/ چه کسانی پلیس را ترور می‌کنند؟
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • چه کسانی پلیس را ترور می‌کنند؟
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • (ویدیو) شاهکار خطرناک و باورنکردنی یک هم‌وطن در تونل