Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: فرآیند بررسی مدارک واکسن‌های خارجی کرونا در سازمان غذا و دارو ادامه دارد، مهم این است که از مبدا انگلیس و آمریکا نباشد، در این صورت پس از بررسی و تایید آن قابل خرید و واردات است.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: کیانوش جهانپور درباره فرآیند واردات واکسن کرونا از خارج و نوع واکسن‌های وارداتی افزود: خرید و ورود واکسن به دنبال صدور مجوز اضطراری یا موقت سازمان غذا و دارو خواهد بود و فرآیند بررسی بر اساس مدارک موجود ادامه دارد، طبیعتا بعد از تایید این سازمان واکسن‌های با مبدا غیرآمریکا و انگلیس، قابل خرید و واردات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره خرید واکسن کرونا از مبدا کشور‌های اروپایی گفت: تفاوتی نمی‌کند، مهم این است که از مبدا انگلیس و آمریکا نباشد و در هر صورت از مبدا انگلیس و آمریکا واکسنی وارد نخواهد شد، بقیه موارد در شرایط برابر ارزیابی و حسب مجوز و تایید سازمان غذا و دارو خرید و واردات انجام می‌شود.

جهانپور پیش از این و پس از سفر محمد جواد ظریف به مسکو از صدور مجوز واردات واکسن «اسپوتنیک V» از روسیه خبر داده بود.

وی اعلام کرد: در بیست و چهارمین جلسه کمیسیون قانونی تشخیص (صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک) سازمان غذا و دارو، مجوز مصرف اضطراری واکسن Sputnik V محصول شرکت گامالیا کشور روسیه در فرم محلول فریزشده و ویال‌های تک دوز/۵ دوز در ایران صادر شد و روند بررسی واکسن‌های دیگر از مبدا هند، چین، روسیه و... کماکان ادامه دارد.

جهانپور در واکنش به برخی مخالفت‌ها با ورود واکسن روسی کرونا به کشور اعلام کرد: واکسن اسپوتنیک V شرایط قابل قبولی دارد و تاکنون ۱۴ کشور این واکسن را تایید یا برای آن مجوز مصرف اضطراری صادر کرده اند و فرآیند بررسی در سازمان بهداشت جهانی را طی می‌کند.

وی گفته است که مرجع ملی برای تایید واکسن‌ها چه داخلی چه خارجی سازمان غذا و داروست و فهرست تایید شده سازمان بهداشت جهانی برای کشور‌ها الزام آور نیست.

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین در توئیتی نوشت: ورود واکسن روسی «اسپوتنیک V به عنوان اولین واکسن موفق ثبت شده کرونا در جهان و اولین واکسن کرونا دارای مجوز مصرف در ایران، آغازی بر همکاری مشترک در کشور در حوزه بیوتکنولوژی است و با توجه به زیرساخت کم نظیر این صنعت در روسیه و هدفگذاری ایران می‌تواند آغازی بر همکاری مشترک دو کشور و کسب جایگاه درخور در حوزه بیوتکنولوژی و صنعت واکسن سازی در جهان باشد.

وی گفته است: همکاری مشترک ایران و روسیه در حوزه صنعت واکسن سازی و بیوتکنولوژی در دستور کار است و وزارت خارجه نیز در این زمینه نقش تسهیل گر را خواهد داشت.

پس از اعلام خرید واکسن اسپوتنیک V از روسیه، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز اعلام کرد: قرارداد خرید و همچنین تولید مشترک واکسن روسی «اسپوتنیک وی» بین تهران و مسکو امضا شده و اولین محموله این واکسن تا ۱۶ بهمن به ایران ارسال خواهد شد و محموله‌های بعدی آن نیز به تدریج در بهمن و اسفند وارد کشور می‌شود.

در پی صدور مجوز اضطراری استفاده از واکسن اسپوتنیک V روسیه در ایران، سعید نمکی وزیر بهداشت اعضای کمیته اجرایی واکسیناسیون کرونا را در ایران متشکل از مسئولان حوزه مرکز توسعه شبکه بهداشت و درمان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، مرکز سلامت محیط و کار و حراست بهداشت منصوب کرد.

پیش از این سند ملی واکسیناسیون ایران در وزارت بهداشت تصویب و ابلاغ شده بود. بر اساس این سند قرار است، واکسیناسیون کرونا در شبکه بهداشتی کشور با اولویت کادر بهداشت و درمان، سالمندان، بیماران خاص و صعب العلاج، مشاغل پر خطر شروع شود و به تدریج به سایر گروه‌ها توسعه یابد.

با این وجود پس از مخالفت‌هایی که با استفاده از واکسن اسپوتنیک V در ایران انجام شد، سعید نمکی، وزیر بهداشت اعلام کرد: واکسیناسیون با این واکسن از خانواده مسئولان شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: چرا جوانان باید کرونا را جدی بگیرند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: واکسن کرونا اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا سازمان غذا و دارو واکسن اسپوتنیک V واکسن کرونا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، با اشاره به بدهی بیمه ها به داروخانه‌ها، گفت: داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک، پول ندارد.

به گزارش مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توزیع شیرخشک یارانه ای تا سقف ۱۰ قوطی در هر ماه توزیع شیرخشک یارانه‌ای تا ۱۰ قوطی در هر ماه

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • 60 میلیارد دلاری آمریکا، جنگ اوکراین را به کدام سو می برد؟
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی