Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مردم دهستان «چین» در بخش لوداب شهرستان بویراحمد از وجود مشکلات متعدد نظیر کمبود آب آشامیدنی و ضعف زیرساخت‌های ارتباط مخابراتی رنج می‌برند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 1700 روستا می‌باشد و قریب به 43 درصد از جمعیت روستایی استان در شهرستان بویراحمد زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بافت روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد به‌صورت پراکنده است و امروزه در سایه بی‌توجهی و سوء مدیریت هر روزه شاهد خالی شدن برخی از روستاها از سکنه و مهاجرت بی‌رویه به حاشیه شهرها هستیم.

در سایه همین مهاجرت روستا به شهر امروز شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، به عنوان مهاجر پذیرترین شهر کشور شناخته می‌شود، رشد بی‌رویه جمعیت در حاشیه شهر یاسوج با حداقل امکانات به معضلی بزرگ تبدیل شده‌است.

روستاییان استان کهگیلویه و بویراحمد که اغلب معیشت خود را از راه  کشاورزی و دامداری به دست می‌آورند، به دلیل کمبود امکانات و برای فرار از رنج‌های زندگی به حاشیه‌نشینی شهرها روی آورده‌اند.

بعد از شیوع ویروس کرونا مشکلات در مناطق محروم بیشتر مشهود شد و رنج زندگی روستایی را بیشتر نمایان کرد.

بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد، یکی از مناطق با تراکم جمعیت روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که این روزها در سایه شیوع ویروس کرونا با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

مردم روستاهای «چین» در بخش لوداب از کمبود خدماتی نظیر آب آشامیدنی، جاده دسترسی مناسب و زیرساخت‌های ارتباطی مخابراتی رنج می‌برند.

مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد، با بهره‌برداری از پروژه انتقال آب به بخش لوداب مشکل آب آشامیدنی بیش از 60 روستا در این بخش حل شود.

تاکید امام جمعه ایلام بر زدودن چهره محرومیت از روستاهااینترنت پر سرعت تا پایان سال 1400 به تمام روستاهای خراسان شمالی می‌رسد144 روستای چهارمحال وبختیاری فاقد شبکه آبرسانی است

وی همچنین از کلنگ‌زنی دو پروژه راه روستایی متعلق به روستاهای «چال شاهین» و پنج روستای «کَمَک‌ها» در بخش لوداب خبر داد و گفت: این دو پروژه با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال تعیین پیمانکار شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

مردم دهستان «چین» در بخش لوداب بعد از شیوع ویروس کرونا بارها نسبت به ضعف زیرساخت‌های ارتباط مخابراتی در این دهستان اعتراض کرده و خواهان رفع این مشکل شده‌اند.

محمد هادی امیری سرپرست مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌تر در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم از عدم مشکل در آنتن‌دهی تلفن همراه در دهستان چین خبر داده، و قول مساعد پیگیری مشکلات در حوزه ارتباط اینترنتی این دهستان را داده‌بود.

حال برخی از مردم دهستان چین طی تماس با این خبرگزاری همچنان از ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه و ارتباط اینترنتی در این منطقه گلایه‌مند هستند.

شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد، در رابطه با مشکل ارتباط اینترنتی در دهستان «چین» بخش لوداب گفت: طی رایزنی با شرکت ایرانسل قرار است که این شرکت در استان کهگیلویه و بویراحمد 8 سایت جدید راه‌اندازی کند، که تعداد سه سایت ایرانسل در بخش لوداب راه‌اندازی می‌شود و در آینده مشکل ارتباطی بخش عمده‌ای از روستاهای این بخش مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/541

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محرومیت زدایی محرومیت زدایی استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد بخش لوداب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد