Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به افتتاح مراکز مثبت زندگی در آینده نزدیک گفت: هدف از ایجاد این مراکز تسریع، تسهیل و شفافیت ارائه خدمات سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی است.

به گزارش ایمنا، روابط عمومی اداره بهزیستی استان البرز، اسدالله حیدری، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی خبر داد و گفت: در این ایام ۴۱ مرکز مثبت زندگی در استان البرز راه اندازی شده است که به زودی و در آینده نزدیک به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مراکز مراکزی هستند که با هدف تسریع، تسهیل و شفافیت خدمات سازمان و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: در خصوص فعالیت این مراکز، می‌توان گفت به نوعی پیشخوان و کمک حال بهزیستی و جامعه هدف هستند و در حال حاضر سعی بر این است که به صورت تدریجی همه فعالیت‌های سازمان به این مراکز واگذار شود.

وی افزود: از بهترین و مفیدترین کارهایی که طی سال‌های گذشته در بهزیستی انجام شد، بحث راه‌اندازی همین مراکز است که شاید این روزها به علت تازه تأسیس بودن، بیشتر ایرادات و نقاط منفی آن دیده شود اما در آینده مطمئناً خواهیم دید که این امر گامی اساسی در جهت خدمت به جامعه هدف و همچنین به روز کردن فعالیت‌ها توسط سازمان بهزیستی خواهد بود.

حیدری تصریح کرد: این مراکز، مراکز جدیدی بر پایه آی تی هستند و کلیه خدماتی که بهزیستی قرار است ارائه دهد به صورت محله محور و با توجه به محدوده مکانی ارائه می‌دهد و دیگر نیاز نیست مددجویان برای پیگیری امور خود به اداره کل یا ادارات شهرستان مراجعه نماید و همچنین پروسه الکترونیکی شدن پرونده‌ها، باعث تسهیل در روند خدمت رسانی به مددجویان می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: باید این موضوع را در نظر داشت که این طرح موجب کاهش بار سیستم دولتی و آزادسازی نیروی انسانی نیز خواهد شد.

حیدری گفت: روند واگذاری پرونده‌ها به این صورت است که کل شهرهای استان بر اساس نقشه جغرافیایی تقسیم شده و هر ۴۵۰ پرونده در یک محله به مراکز مثبت زندگی سپرده شده و تمامی خدمات بهزیستی در محل سکونت مددجویان انجام می‌شود.

وی در پایان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراکز مثبت زندگی می‌توانند ۲۲ خدمت سطح یک سازمان از جمله تشکیل پرونده مددجویی، صدور و تمدید مجوز مراکز ماده ۲۶، فرزندخواندگی و سایر خدمات دیگر را در بستر شبکه ارائه می‌کند.

کد خبر 472241

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی مراکز مثبت زندگی مراکز شبانه روزی بهزیستی مددجویان بهزیستی فرزندخواندگی دفاتر پیشخوان دولت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مراکز مثبت زندگی بهزیستی استان استان البرز راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، قائم مقام کمیته امداد کل کشور گفت: نگاه مدیریت دبیرخانه مناطق آزاد مردمی و مبتنی بر محرومیت زدایی از مناطق آزاد کشور است.

جعفر صباغیان گفت: با تعامل خوب با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تفاهم نامه‌ای برای بهره گیری از ظرفیت‌ها برای هم افزایی و کمک به نیازمندان به امضا رسید.

وی افزود: براساس تفاهم انجام شده محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی در فضای نمایشگاهی عرضه خواهد شد و مراکز نیکوکاری نیز با همکاری بخش خصوصی درکیش راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در نشست با قائم مقام کمیته امداد کل کشور با اشاره به میزبانی کیش از ۲ میلیون گردشگر در سال، گفت: حضور گردشگران، ظرفیت مناسب و بازار فروش خوبی برای عرضه محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد فراهم می‌کند.

رحیم سرهنگی، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم تا مددجویان توانمند شوند و به خودکفایی برسند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایجاد مراکز نیکوکاری با همکاری خیران و سرمایه گذاران در کیش خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان