Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@14:46:26 GMT

رتبه دوم شهرداری ارومیه در ارایه خدمات الکترونیک

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۲۶۰۱

رتبه دوم شهرداری ارومیه در ارایه خدمات الکترونیک

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسین بخشایشی در آیین رونمایی از فاز اول سامانه شهروندسپاری منطقه پنج شهرداری ارومیه، اظهار داشت: شهرداری ارومیه در سطح کشور در حوزه ارایه خدمات الکترونیک، دارای رتبه دوم کشوری بوده و این شهر شامل پنج  شهر اول هوشمند کشور است.

وی تصریح کرد: راه اندازی سامانه شهروندسپاری باعث کاهش تجمع شهروندان در مناطق شهرداری و در نتیجه کاهش  شیوع کرونا می‌شود که موجب ارتقای سلامت شهروندان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: بستر و زیر ساخت دسترسی به خدمات الکترونیکی فراهم شده است اما تحقق این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد.

قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد درخشان سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه در مقایسه با سایر کلانشهرها اظهار داشت:  تمام فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات استان از سوی ما رصد می‌شود و در این راستا از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه تشکر می کنم که در مقایسه با سایر شهرها بسیار عملکرد درخشانی نشان داده اند.

وی افزود: فیبر نوری زیرساخت اصلی شهر هوشمند است و شهرداری ارومیه با ایجاد زیرساخت فیبرنوری اختصاصی، تمام بستر لازم برای توسعه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند را فراهم کرد و این اتفاق بسیار مثبتی برای آینده شهر ارومیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی بیان کرد:  سلامت جسمی و روانی، کاهش ترافیک، پیشگیری از معضلات زیست محیطی، افزایش بهره وری اقتصادی و کاهش هزینه ها از جمله مزایای ارائه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری است که باید به طور ویژه مدنظر قرار گیرد.

اجرای کامل سامانه شهروندسپاری برای اولین بار در ارومیه

یاسر اسدپور رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه نیز در این آیین رونمایی یادآور شد: امروز اتفاق خیلی بزرگی در ارومیه رقم می خورد و برای اولین بار در سطح کشور سامانه شهروندسپاری به صورت کامل اجرا می شود.

وی افزود: امروز در سطح منطقه پنج به صورت کامل استعلامات شهرسازی برون سپاری شده و از طرفی در تمام دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر اسناد رسمی آموزش‌های لازم از سوی سازمان ارائه شده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: امید است بتوانیم تا پایان سال با حمایت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری در تمام مناطق پنج گانه سامانه شهروندسپاری را به صورت کامل راه اندازی کنیم و بتوانیم سال آینده صدور پروانه و مجوز ساخت را نیز برون سپاری کنیم.

اسدپور خاطرنشان کرد: هدف شهر و شهرداری هوشمند مهیا کردن زندگی بهتر و آسایش و رفاه برای شهروندان است و اگر بتوانیم با استفاده از گسترش هرچه بیشتر خدمات الکترونیکی قدمی در این راستا برداریم موفق عمل کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این سامانه تمام خدمات حوزه شهرسازی و استعلامات مربوطه، شهروندسپاری و همچنین برون سپاری شد و دیگر مراجعه حضوری به شهرداری در حوزه های مرتبط با این موضوع را شاهد نخواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ارومیه شهرداری فناوری اطلاعات خدمات الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات سامانه شهروندسپاری فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای حسین آباد و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: حسین آباد، روستایی از توابع شهرستان جم با ۵۲ خانوار و جمعیت ۱۷۶ نفر است که با ایجاد سایت در این روستا، روستاهای اقماری آن به نام دره چاه با ۳۲ خانوار و جمعیت ۱۱۷ نفر، چم چشمه با ۸۴ خانوار و ۳۳۱ نفر، نیلاب ۳۸ خانوار و ۱۴۳ نفر، بندانو ۶۹ خانوار و ۲۵۰ نفر تحت پوشش ارتباطی قرار گرفته است.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای چاه پهن، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر، هدف این اداره کل را مرتفع نمودن مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات و همچنین فناوری اطلاعات نقاط محروم و بروز رسانی اطلاعات روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اعلام کرد.

کد خبر 6094261

دیگر خبرها

  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است