Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد درمان بیش از ۹۳ هزار بیمار کرونایی از جمله اقدامات معاونت درمان تامین اجتماعی در سال جاری بوده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، همه ساله سازمان تأمین اجتماعی مهمترین اقدامات در حوزه‌های مختلف را به اطلاع بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان گرامی می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش به مهمترین عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان در ۹ ماه منتهی به آذر سال جاری می‌پردازیم.

توسعه فن آوری اطلاعات در راستای تسهیل و روان سازی فعالیت‌های مرتبط با ذینفعان نظیر برنامه نسخه الکترونیک، تدوین ضابطه مدیریت تعارض منافع در بخش درمان و ارسال به مبادی ذی ربط به منظور اخذ تأیید، مدیریت بحران و برنامه ریزی جهت مقابله با اپیدمی ویروس کرونا در بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی را می‌توان از مهم‌ترین این اقدامات برشمرد.

همچنین، در ۶ ماهه سال جاری تعداد ۳۷۸ مرکز درمانی ملکی شامل ۷۰ بیمارستان، ۵ مرکز جراحی محدود، ۵ مرکز دندانپزشکی مستقل، ۸۳ پلی کلینیک تخصصی، ۱۲۱ درمانگاه تخصصی، یک مرکز طب سالمندان و ۹۰ درمانگاه عمومی به جمعیت بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی خدمات درمانی ارائه کرده است.

بر این اساس، بیش از ۴۳ میلیون، مراجعه سرپایی به مراکز درمانی ملکی در ۶ ماهه اول سال جاری انجام شده است که بیش از ۲۳ میلیون از این مراجعات، دریافت خدمت ویزیت از پزشکان عمومی، دندانپزشک، متخصص و فوق تخصص بوده است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۳۰۲ هزار نفر در ۶ ماهه اول سال جاری در بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود سازمان تأمین اجتماعی بستری و خدمت دریافت کرده اند و بیش از ۱۷۴ هزار مورد جراحی در مراکز بستری در ۶ ماهه اول سال جاری انجام شده است.

بیش از ۵۵ هزار زایمان در ۶ ماهه اول سال جاری در ۶۱ بیمارستان ملکی انجام پذیرفته است که ۴۳ درصد آن‌ها به روش سزارین انجام پذیرفته است.

پذیرش و ارائه خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی و بستری به بیش از ۹۳ هزار بیمار بستری مبتلا به بیماری ویروس کرونا از بهمن سال ۱۳۹۸ تاکنون در مراکز بستری مراکز درمانی ملکی را می‌توان از مهم‌ترین اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری برشمرد.

ساماندهی و عدالت در پرداخت مطالبات مؤسسات طرف قرارداد دانشگاهی و غیر دانشگاهی، نیازسنجی، احصاء عناوین و تدوین شرح خدمات و انتظارات اولویت‌های پژوهشی معاونت درمان و اجرای فعالیت‌های پژوهشی در حوزه معاونت درمان شامل اجرای طرح‌های پژوهشی منتخب، مشارکت فعال در جلسات کمیته پژوهشی و مدیریت دانش سازمان، ایجاد بانک اطلاعاتی پژوهشگران در حوزه سلامت و شناسایی رویه‌ها، فرآیند‌های نیازمند بهبود حوزه درمان و مشارکت در اجرای برنامه‌های بهبود از دیگر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در راستای خدمتگزاری به بیمه شدگان است.

از دیگر اقدامات مهم معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری می‌توان به ارزیابی زیرساخت راه اندازی واحد بازتوانی قلبی در بیمارستان‌های منتخب سازمان، اجرای پایلوت موفق برنامه نرم افزار بانک خون و پیگیری جهت پیاده سازی آن در بخش بانک خون واحد‌های آزمایشگاهی تمامی مراکز بیمارستانی ملکی، بررسی وضعیت فعالیت مراکز درمانگاهی از نظر شیفت و ساعت فعالیت، بازخوانی سالیانه تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای و صدور مجوز‌های خرید مربوطه، نیازسنجی و صدور مجوز خرید تجهیزات پزشکی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و راهبری و اجرای برنامه‌های عملیاتی نظیر تأمین تجهیزات پزشکی High Tech، تجهیزات پزشکی تصویربرداری) ارتقا آنالوگ به دیجیتال (و تأمین آمبولانس‌های مراکز درمانی تابعه، ادامه استاندارد سازی بخش‌های اورژانس، LDR و CSSD بیمارستان‌های منتخب، پیشگیری از حریق و… اشاره کرد.

راه اندازی دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در بیمارستان‌های خاتم الانبیا (ص) گنبد و بیمارستان زاهدان در راستای به روز آوری تجهیزات و امکانات تشخیصی درمانی، توسعه سامانه کمیسیون‌ها و شورا‌های پزشکی و پزشکان معتمد، راه اندازی بایگانی الکترونیک متمرکز مدارک پزشکی، آرا و اسناد مرتبط با کمیسیون‌های پزشکی، طراحی الگوی مراقبت و ارزیابی سلامت سالمندان و تشکیل پرونده سلامت سالمندان و اجرای آزمایشی آن در ۳ مرکز درمانی شهر تهران با رویکرد اجرای ویزیت جامع سالمندی و پایش مستمر سطح سلامت سالمندان تحت پوشش و برنامه ریزی جهت راه اندازی کلینیک‌های فشارخون و دیابت در مراکز ملکی از دیگر اقدامات مهم سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیمارستان تامین اجتماعی سالمند حریق سازمان تأمین اجتماعی ۶ ماهه اول سال جاری بیمارستان ها تجهیزات پزشکی معاونت درمان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۲۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت و پرداخت معوقه فروردین نیز در خرداد انجام می‌شود.

میرهاشم موسوی افزود: حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان مطابق روال هر ماه از ۲۰ فروردین آغاز شده و پیش‌بینی این است که با برنامه‌ریزی انجام شده، افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال شود همچنین تلاش می‌کنیم معوقه فروردین را نیز در خرداد به حساب بازنشستگان واریز کنیم.

بنا به این گزارش، براساس قانون میزان افزایش سالانه مستمری بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سطح حداقل و سایر سطوح، پس از تصویب و ابلاغ هیات‌وزیران اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا

tags # بازنشستگان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها