Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: الکترونیکی شدن خدمات این سازمان در قالب سامانه سجاد، سهولت در پیگیری و سرعت در خدمات رسانی به دانشجویان را به دنبال داشته است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان امور دانشجویان، مجتبی صدیقی در نشست مجازی و سراسری معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور که با ارتباط آنلاین با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: در سال ۱۳۹۲ ماهانه ۱۰۰۰۰ نفر برای دریافت خدمات تحصیلی به سازمان امور دانشجویان مراجعه می‌کردند، ولی با توسعه ابزار‌های دولت الکترونیک، هم اکنون تعداد مراجعان حضوری به ۱۳۰۰ نفر در ماه کاهش یافته است و با تکمیل سامانه، نیاز به حضور فیزیکی به کمترین مقدار کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مزایای ارایه خدمات به صورت آنلاین همانند سرعت بیشتر، شفافیت بیشتر، سهولت پیگیری و کاهش هزینه‌ها گفت: صدور گواهی‌ها و مدارک تحصیلی در بستر سامانه‌های مجازی امکان جعل و سوء استفاده را نیز به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

صدیقی در ادامه این نشست به ارائه گزارشی آماری از وضعیت اقدامات سازمان امور دانشجویان در حوزه‌های مختلف بورس و امور اعزام، دانش آموختگان، مشاوره، تربیت بدنی، امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و مشاوره پرداخت و تاکید کرد: تحلیل علمی و کارشناسی وضعیت آمار‌ها به برنامه ریزی بهتر کمک می‌کند.

وی با اشاره به تاثیرات ویروس کرونا بر آموزش عالی گفت: برای اینکه فراغت از تحصیل دانشجویان دچار تعویق و تعلیق نشود و برنامه‌های زندگی آنان به هم نخورد؛ دانشگاه‌ها زمینه حضور دانشجویان دارای واحد‌های عملی، آزمایشگاهی و مشغول تدوین پایان نامه را در دانشگاه تدوین کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان حفظ پروتکل‌های بهداشتی را یک ضرورت مستمر دانسته و تاکید کرد: از خدمات مراکز مشاوره در زمینه مداخلات روانشناختی و آموزش‌های پیشگیرانه استفاده شود.

صدیقی گفت: با توجه به اینکه غالب آموزش دانشگاهی به صورت مجازی ارایه می‌شود معاونان دانشجویی با معاونان آموزشی همکاری لازم را داشته باشند تا ارزشیابی‌های درسی با نهایت صحت و سلامت انجام شود و به اندک موارد تخلف هم، تذکرات لازم داده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صدیقی الکترونیکی شدن خدمات سامانه سجاد رئیس سازمان امور دانشجویان سازمان امور دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانکداری ویدئویی، خدمت جدید بانک ملت به مشتریان برای اولین بار در کشور

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این محصول جدید دیجیتال که در مراسمی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد بانک ملت رونمایی شد، در راستای تکمیل مجموعه محصولات فناورانه این بانک و کاهش مراجعه غیر ضروری مشتریان به شعبه برای دریافت خدمات بانکی طراحی و ارائه شده است.

حفظ ارتباط و افزایش تعامل دوجانبه با وجود حذف مراجعه حضوری، امکان برقراری ارتباط با مشتری در ساعت‌های غیر اداری، امکان پاسخ به درخواست‌ها و ارائه مشاوره اختصاصی و کسب اطمینان از هویت واقعی مشتری در انجام عملیات بانکی از مهمترین مزایای خدمت جدید ارائه شده بانک ملت است.

این گزارش حاکی است، تمرکز اولیه بانکداری ویدئویی بانک ملت، ارائه خدمات انتقال وجه و همچنین افتتاح حساب از طریق این درگاه است که امید است با استقبال متقاضیان تعداد خدمات ارائه شده در آینده افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی رایگان تاکسیرانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب
  • بخش زیادی از ۳۰ میلیون گیمر دانشجو هستند
  • بانکداری ویدئویی، خدمت جدید بانک ملت به مشتریان برای اولین بار در کشور
  • قالیباف: سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد
  • تمهیدات اورژانس تهران برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • هزینه ها در معاملات برخط خودرویی کاهش می یابد
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن