Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@08:52:30 GMT

ریزش ۱۷۴۲۷ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۳۵۰۳

ریزش ۱۷۴۲۷ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۷ هزار و ۴۲۷ واحدی معادل ۱.۳۹ درصد به یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۱۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 13 بهمن) ریزش 5487 واحدی شاخص کل بورس در آغاز معاملات سومین روز کاری بورس در هفته جاری این نماد را به ارتفاع یک میلیون و 245 هزار واحد رساند و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۷ هزار و ۴۲۷ واحدی معادل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۹ درصد به یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۱۴ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۵۴۷ واحدی معادل ۱.۳۹ درصد به رقم ۳۲۱ هزار و ۹۳۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۹۱۵ واحدی معادل ۰.۴۴ درصد، عدد ۴۲۹ هزار و ۶۲۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۲۵۲ واحدی به رقم ۲۸۰ هزار و ۹۸۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۴۳۲۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۱۷۵۰۴ واحد کاهش به رقم ۸۹۰ هزار و ۲۹۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۸۶۵۸  واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، فولاد، شبندر و شتران به ترتیب با 1105، 892، 540 و 395 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، وتجارت - بانك تجارت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، سدور - سيمان‌ دورود، خساپا – سايپا، بركت - گروه دارويي بركت و شتران - پالايش نفت تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فارس، فولاد، وپاسار، خودرو، ومعادن و شبندر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی حکشتی، وامید، وتجارت و کویر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۸۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۳۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۹ هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (یکشنبه 12 بهمن) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳ هزار و ۸۳۹ واحدی معادل ۰.۳۱ درصد به یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۰۰۲ واحدی معادل ۰.۳۱ درصد به رقم ۳۲۶ هزار و ۴۶۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۴۷ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد، عدد ۴۳۱ هزار و ۵۲۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۹۲ واحدی به رقم ۲۸۲ هزار و ۲۲۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۸۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۷۴ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۲۹۲ واحد افزایش به رقم ۹۰۷ هزار و ۷۱۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۸۵۹۹ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۵۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، تاپیکو، شپنا، وغدیر، وتجارت، فارس و حکشتی با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، کچاد، فملی و ومعادن، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۱۳ میلیارد و ۲۰۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۶۱۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۴۲ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد را به نمایش گذاشت نمادهای معاملاتی واحدی معادل ۰ شاخص کل بورس یک میلیون شاخص بازار واحد رسید هزار واحد شاخص قیمت هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۹۷۵ واحدی قرار گرفت.

کد خبر: 1229106 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳