Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش سن واحدهای مشمول تسهیلات یکم، ایران جزو سه کشور دارای بالاترین نرخ رشد توسعه فناوری اطلاعات، هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۰۷ هزار تومان، نرخ ارز به زیر ۲۰ هزار تومان می رسد برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۱۳ بهمن شبستان به شرح زیر است:

افزایش سن واحدهای مشمول تسهیلات یکم

محمود شایان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا اعلام کرد: به تازگی و به دنبال یک مصوبه جدید، یک شرط از شروط تعیین شده برای متقاضیان خانه‌اولی به منظور استفاده از تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم تسهیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر عامل بانک مسکن افزود: همزمان با فرا رسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بانک مسکن مصوب شده است، سقف سنی آپارتمان‌های مسکونی مشمول استفاده از تسهیلات مسکن از محل صندوق‌پس‌انداز مسکن یکم افزایش یافته است. این میزان افزایش سقف سنی مربوط به واحدهای مسکونی که خانه‌اولی‌ها قصد دارند تا با استفاده از تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق یکم اقدام به خرید آن‌ها کنند، معادل ۵ سال است. 

 

شایان تصریح کرد: به این ترتیب سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول استفاده از تسهیلات مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم از ۲۰ سال به ۲۵ سال افزایش می‌یابد.

 

مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان کرد: افتتاح صندوق پس انداز مسکن یکم در حال حاضر امکانپذیر نبوده و طرح مذکور صرفا مشمول متقاضیانی است که در گذشته حایز شرایط استفاده از تسهیلات حساب صندوق پس انداز مسکن یکم بوده ولی تاکنون امکان استفاده از این تسهیلات برای آنان فراهم نشده است.همچنین این اقدام مربوط به خرید واحدهای مسکونی در بافت‌های معمولی شهر است و شامل واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده نمی‌شود. این در حالی است که متقاضیان خرید واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده در صورتی که در فرآیند خرید این واحدها از تسهیلات مسکن از جمله تسهیلات یکم استفاده کنند از مشوق‌های دیگری همچنین نرخ سود کمتر در مقایسه با تسهیلات پرداخت شده برای خرید مسکن در بافت‌های فرسوده برخوردار هستند. 

 

مصوبه اخیر درباره افزایش سقف سنی آپارتمان‌های مسکونی که متقاضیان خانه‌اولی برای خرید آن‌ها از تسهیلات مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم استفاده خواهند کرد برای حمایت از تقاضای مصرفی و خانه‌اولی در بازار معاملات مسکن به تصویب رسیده است. 

 

پرداخت بیش از ۴۷۳ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال تسهیلات

بانک رفاه کارگزان در مسیر تحقق شعار سال و کمک به حوزه اشتغال و جهش تولید از فروردین ماه تا پایان آذر ماه سال جاری، بیش از ۴۷۳ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی کشور از جمله بنگاه های کوچک و متوسط، آب و کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، خدمات و بازرگانی و متفرقه پرداخت کرده است.

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۰۷ هزار تومان/دلار ۲۳ هزار و ۹۲۱ تومان

امروز (دوشنبه ۱۳ بهمن) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۰۷ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۶۲ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۴۷۶ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۷ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است.

 

امروز (دوشنبه ۱۳ بهمن) در بازار ارز دلار ۲۳ هزار و ۹۲۱ تومان، یورو ۲۹ هزار و ۵۱ تومان، پوند ۳۳ هزار و ۸۳۲ تومان، درهم امارات ۶۷۴۷ تومان، یوان چین ۳۸۲۰ تومان و لیر ترکیه ۳۳۴۰ تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه ۱۲ بهمن) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۸۸ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۴۷ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۴۵۱ هزار تومان بود. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان بود.

 

روز گذشته (یکشنبه ۱۲ بهمن) در بازار ارز دلار ۲۳ هزار و ۷۱۷ تومان، یورو ۲۸ هزار و ۸۰۱ تومان، پوند ۳۳ هزار و ۶۸۰ تومانريال درهم امارات ۶۷۱۶ تومان، یوان چین ۳۸۱۰ تومان و لیر ترکیه ۳۳۳۰ تومان بود.

 

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۰ ارز کاهش و ۱۶ ارز افزایش یافت. نرخ ۱۱ ارز نیز ثابت ماند.

 

ایران جزو سه کشور دارای بالاترین نرخ رشد توسعه فناوری اطلاعات

محمد جواد آذری جهرمی در استودیو تیتر امشب شبکه خبر سیما، افزود: در حال حاضر بنابر گواهی سازمان جهانی مخابرات، جمهوری اسلامی ایران در سه دوره ارزیابی متوالی در میان دو یا سه کشور دارای بالاترین نرخ رشد توسعه فناوری اطلاعات در دنیا قرار دارد.


او ادامه داد: تمام شهرهای کشور از پوشش نسل چهارم تلفن همراه بهره می برند و بیش از 95 درصد از روستاهای کشور به شبکه پهن باند متصل هستند به طوری که آمار مشترکین پهن باند در کشور به 87 میلیون مشترک رسیده و دارای ضریب نفوذ بالای 100 درصد است.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به لحاظ ارزیابی انجام شده در میان کشورهای منطقه از نظر تعداد مشترک، ایران در رتبه اول قرار دارد.


آذری جهرمی اضافه کرد: به لحاظ توسعه زیر ساخت های ICT در شبکه موبایل، ایران جزو کشورهایی قرار دارد که بیشترین دسترسی را دارا هستند این در حالی است که ایالات متحده آمریکا با جمعیتی بیشتر از ایران، پوشش روستایی پهن باند در ایالات متحده از ضریب 100 درصدی برخوردار نیست و این موضوع به یکی از چالش های دولت جدید آمریکا تبدیل شده است.


او گفت: به لطف سرمایه گذاری های خوبی که در حوزه توسعه پهن باند انجام شده، امروز به لحاظ جمعیتی حدود 98 درصد مردم به پهن باند دسترسی دارند و از سویی بخش زیادی از جاده های کشورمان هم به این سیستم متصل است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: به لحاظ شاخص های کیفی و قیمتی، ایران دارای یکی از ارزانترین پهن باندهای دنیا می باشد، البته این شاخص بدون توجه به درآمد و صرفاً به لحاظ قیمت پهن باند تعریف شده است.


آقای آذری جهرمی گفت: کشورمان، در جایگاه دوم منطقه از نظر مقرون به صرفه بودن بهای پهن باند قرار دارد البته به لحاظ تناسب قیمت پهن باند با درآمد مردم هم از وضع خوبی برخورداریم.


او تصریح کرد: به لحاظ پیشرفت در حوزه ICT در شرایطی قرار داریم که 6/4 درصد تولید ناخالص داخلی ما مربوط به ICT می شود و این رقم قابل توجه است این رقم در آغاز دولت تدبیر و امید حدود دو درصد و در سال 96 هم حدود 2.7 درصد بود که در طول این سه سال اخیر با تلاش جوانان ایرانی شاهد رشدی فزاینده بودیم.

 

نرخ ارز به زیر ۲۰ هزار تومان می رسد/ سهل انگاری بانک ها سبب مسدود شدن کد شهاب شد

عبدالناصر همتی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در خصوص مسدود شدن کد شهاب با اشاره به اینکه مسدود سازی کد شهاب حاصل بی تدبیری برخی بانک‌ها است، گفت: این اتفاق حاصل بی تدبیری بانک‌های ما بود، زیرا به دفعات به بانک‌ها ابلاغ کرده بودیم که کد ملی یا کد اتباع خارجی مشتریان خود را دریافت کنند و همه مشتریان خود را با هویت درست و دقیق در بانک ثبت نمایند.

 

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: از ۶ بهمن شروع به ابلاغیات در راستای ثبت هویت مشتریان بانک‌ها کردیم و گفتیم کسانی که در ساتنا درج اطلاعات نکرده باشند مشمول دریافت خدمات بانکی نخواهند شد بنده به محض اطلاع از اقدام ۲ بانک کشور با روسای آن‌ها تماس گرفتم وخواستار تعویق یک ماهه این اقدام شدم بنابراین بنا شد طی فرصتی یک ماهه همه مشتریان بانکها، ​کدملی یا کد شناسه خود را به بانک‌ها ارائه و مشکلشان را رفع کنند.


همتی گفت: با ثبت کد ملی در سامانه جامع بانک‌ها تصمیم به جلوگیری از پولشویی و مشکلاتی از این دست داریم از این پس همه تراکنش‌های مالی فقط با کد ملی معتبر انجام می‌شود و ما بیش از نام و فامیل به کد ملی اعتبار میدهیم. براساس مصوبات شورای عالی مبارزه با پولشویی و اقدامات تروریستی ما مجبور به انجام چنین اقدامی هستیم، اما متاسفانه برخی از دوستان ما در بانک‌ها سهل انگاری و بی تدبیری کردند و سبب شدند تا اختلالی در تراکشن‌های مالی برخی مشتریان داخلی و خارجی پدید بیاید.

 

­رئیس کل بانک مرکزی گفت نرخ ارز به عوامل مختلفی از جمله مسائل سیاسی تحریم‌ها و انتظارات بستگی دارد با این حال نرخ ارز تعدیل خواهد شد و دلار به زیر ۲۰ هزار تومان می‌رسد.

 

همتی با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته در سامانه‌نیما بیش از یک میلیارد دلار ارز مبادله شده است گفت با این حال وارد کنندگان قیمت ارز را کاهشی می‌بینند و به همین جهت عرضه بیشتر از تقاضاست.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون زیر ۲۰ هزار تومان می رسد استفاده از تسهیلات سکه بهار آزادی طرح تسهیلات مسکن واحدهای مسکونی نرخ ارز خانه اولی ایران جزو بانک مسکن پهن باند سقف سنی بانک ها کد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن

امتداد - آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که تا کنون، ۹۱ درصد از متقاضیان نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کرده‌اند که نشان از انعقاد ۴۶/۲۳ درصد از کل قراردادها فقط در بانک مسکن و بیش از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در این بانک است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بررسی آمار‌های جدید از وضعیت مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، حاکی از آن است که از بین ۲۶ بانک، عملکرد ۱۸ بانک در این بخش، کماکان صفر است و از تعداد ۸۶۹ هزار و ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، ۷۹۳ هزار و ۷۳۲ نفر موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‌‌‌‌‌‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند.

 

 

دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، قرارداد ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان در بانک مسکن به امضا رسیده که بر این اساس بیش از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به عهده این بانک است.

وی ادامه داد: بنا بر آمار، بانک مسکن تاکنون بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را در کل نظام بانکی کشور داشته است؛ چنانکه این بانک از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ و به تنهایی بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۳۲۱ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی پرداخت کرده که در تاریخ نظام بانکی بی نظیر است.

دکتر حسینی با بیان این که بانک مسکن با وجود کمبود منابع مالی، همواره تمامی تلاش خود را برای تحقق تعهدات دولت مردمی و خانه‌دار کردن مردم انجام داده و در این مسیر از منابع داخلی خود نیز بیشترین پرداخت ها را انجام داده است؛ افزود: این بانک به رغم دارا بودن تعهدات خود از جمله: تکمیل پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شده، احداث پروژه‌های ساختمانی شامل یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و اجرای شهر خلیج فارس در سواحل هرمزگان ، تمام توان و تلاش خود را برای اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نیز تسهیلات متعدد تکلیفی و حمایتی به کار بسته است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز نسبت به پرداخت ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات شامل انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال به خانواده‌ها اقدام کرده است.

دکتر حسینی افزود: همچنین بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ ، ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶هزار و ۹۵۸ جوان پرداخته است.

وی گفت: پرداخت تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در بخش‌های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب دیده در سال ۱۴۰۲ از اقدامات این بانک برای کمک به جبران خسارات و آسیب های وارده به هموطنان عزیز بوده است.

دکتر حسینی در پایان گفت: بانک مسکن به لطف خدا و تلاش و همت مجموعه مدیران و همکاران خود با تمام توان و قدرت در راه پیشبرد اهداف نهضت ملی مسکن، تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و رئیس جمهور محترم مبنی بر کاستن از دغدغه های مردم عزیزمان در حوزه مسکن به پیش می رود تا ان‌شاءا… در سال ۱۴۰۳ بیش از گذشته شاهد جهش تولید ملی مسکن با مشارکت مردم باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟