Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@15:09:45 GMT

پرداخت مطالبات پیمانکاران تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۳۶۴۲

پرداخت مطالبات پیمانکاران تا پایان سال

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شعبانعلی خاوری معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  در برنامه تلویزیونی  با بیان اینکه  از ابتدای سال ۹۸ تکلیف بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل شده است،گفت: اجرای این پروژه در قالب  طرح ملی ابرار اجرایی شده است  و ما هم  اکنون طرح ابرار  یک را به اتمام رسانده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ما در کشور حدود ۲۰۶  هزار کیلومتر راه روستایی داریم که پیش از انقلاب تنها میزان راه‌های روستایی ۹ هزار کیلومتر بوده و تا پایان سال ۹۹ میزان راه‌های روستایی آسفالت شده به  ۱۱۱ هزار کیلومتر می‌رسد، افزود: پیش از انقلاب  تنها ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده بود و این حجم از عملیات تنها پیش از حضور انقلاب اسلامی انجام شده است.

او با بیان اینکه تنها ۴۶ درصد از راه‌های روستایی ما فاقد آسفالت است و ما در این بخش دارای عقب ماندگی هستیم، گفت: طرح ابرار تا پایان شهریور ماه سال ۹۹، حدود  ۷ هزار کیلومتر  اجرا شد و ما در قالب این طرح بخش عمده‌ای از آنها را اجرایی خواهیم کرد.

معاون سازمان راهداری اظهار کرد:  در طرح ابرار ۲، ۱۰  هزار کیلومتر  از راه‌های روستایی را در سراسر کشور آسفالت خواهیم کرد و  اولویت بندی ما  طبق قانون برنامه ششم برای روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار است که این خود  قسمتی از نیاز کشور ما در روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار است.

خاوری توضیح داد: حدود ۸ هزار و  ۴۱۲  کیلومتر در این روستاها راه برای آسفالت  شدن داریم  و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید دوستان در حوزه سازمان برنامه و بودجه در حوزه تأمین اعتبارات  اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون سازمان راهداری اظهار کرد : از مهرماه امسال طرح ابرار ۲  اجرایی  شده که تا پایان آذرماه امسال ۱۱۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده که البته به دلیل افزایش  بارندگی ممکن است  سرعت  اجرای کار کند شود.

خاوری تصریح کرد:  با امکانات و ماشین‌آلاتی که  داریم  باید در تامین منابع اعتباری و تسهیلات استان‌ها  اقدامات لازم را  انجام دهیم.

او توضیح داد:  تمام امکانات و ماشین‌آلات در این زمینه وجود دارند و یکی از موضوعات اصلی ما آن است که استان‌ها برای  تامین اعتبارات همکاری لازم را انجام دهند تا سرعت اجرای پروژه‌ها  افزایش یابد.

معاون سازمان راهداری تاکید کرد: در اجرای پروژه‌های راه‌های روستایی نیاز به تامین اعتبار است و با توجه به آنکه افزایش هزینه نگهداری و تعمیرات آن‌ها  بالا است، بنابراین باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

خاوری همچنین درباره مشکلات پیمانکاران  و مطالبات آنها هم گفت: پیمانکاران در اجرای طرح‌های آسفالت راه‌های روستایی همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند البته حجم  قابل توجهی از مطالبات  آنها باقی‌مانده که امیدواریم  بخشی از این مطالبات تا پایان سال پرداخت شود.

او افزود:  رایزنی با سازمان برنامه و بودجه در این زمینه  به جاهای خوبی رسیده است.

شاخص برخورداری آسفالت راه‌های روستایی به ۵۴ رصد رسید

معاون سازمان راهداری اضافه کرد:  میزان شاخص برخورداری راه‌های روستایی  از آسفالت، ۵۴ درصد است به طوری که ۱۲ هزار کیلومتر از شبکه راه روستایی آسفالت شده است.

او ادامه داد:  هدف‌گذاری  ما  آسفالت تمامی راه‌های روستایی نیست اما در اولویت ما ۸ هزار و ۴۱۲ کیلومتر است که شامل روستاهای بالای  ۲۰ هزار خانوار است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل ناوگان جاده ای سازمان راهداری معاون سازمان راهداری روستایی آسفالت شده راه های روستایی هزار کیلومتر راه روستایی طرح ابرار تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز و این عملیات به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری در حال اجرا است.

سید محمد فرخی افزود: همچنین قرارداد اجرای روکش آسفالت حفاظتی چیپ سیل به طول ۲۵ کیلومتر و نیز قرارداد اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۳۰ کیلومتر در محور مذکور در سال جاری منعقد شده و در دستور کار است که پس از تامین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فرخی گفت: این عملیات با هدف بهبود وضعیت تردد، ارتقای ایمنی عبور و مرور و در راستای بهسازی و روکش آسفالت در این محور انجام می‌شود که با اجرای این عملیات، شاهد کاهش تصادفات و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد