Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@20:16:02 GMT

شرایط احتمالی انجام سفر‌های نوروزی ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۳۶۷۳

شرایط احتمالی انجام سفر‌های نوروزی ۱۴۰۰

معاون گردشگری به چگونگی انجام سفر‌های نوروزی اشاره کرد و گفت:سفر‌های نوروزی درصورت عدم تشدید شیوع ویروس کرونا و با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا به‌صورت برنامه‌ریزی شده امکانپذیر خواهد بود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ولی تیموری از ارائه طرح‌هایی از سوی وزارتخانه به ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص انجام سفر‌های تعطیلات نوروزی خبر داد و اظهار داشت: به موجب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با پیش‌شرط عدم تشدید شیوع ویروس کرونا سفر‌های نوروزی با کنترل، نظارت و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر کنترل و محدودیت‌های سفر‌های نوروزی گفت: این سفر‌ها تنها در چارچوب تور‌های برنامه‌ریزی شده از طریق آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز و تحت نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امکان‌پذیر خواهد.

معاون گردشگری کشور تصریح کرد: برای افرادی که خارج از تور‌های برنامه‌ریزی شده اقدام به سفر نوروزی کنند ارائه رزرو مرکز اقامتی مجاز الزامی است.

تیموری با اشاره به التزام رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذشده ارتباط تنگاتنگی بین دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی خدمات سفر با ستاد ملی مقابله با کرونا برقرار خواهد بود که مسئولیت این فرایند در سطح ملی به عهده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و در استان‌ها با استانداران خواهد بود.

وی با بیان اینکه در همین راستا پروتکل‌های بهداشتی مجدداً اطلاع‌رسانی می‌شود، افزود: پیش از شروع تعطیلات نوروزی و هم‌زمان با تعطیلات دوره‌های آموزشی برای تمامی ذی‌نفعان گردشگری در سطوح ملی و استانی برگزار می‌شود و در برگزاری این دوره‌ها نظارت کامل اعمال خواهد شد.

معاون گردشگری کشور همچنین به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص گردشگران ورودی اشاره کرد و گفت: کلیات موضوع در خصوص اتباع ایرانی و گردشگران از کشور‌های کم‌خطر در کمیته‌های تخصصی از جمله کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده و در اولین جلسه این ستاد به تصویب نهایی خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سفرهای نوروزی ویروس کرونا تور ستاد ملی مقابله با کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا سفر های نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد

سردار سید مجید میراحمدی دبیر ستاد اربعین در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تجارت مرزی در ایام اربعین یک دقیقه هم نباید قطع شود. 

وی اظهار کرد: در خصوص اتباع هیچ تصمیمی در غیر از تصمیم ستاد اربعین حسینی نباید گرفته شود. 

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور بیان کرد: هرگونه صدور ویزا، برگ خادم و دفترچه خادم برای اتباع باید خارج از استان خوزستان صورت گیرد. 

میراحمدی اضافه کرد: باید زیر ساختی آماده شود تا اتباع بتوانند در شهر خود گذرنامه دریافت کنند. 

وی با بیان اینکه باید درباره اتباع خارجی تصمیم‌گیری شود، گفت: اتباع پاکستانی باید حتما از اتوبوس‌هایی که وارد کشور می‌شوند به مرز‌ها مراجعه کنند و مسیر‌ها تردد همان مسیر‌های سال گذشته است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: مسیر افعانستانی‌ها برای مراسم اربعین همان مسیر سال قبل است. 

وی اظهار کرد: دو الی سه مدل را فراجا پیش‌بینی کرده و همه چیز باید در استان‌ها باشد و هر اقدامی باید خارج از استان خوزستان انجام شود. 

میراحمدی بیان کرد: سه جاده مربوط به چذابه بخش اعظمش انجام شده و گره‌هایی ارتباطی وجود دارد که باید بر روی آن سرمایه‌گذاری شود. 

سردار شرفی جانشین فرمانده فراجا در این جلسه گفت: دوست نداریم در مرز ویزا بدهیم و اگر در استان مبدا صورت بگیرد بر مبنای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی ادامه داد: همزمان با سیل جمعیت زائران عبور کامیون‌ها مشکل‌ساز است البته نباید تجارت نباید تعطیل شود. 

محمودی معاون اجرایی ارتش هم در این جلسه گفت: ارتش در مرز‌های شش گانه در خدمت مردم است. چند کارخانه یخ را می‌خواهیم توسعه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • بررسی عملکرد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کمیسیون اصل نود
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود