Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:08:47 GMT

متهم فروش غیرقانونی املاک شهرداری اردبیل محکوم شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۳۹۱۲

متهم فروش غیرقانونی املاک شهرداری اردبیل محکوم شد

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی روز دوشنبه در این زمینه اظهار کرد: فردی در پرونده موسوم به کلاهبرداری و فروش اراضی متعلق به شهرداری با جعل اسناد، اراضی متعلق به شهرداری اردبیل را به اشخاص دیگری واگذار کرده بود که دستگاه قضایی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کرد.

وی افزود: ضمن محکوم شدن به ۱۰ سال حبس، جزای نقدی و رد مال در حق شاکیان خصوصی، فرد متخلف به پرداخت ۱۹۷ میلیارد ریال محکوم شده بود که با قطعی شدن حکم، مبلغ فوق به حساب شهرداری اردبیل واریز گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل همچنین بیان کرد: شخصی نیز در پرونده دیگری با فروش اراضی زراعی به اشخاص در مناطق بنفشه دره و پیر آلقیر با ادعای واهی مبنی بر تغییر کاربری، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان ‌می‌کرد.

وی اضافه کرد: متهم این پرونده نیز در نهایت به حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم شده بود که پس از قطعی شدن دادنامه در دادگاه تجدیدنظر، حکم برای اجرا به دادسرای اردبیل ارسال شده است.

عتباتی در ادامه تاکید کرد: شهروندان باید در هنگام خرید املاک به مالکیت فروشنده و کاربری اراضی دقت کافی داشته باشند و معاملات خود را بر اساس مقررات قانونی انجام دهند.

برچسب‌ها دادگستری شهرداری اردبیل تصرف اراضی اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری شهرداری اردبیل تصرف اراضی دادگستری شهرداری اردبیل تصرف اراضی اردبیل اخبار کنکور شهرداری اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۳۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۱۱۶ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۲۱۵۵ میلیارد تومان در سطح استان اردبیل رفع تصرف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، مهدی نوظهور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل در برخورد قانونی با متخلفین و متعرضین به حریم زمین‌های دولتی و خلع ید این افراد قاطعانه عمل می‌کند.

وی از اجرای ۲۴۵۰ مرحله گشت یگان حفاظت از اراضی خبرداد و افزود: همچنین درسال گذشته ۸۳ مورد رفع تعرض از ۳۰ هکتار زمین به ارزش ۱,۲۶۶ میلیارد تومان انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به اقدامات انجام گرفته اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸۱ پرونده در محاکم دادگستری تشکیل و با اجرای ۵۱ حکم قضائی ۸۶ هکتار زمین دولتی به ارزش ۸۸۹ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

نوظهور ادامه داد: مردم عزیز می‌توانند گزارش تخلفات مربوط به زمین خواری، ساخت و سازها و تصرفات غیرقانونی در زمین‌های دولتی را از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به کارشناسان یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اطلاع دهند.

کد خبر 751527

دیگر خبرها

  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • دستگیری محکوم متواری در گلوگاه
  • قیمت قطعی ۲ خودروی برقی در سامانه یکپارچه خودرو+ جدول
  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • قاچاقچی سوخت در امیدیه محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • اعلام حکم دختری که باعث مرگ مادرش شد