Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک افسر بازنشسته سعودی با شکایت از فقر و رنج در عربستان اعلام کرده قصد دارد سرپرستی فرزندان خود را به دیگران واگذار کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الواقع السعودی، یک شهروند سعودی بازنشسته که حدود 20 سال در گارد مرزی عربستان خدمت کرد، از فقر در این کشور که ثروتمندترین کشور عربی است، شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این شهروند سعودی که نام وی ذکر نشده بود نامه‌ای را به ملک «سلمان بن عبدالعزیز» ، پادشاه عربستان و « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و مقامات سعودی ارسال کرد.

این شهروند سعودی ناشناس داستان خود را آغاز کرد و گفت: من یک مرزبان بازنشسته هستم که نزدیک به بیست سال به عربستان خدمت کردم.

وی در ادامه افزود: بانک ملی عربستان به مدت دو سال و دو ماه دستمزد من را قطع کرده است و حقوقی دریافت نمی‌کنم.

وی ادامه داد: من به آژانس پول و مسئولان ذیربط در این خصوص مراجعه و شکایت کردم، اما توجهی نکردند.

این شهروند سعودی سوگند یاد کرد که زندگی فقیرانه و تحقیرآمیزی را در عربستان سپری می‌کند.

وی در ادامه افزود که من حتی قادر به تهیه کمک هزینه برای خود و فرزندانم به طور دائمی نبوده‌ام و تلاش زیادی کردم اما موفق نشدم و اکنون چهار فرزند دارم که نمی‌توانم معیشت آن‌ها را تامین کنم.

این شهروند سعودی تصمیم گرفت چهار فرزند خود را به خانواده‌هایی که می توانند معیشت آن‌ها را تامین کنند تحویل دهد و از کسانی که توانایی تامین معیشت فرزندانش را دارند و زندگی مناسب و شادی را برای آنها فراهم می‌کنند خواست تا با او تماس بگیرند .

وی اعلام کرد که دیگر نمی‌توانم معیشت آن‌ها را تامین کنم؛ چرا که بدهی زیادی دارم و مستاجر نیز هستم.

او تاکید کرد که به دلیل ناتوانی در تامین هزینه‌های فرزندان 4 تا 13 ساله‌اش و رنج ناشی از بیماری‌اش و قطع حقوقش از جانب بانک ملی عربستان، فرزندان خود را به دیگران واگذار می‌کند.

این شهروند بازنشسته سعودی با گریه ادامه داد که نمی تواند زندگی را ادامه دهد و هرکسی که می‌تواند فرزندانش را به فرزندی قبول و برای آنها زندگی مطلوبی فراهم کند.

عربستان| هزینه‌‌های گزاف بن سلمان در تامین سلاح و فناوری‌های خارجی برای پروژه «نئوم»عربستان| افشای لابی‌های جنجالی «بن سلمان» در آمریکا/ پرداخت 1.5 میلیون دلار به یک شرکت خارجی

آنچه ناپسند است این است که مگس‌های الکترونیکی عربستان تبلیغ می‌کنند که در عربستان هیچ فقیری زندگی نمی‌کند.

شایان ذکر است که اکثر شهروندان در عربستان از مشکل بازپرداخت وام به بانکها رنج می‌برند.اما شاهزادگان سعودی زمانی که وام از بانک‌های مرکزی بگیرند و آن ها را پرداخت نکنند، بانک از ترس خشم و واکنش آن‌ها نمی تواند برای بازپرداخت بدهی به آن‌ها فشار بیاورد، اما شهروندان عادی موظفند بدهی‌های خود را سر وقت پرداخت کنند . بانک‌ها از سخت‌ترین ابزار فشار برای جمع‌آوری بدهی‌ها استفاده می‌کنند این درحالی‌است که چشم خود را بر روی افراد با نفوذ می‌بنند.

بر اساس برخی گزارش‌ها 40٪ مردم عربستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و برخی از آن‌ها از فقر شدید در یک کشور غنی از منابع نفتی رنج می‌برند.

برخی رسانه‌ها از فقر و بدبختی مردم این کشور در چند صد متری کاخ‌های بن سلمان خبر داده‌اند.

مردم عربستان با وجود برخورداری این کشور از درآمد سرشار تولیدات و صادرات مواد نفتی محروم و فقیر هستند و حتی امنیت جانی و روانی ندارند.

امروزه اقتصاد عربستان با چهار بحران بزرگ و غیرقابل تحمل شیوع «ویروس کرونا»، کاهش شدید قیمت نفت، توقف درآمدهای حج عمره و هزینه‌های سرسام‌آور جنگ یمن مواجه شده و به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی شهروند سعودی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد