Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت، کلنگ احداث طرح GTPP اسلام آباد غرب را با ظرفیت تولید سالانه 120 هزار تن محصول نهایی پلی‌پروپیلن بر زمین می زند.

همزمان با ایام دهه فجر و در آستانه چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، شنبه 18 بهمن ماه جاری با حضور وزیر نفت، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، استاندار و سایر مقامات استانی، عملیات احداث طرح GTPP اسلام غرب آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایه این گزارش، طرح GTPP اسلام آباد غرب با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی احداث می شود.

این طرح 545 میلیون دلاری، با هدف اجرای طرح های زنجیره ارزش تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی، در زمینی به مساحت 54 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس اجرا می شود که بخش اعظم خوراک گاز این مجتمع از خط لوله ششم سراسری گاز از عسلویه و بخشی نیز از پالایشگاه ایلام تامین خواهد شد.

ظرفیت تولید این طرح، سالانه ۹۶۰ هزار تن محصول و ظرفیت تولید پلی‌پروپیلن به‌عنوان محصول نهایی سالانه ۱۲۰ هزار تن خواهد بود.

 ریل گذاری هوشمندانه صنعت پتروشیمی در گام چهارم توسعه

پیش از این، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهارکرده بود: با بررسی خوراک های قابل دریافت از صنعت نفت در سال های آتی و استفاده از محصولات پایه به عنوان خوراک و همینطور بررسی میزان واردات محصولات پتروشیمی و نیاز صنایع پایین دستی، 30 طرح راهبردی برای تحقق توسعه پایدار تعریف شده است. به عبارت دقیق تر در گام چهارم توسعه، عملا ریل گذاری توسعه این صنعت براساس موجودی خوراک تا سال 1406 برنامه ریزی شده است.

معاون وزیر نفت افزود: طرح های راهبردی در ۳ دسته شامل طرح های خوراک ترکیبی برای محصولات آروماتیک، طرح های تولید پروپیلن به عنوان خاویار صنعت پتروشیمی و سومین دسته از این طرح ها نیز طرح های پیشران با هدف تنوع در محصولات و قطع واردات و ایجاد اشتغال و آمایش سرزمینی در ۲۱ طرح تعریف شده است و ظرفیت پروپیلن به ۴.۵ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این که با استفاده از خوراک های ترکیبی سبد تولید محصولات پتروشیمی متنوع می شود، گفت: تاکنون 3 هلدینگ فعال در صنعت در این زمینه فعالیت اجرایی خود را آغاز کرده اند.

بهزاد محمدی ادامه داد: همچنین در بخش دوم که طرح های تولید پروپیلن هستند، با توجه به برنامه ریزی های انجام شده طرح PDH سلمان فارسی در دست ساخت است و طرح GTP نیز در بندر امیرآباد در حال دریافت مجوزهای مورد نیاز است و طرح GTPP اسلام آباد غرب با دانش فنی ایرانی که از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تهیه شده است توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی احداث می شود.

گفتنی است؛ طرحGTPP دیگری نیز در بندر انزلی ساخته می شود و طرح پارک پروپیلن عسلویه نیز با استفاده از متانول مازاد در این منطقه، از دیگر برنامه های آتی است.

محمدی با اشاره به ساخت طرح PDH در منطقه عسلویه، افزود:حجم سرمایه گذاری با اتمام طرح های جهش دوم به ۸۰ میلیارد دلار، با تکمیل طرح های جهش سوم به ۹۲ میلیارد دلار و در گام چهارم به ۱۰۸ میلیارد دلار افزایش پیدا می کند.

با تکمیل طرح های جهش دوم و سوم و نیز اجرایی شدن طرح های راهبردی، پیش بینی می شود در پایان برنامه هفتم توسعه، ظرفیت صنعت پتروشیمی ایران به 150 میلیون تن و درآمد 44 میلیارد دلار در سال خواهد رسید.

به گفته محمدی، طرح‌های پیشران در ۴ زنجیره پروپیلن، متانول، اتیلن و بنزن با هدف ایجاد تنوع در سبد محصولات، توسعه زنجیره ارزش، کاهش واردات، تامین خوراک صنایع پایین‌دستی، افزایش ارزش محصولات و آمایش سرزمینی تعریف شده است.

وی ادامه داد: برای بهبود اقتصاد طرح‌ها، مشوق‌هایی مانند تخفیف قیمت خوراک گاز، معافیت مالیاتی، ارایه دانش فنی و در اختیار گذاشتن زیرساخت‌های مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطر نشان کرد: امیدواریم با تلاش مستمر و هوشمندانه، صنعت پتروشیمی نقش خود در خلق ثروت و رونق را روز به روز برجسته سازد.

برچسب هابهزاد محمدی شرکت ملی صنایع پتروشیمی (NPC) طرح GTPP اسلام آباد غرب وزیر نفت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بهزاد محمدی شرکت ملی صنایع پتروشیمی NPC طرح GTPP اسلام آباد غرب وزیر نفت آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو شرکت ملی صنایع پتروشیمی طرح GTPP اسلام آباد غرب صنعت پتروشیمی میلیارد دلار وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به رونمایی از فروشگاه اینترنتی خرید و فروش محصولات صنایع‌ دستی با عنوان هفت گالری در نمایشگاه بین المللی اکسپو ایران که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در حال برگزاری است، گفت: این فروشگاه مجازی صنایع‌دستی اقلام و دست‌ساخته‌های هنری هنرمندان را به زبان‌های عربی و انگلیسی عرضه می‌کند.

او با بیان اینکه این سایت به آدرس www.haftgallery قابل دست. یابی است، افزود: این فروشگاه اینترنتی از سال ۹۷ با تعداد ۵۰ هنرمند و ۵۰۰ قلم محصول در سایت خود به زبان فارسی آغاز به کار کرد و در حال حاضر با ۲۵۰هنرمند و تعداد بیش از ۲هزار قلم محصول سایت خود را به دو زبان دیگر بین المللی ارتقاء داده است.

ایزدی به امکان دست‌یابی به بازار‌های بین‌المللی مانند کانادا، انگلیس، عمارات و همچنین توسعه مباحث صادرات و قابلیت فروش بین المللی و صادرات صنایع‌دستی از طریق این سایت اشاره کرد.

او گفت: سایت فروشگاهی صنایع‌دستی هفت گالری باسرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی مازندران و سازمان فنآوری و اطلاعات استان به نتیجه رسیده است و بستر مناسبی جهت عرضه الکترونیک و فروش بین‌المللی صنایع‌دستی ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: برای توسعه صنایع‌دستی توجه به فناوری‌های جدید، اجرای آلمان‌های بومی و محلی و اصالت کالا‌های تولید شده، الزامی است.

نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • افتتاح نمایشگاه صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد