Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-04@03:36:29 GMT

دستگاه قضایی با قیمت سازان بازار مسکن برخورد کند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۴۶۱۲

دستگاه قضایی با قیمت سازان بازار مسکن برخورد کند

به گزارش «نماینده» اسماعیل حسین زهی به کاهش قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: قیمت بازار بر اساس عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد و افزایش قیمت‌ها محصول عدم تناسب عرضه با تقاضا است، بر همین اساس در مدت زمان بسیار کمی شاهد افزایش قیمت مسکن تا ۳۰۰ برابر بدون هیچ مبنی منطقی و علمی بودیم، از طرفی کاهش قیمت مسکن در روزهای اخیر نیز به دلیل نبود تقاضا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رونق بازار مسکن در گروی واقعی شدن قیمت‌ها است، تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت تمام شده مسکن، رشد قیمت مصالح ساختمانی است که باید با جدیت مورد بررسی و نظارت قرار بگیرد، البته در این میان مجلس نیز راهکارهایی برای مدیریت بهتر این وضعیت ارائه کرده و در حال پیگیری است. همچنین طرح جهش تولید و تامین مسکن با در نظر گرفته مولفه‌های مختلف موجب کاهش قیمت مسکن خواهد شد.

افزایش قیمت مسکن ناشی از ورود دلالان به این عرصه است

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخشهای نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن، ورود دلالان به این عرصه است؛ سوداگران با معاملات صوری و قیمت‌سازی‌های کاذب بستر افزایش قیمت مسکن را فراهم می‌کنند. از این رو باید با ارائه برنامه‌ای مناسب دست دلالان را از بازار مسکن کوتاه کرده و با تبدیل خانه از یک کالای سرمایه‌ای به کالایی مصرفی قیمت‌ها را واقعی کنیم.

دلالان با قیمت سازی کاذب زمینه افزایش قیمت مسکن را فراهم می‌کنند/ دستگاه قضایی برخورد کند

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به فعالیت دلالان در سایت‌های خرید و فروش آنلاین اشاره کرد و افزود: در برخی از مناطق،  دلالان با تبلیغات غیر واقعی و قیمت سازی کاذب، قیمت زمین‌ها و املاک را افزایش می‌دهند، از این رو معتقدم پلیس فتا و دستگاه قضایی باید به این موضوع ورود کرده و ضمن ساماندهی سایت‌ها و اپلیکشن‌ها خرید و فروش با افراد خاطی قاطعانه برخورد کند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بازار مسکن قوه قضائیه افزایش قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

عربستان احتمالاً قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را در ماه ژوئن تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عربستان به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده نفت دنیا احتمالاً قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را در ماه ژوئن تا بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته افزایش می‌دهد. قیمت رسمی فروش نست سبک عرب احتمالاً 70 تا 90 سنت افزایش یافته و به 3 دلار در هر بشکه  بالاتر از شاخص عمان/دبی می‌رسد که بالاترین رقم از ماه ژانویه است.
اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شداحتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان برای بازار آسیا

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی شده روایس آغاز کرده و صادرات درجات متوسط ترش نفت را کاهش داده است.
تغییر در مواد خام اولیه پالایشگاه ادنوک باعث شده صادرات نفت خام موربان در آوریل به رکورد 1.65 میلیون بشکه در روز برسد که قیمت نفت خام ترش سبک را پایین آورده است.
عرضه بالای نفت خام سبک و حاشیه‌های پایین سوددهی نفتا احتمالاً افزایش قیمت نفت فوق سبک عرب را بین 30 تا 50 سنت در ماه ژوئن نگه می‌دارد. قیمت‌های رسمی فروش نفت عربستان معمولاً پنجم هر ماه منتشر شده و قیمت گذاری نفت ایران، کویت و عراق را مشخص می‌کند، یعنی حدود 9 میلیون بشکه در روز فروش نفت به آسیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
شرکت نفت آرامکوی عربستان قیمت‌ نفت را بر اساس توصیه مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود طی ماه‌های گذشته، بر اساس سوددهی و قیمت محصولات تعیین می‌کند.
انتهای پیام/59

دیگر خبرها

  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد