Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، روح اله لطیفی سخنگوی گمرک در خصوص کشف آمپول های بیهوشی اظهار داشت: مأموران گمرک بازرگان موفق به کشف بیش از 320 عدد آمپول قاچاق از یک کامیون حامل کالای صادراتی قبل از خروج از کشور شوند.

وی افزود: این محموله هنگامی کشف شد که مأموران گمرک بازرگان کامیون حامل پلی وینیل کلرید صادراتی با پلمپ سالم را از درب خروج صادرات برای کنترل مضاعف به واحد ایکس‌ری ارجاع دادند و در عین حال از سگ‌های موادیاب برای کنترل محموله استفاده کردند که در نتیجه تعداد 320 عدد آمپول کتامین 10 درصد 5 میلی‌گرمی ساخت ایران که در اسناد مربوط به کالا ذکر نشده بود توسط واحد مربیان سگ‌های موادیاب کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده نشان داد که سیم پلمپ چادر این کامیون بریده شده بود.

کشف بزرگترین محموله تریاک در گمرک میلک

سخنگوی گمرک گفت: محموله دیگری نیز در مرزرافغانستان و ایران در استان  سیستان و  بلوچستان از کامیون ورودی از افغانستان توسط پرسنل گمرک میلک کشف شد که بزرگترین کشف مواد مخدر در این استان توسط گمرک در سالهای اخیر به شمار می رود. 

لطیفی افزود: این محموله ها که در دو طرف کفی و در پشت جعبه های فلزی و در کانال های جوشکاری شده جاساز شده بود بعد از ظهر امروز 12 بهمن ماه، با هوشیاری پرسنل گمرک، با جدا سازی کامیون و با هماهنگی دادستان شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان، توسط کارکنان حراست و  مربیان سگ های مواد یاب با دستگاه برش موادهای جاسازی شده تخلیه و 296 بسته یک کیلوگرمی مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد و طی صورت‌جلسه ای تحویل مقام قضایی برای انجام مراحل قضایی شد، این حجم کشف مداد مخدر، در این استان، توسط گمرک بی سابقه بوده است. 

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک تاکید کرد: فقدان دستگاه ایکس ری در گمرک میلک، کم تعداد بودن سگ های مواد یاب، لزوم تقویت زیرساخت های گمرکات ورودی و خروجی، نیازهای مهم گمرکات به ویژه گمرک میلک برای مبارزه با پدیده قاچاق است که باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

کشف 1.7کیلوگرم تریاک در آستارا

لطیفی در ادامه گفت: در استان گیلان و در گمرک مرزی آستارا نیز ظهر امروز  با هوشیاری پرسنل حراست و واحد مربیان سگ های مواد یاب، یک کیلو و 700 گرم تریاک که در ظروف 1.5لیتری، نیم لیتری و سه قطعه کلوخی شکل جاسازی شده بود کشف و تحویل مقامات قضایی شد.

لطیفی در پایان ابراز امیدواری کرد: تا ستاد مبارزه با مواد مخدر با اجرای کامل مفاد تفاهم نامه مشترک با گمرک، گمرک جمهوری اسلامی ایران را به عنوان گمرک اول مبارزه با مواد مخدر دنیا، مانند همیشه یاری کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گمرک تریاک کشف قاچاق سخنگوی گمرک آمپول سگ های مواد مواد مخدر گمرک میلک کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن

منابع خبری اعلام کردند ۶ نفر به اتهام پنهان کردن مواد مخدر در محموله‌های ماشین‌آلات وارداتی و قاچاق این مواد از مکزیک به ژاپن دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این منابع می‌گویند مقامات گمرک مواد محرک را در غلتک‌های تسمه نقاله کوچک وارداتی در فرودگاه بین‌المللی ناریتا پیدا کردند.

این ۶ نفر شامل یکی از اعضای ارشد یک باند یاکوزا وابسته به سندیکای سومیوشی‌کای هستند.

منابع تحقیقاتی می‌گویند بازداشت‌شدگان در ژوئن گذشته هم حدود ۱۵ کیلوگرم مواد مخدر محرک را برای مقاصد تجاری قاچاق کرده‌اند.

به گفته پلیس، ارزش خیابانی این محموله قاچاق ۹۴۰ میلیون یِن است.

بنابر گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی، بازرسان به دخالت یک کارتل مواد مخدر مکزیکی در این نقل و انتقال مشکوک هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طالبان: مواد مخدر از برخی کشورها وارد افغانستان می‌شود! شیوع مصرف ماده مخدر چینی «فرانکشتاین» در آمریکا که فرد را به زامبی تبدیل می کند کشور همسایه ایران تولیدکننده عمده «شیشه» شد

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن