Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:33:24 GMT

راه اندازی شهرک صنعتی جدید برای سقز ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۴۸۷۴

راه اندازی شهرک صنعتی جدید برای سقز ضروری است

بهنام میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل اتمام ظرفیت شهرک صنعتی شماره یک و درخواست سرمایه گذاران و تولید کنندگان برای سرمایه گذاری در عرصه های تولید، اقدامات اولیه برای مکان یابی شهرک ناحیه صنعتی شماره ۲ سقز آغاز شده است. 

وی با اشاره به اینکه همچنین فاز دوم ناحیه صنعتی سقز توسعه پیدا خواهد کرد، اضافه کرد: پیش تر مکانی برای جانمایی شهرک صنعتی شماره ۲ سقز در نظر گرفته شده بود که بر اساس ضوابط شرکت شهرک های صنعتی کردستان، این مکان در حال حاضر مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ایجاد شهرک صنعتی جدید برای سقز ضروری دانست و گفت: شهرستان سقز پتانسیل و ظرفیت سرمایه گذاری زیادی برای تولیدکنندگان و سرمایه داران دارد چون در هر ماه بیش از ۵۰ نفر سرمایه گذار واقعی برای واگذاری زمین و سرمایه گذاری به اداره صمت سقز مراجعه می کنند.

میرزایی با بیان اینکه ۶۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره ۱ سقز و ۴ واحد در ناحیه صنعتی صاحب مشغول فعالیت هستند، تاکید کرد: یکی از بزرگ ترین اقدامات دولت برای شهرستان سقز ایجاد زیرساخت سرمایه گذاری از طریق واگذاری زمین به سرمایه گذاران است.

وی افزود: تشکیل ناحیه صنعتی صاحب با هدف ایجاد بنگاه های کوچک اقتصادی زود بازده در قالب کارگاهی و تامین زیرساخت سرمایه گذاری در شهرستان سقز تا ایجاد سایت جدید شهرک صنعتی شماره دو پیش بینی شده بود.

وی اضافه کرد: اما به دلیل رونق و استقبال سرمایه گذاران به ایجاد واحد صنعتی در ناحیه صاحب دور از انتظار بود و با راه اندازی چهار واحد صنعتی در آن و عملیات ساخت توسط بیش از ۱۰ سرمایه گذار جدید و واگذاری مابقی زمین های ناحیه صنعتی صاحب به سرمایه گذاران جدید، عملا ظرفیت این ناحیه نیز تکمیل شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز از تشکیل کارگروهی برای تعیین و انتخاب زمین مناسب برای شهرک صنعتی شماره دو در سقز خبر داد و گفت: به زودی هیاتی از کارشناسان نسبت به شناسایی مناطق مستعد، اقدام خواهند کرد تا هرچه زودتر زمینه را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم.

وی با تاکید بر حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران برای ورود به عرصه صنعت و تولید، اظهار داشت: سرمایه گذاران علاوه بر افزایش رونق تولید و همچنین تولیدات داخلی در زمینه اشتغالزایی گام مهمی بر می دارند لذا حمایت و کار آسانی برای آنان امروی ضروری است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید سرمایه گذاری سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید سرمایه گذاری وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید سرمایه گذاری سقز اخبار کنکور شهرک صنعتی شماره سرمایه گذاران سرمایه گذاری ناحیه صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد

عادل شهرزاد روز شنبه در حاشیه بازگشت هیات اعزامی تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از چین، با اشاره به ماموریت‌های استان در اقتصاد دریامحور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساخت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به دستاوردهای هیات هرمزگانی در سفر به چین بیان کرد: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌ای و همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: این سفر در قالب پنج گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از ۲ نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه‌ صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه‌ به‌ اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است درنظر داریم مراودات اقتصادی را میان ۲ کشور ایران و چین تقویت کنیم؛ از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندرخمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی دراین طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ