Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مظفر حسین زاده» معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان و «ویکتار آلسافسکی» رئیس جدید نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

در جریان این ملاقات طرفین در مورد همکاری تاجیکستان و سازمان بهداشت جهانی در زمینه جلوگیری و کنترل شیوع ویروس همه گیر کرونا بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است چندی پیش سرپرستی نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در «دوشنبه» را «بختیگل کاری اوا» بر عهده داشت، اما وی مبتلا به کرونا شد و در اواخر سال گذشته میلادی این کشور را ترک کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان سازمان بهداشت جهانی سازمان بهداشت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد

معاون اداری نخست وزیر حکومت طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در این سازمان به حکومت کنونی کابل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست وزیر حکومت طالبان در دیدار با «حنان حسن بلخی» رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در این سازمان به حکومت کنونی کابل شد.

ارگ در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت حنفی خواستار بازگرداندن عضویت افغانستان در نشست‌های منطقه‌ای کمیته اجرایی این سازمان شده است.

ریشه کنی فلج اطفال (پولیو) با همکاری سازمان بهداشت جهانی برای تأمین واکسن و فعال سازی آزمایشگاه‌های تشخیص فلج اطفال از دیگر موارد گفتگوی حنفی و حنان حسن بلخی بوده است.

معاون اداری نخست وزیر طالبان همچنین خواستار ایجاد مرکز درمان سرطان، کلینیک‌های بهداشتی درمانی در مناطق دوردست، همکاری برای پیشگیری از سوءتغذیه کودکان، تامین آب آشامیدنی سالم، تجهیز کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها به تجهیزات پزشکی پیشرفته و آموزش متخصصان شدند.

وزیر بهداشت طالبان: افغانستان با کمبود پزشک زن مواجه استطالبان: جامعه جهانی با بخش بهداشت افغانستان برخورد سیاسی نکنددیدبان حقوق بشر: کاهش کمک‌های خارجی نظام بهداشت افغانستان را با بحران مواجه کرده است

عبدالسلام حنفی در این دیدار با اشاره به جاری شدن سیلاب شدید در ولایت‌های مختلف افغانستان بر حمایت و همکاری سازمان‌های بین‌المللی از فراهم‌آوری کشت و معیشت جایگزین برای کشاورزان تأکید کرد.

حنان حسن بلخی با تاکید بر این که موضوع سلامت، غیرسیاسی است، اظهار داشت امیدواریم در زمینه بهتر بهداشت و درمان شرایط آموزشی بهتری برای مردم افغانستان فراهم شود زیرا مردم افغانستان شایستۀ دسترسی به خدمات بهتر در عرصۀ مختلف از جمله بهداشت و درمان می‌باشند.

بلخی همچنین اذعان داشت با همکاری نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا پروژه سه ساله ایجاد مراکز بهداشت و درمان در ولایات مختلف افغانستان در دست اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • مدیر برنامه جهانی غذا: شمال غزه به «قحطی تمام عیار» دچار شده است
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود