Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان ۱۶۸ تخت‌خوابی سلماس یکی ازخواسته ها و آرزوهای دیرینه مردم این شهرستان است زیرا با تکمیل و بهره‌برداری از این بیمارستان، بخش قابل توجهی از مشکلات درمانی مردم شهرستان برطرف می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ارومیه ، استان مردم آذربایجان‌غربی چندین دهه است که چشم انتظار افتتاح برخی پروژهای عمرانی هستند و از عدم توسعه استان در رنج بوده و چشم به وعده‌های پوچ و تو خالی مسئولان دوخته‌اند و این چشم‌انتظاری مردم این استان در حالی است که بسیاری از پروژه‌های مهم نزدیک به دو دهه است با وجود پیشرفت بالای 90 درصدی در مرحله اول افتتاح باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی یک استان مرزی و دارای ظرفیت‌های بالایی است اما متاسفانه از لحاظ امکاناتی و زیر ساختی در بخش‌های مختلف از ضعف‌های فراوانی برخوردار است و از طرفی هم مشکلات این استان در سطح بسیار پایین دیده و برطرف می‌شود در حالی که باید استان‌های مرزی کشور از هر لحاظ و تخصیص بودجه در اولویت باشد که متاسفانه علاوه بر بی‌توجهی مسئولان کشوری و استانی پروژه‌های چندین ساله نیز چشم انتظار افتتاح بوده به حال خود رها شده است.

در حال حاضر در استان چندین طرح  نیمه تمام بیمارستانی وجود دارد که مطمئنا با افتتاح هر کدام از آنها بخش بسیار وسیعی از مشکلات حل خواهد شد، از بیمارستان تکاب گرفته تا بیمارستان‌های نیمه تمام در سلماس که هر کدام می‌توانند در بخش هایی از این شهرستان‌ها مشکلات مهمی را حل کنند.

 بنابراین تکمیل و راه اندازی بیمارستان 168 تخت‌خوابی سلماس یکی ازخواسته‌ها و آرزوهای دیرینه مردم این شهرستان است زیرا با تکمیل و بهره‌برداری از این بیمارستان، بخش قابل توجهی از مشکلات درمانی مردم شهرستان برطرف می شود اما متاسفانه هر بار مسئولان استانی و شهرستانی کمبود بودجه را بهانه می‌کنند که این موضوع هم همت والای مسئولانی استانی را می‌طلبد.

 افتتاح بیمارستان‌های نیمه‌تمام سلماس بسیاری از مشکلات درمانی مردم را حل می‌کند 

رضوانی یکی از شهروندان سلماسی است که برای درمان بیماری از این شهرستان راهی مرکز استان شده بود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هر ماه سه بار برای درمان بیماری خودم راهی ارومیه می‌شوم و اگر بیمارستان‌های نیمه‌تمام این شهرستان افتتاح شود مشکل بسیاری از همشری‌هایم نیز برطرف می‌شود.

امکانات بیمارستان سلماس پاسخگوی بیماران کرونایی نیستتعداد 248 بیمارستان نیمه تمام در کشور وجود دارد248 بیمارستان نیمه تمام در کشور نیازمند مشارکت خیرین سلامت است

وی عنوان کرد: علاوه بر هزینه درمان مجبور به پرداخت هزینه رفت و آمد نیز هستم و واقعا باید بر مسئولان استانی و کشوری متاسف شد که هر ساعت دم از پیشرفت و توسعه می‌زنند در حالی که حتی از  امکانات جاده‌ای مناسب نیز برخوردار نیستیم.

  علاوه بر هزینه درمان مشکل اسکان در مرکز استان وجود دارد 

صادقی دیگر شهروند سلماسی در این خصوص گفت:  پدرم چندین سال پیش به دلیل بیماری شدیدی که داشت برای درمان به مرکز استان سفر می کردیم که متأسفانه علاوه بر هزینه درمان، هزینه اسکان در ارومیه را نیز باید پرداخت شده و در نتیجه مشکلات مالی زیادی را متحمل می‌شدیم.

عملیات اجرایی  بیمارستان 160 تخت‌خوابی سلماس سرعت گرفته است 

محسن حمزلو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص این بیمارستان اظهار داشت: بیمارستان 160 تخت‌خوابی سلماس با نظارت اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان از سال 91 آغاز شده و تاکنون 22 درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی افزود: برای سال جاری نیز 285 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون 60 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است تا روند اجرایی این بیمارستان ادامه یابد.

حمزلو بیان کرد: روند اجرای این طرح طی سال‌های گذشته به خاطر کمبود منابع مالی کند بود اما با نگاه ویژه اعتباری، در حال حاضر عملیات اجرایی آن سرعت گرفته است.

وی تصریح کرد: مراحل ساخت این پروژه بیمارستانی شامل اجرای عملیات خاکی، ساخت اسکلت بتنی و دیوار حائل است.

حمزلو عنوان کرد: این اداره کل برای تکمیل طرح ملی احداث بیمارستان ١6 تخت‌خوابی شهرستان سلماس تعامل مناسبی را با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان و بخش خصوصی دارد.

وی گفت: بیمارستان ١6 تخت‌خوابی شهرستان سلماس در جاده سلماس به خوی و در ضلع جنوبی روستای برگشاد احداث می‌شود؛ زیربنای ساختمان اصلی ١٢ هزار و 249 مترمربع بوده که شامل بخش‌های اورژانس، اعمال جراحی کوچک، آزمایشگاه و بخش‌های بستری است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: کل اعتبار مورد نیاز برای ساخت بیمارستان 160 تخت‌خوابی سلماس دو هزار و 229 میلیارد و 260 میلیون ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/7548/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تخت خوابی سلماس آذربایجان غربی برطرف می شود نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی بختیاری‌زاده مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۱۴۰۲ به صورت میانگین ۴۵ درصد قیمت محصولات میوه و تره بار با میانگین سطح شهر فاصله داشت، یعنی این اندازه کالا را ارزان‌تر به دست مردم رساندیم. برخی شاید تصور کنند که کیفیت پایین‌تر آمده، اما طبق آمار موجود، کیفیت نه تنها پایین نیامده بلکه ارتقا هم داشته است.

افزایش 30 درصدی مراجعه به میادین

وی در ادامه افزود: طبق آمار، نزدیک به سی درصد میزان مراجعات به میادین افزایش یافته و این افزایش اقبال مردم بیانگر بالا بودن کیفیت محصولات است. از سوی دیگر میزان محصولی هم که عرضه شده در سال ۱۴۰۲ بالاتر از سال قبلش بوده است. در اسفند ۱۴۰۲ برخلاف سنوات قبل که بیش از بیست درصد افزایش را داشتیم، با اقدامات به موقع سازمان میادین و تدابیر شهردار تهران هیچ افزایش قیمتی را نداشتیم.

برخورد با هر تخلف/ رضایت مندی همشهری‌ها برایمان اولویت دارد

بختیاری‌زاده با اشاره به اینکه کیفیت میوه‌ها در میادین در اکثر بازار‌ها مطلوب و یکسان است، گفت: نظارت همیشه ادامه دارد و اگر موردی خلاف این ببینیم با آن برخورد می‌شود چرا که رضایت مندی همشهری‌ها برایمان اولویت دارد. البته تلاش داریم مشارکت مردم را در نظارت بر بازار‌ها هم افزایش دهیم از جمله اقدامات دراین راه استفاده از کیوآرکد‌ها در غرفه‌ها است که مردم می‌توانند نسبت به عملکرد آن غرفه هم نظرشان را ثبت و امتیاز بدهند و این امتیاز و نظرات درباره غرفه اعمال می‌شود و نتایجش را خود مردم خواهند دید.

۴۰ بازار جدید میوه و تره بار به شهر تهران اضافه می‌شود

وی افزود: ما در حال حاضر قریب ۳۰۰ بازار و میدان میوه و تره بار در سطح شهر تهران داریم که تلاش داریم تا انتهای سال، ۴۰ بازار جدید میوه و تره بار را نیز افتتاح کنیم و سطح خدمات رسانی را در همه محلات داشته باشیم. افزایش سطح خدمت رسانی ما در اولویت با مراکز جنوبی شهر است.

بختیاری‌زاده یادآور شد: تدابیری هم برای فروش مجازی اندیشیده شده که خبر‌های آن را به زودی اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رسالت ما خدمات رسانی به مردم است پس هر اقدامی که سبب افزایش خدمات و رضایت‌مندی مردم بشود را در دستور کار قرار می‌دهیم ، توضیح داد: یکی از این اقدامات چرخ دستی‌هایی است که در فروشگاه‌ها برای راحتی جابه جایی بار‌های مردم قرار دادیم، ما سال گذشته این کار را شروع کردیم و به یک مدل چرخ‌های بومی سازمان میادین به لحاظ استحکام و چرخ رسیدیم، تقریبا هفتصد چرخ را سال پیش اضافه کردیم و امسال هم یک تعداد دیگر در دستور کار تولید قرار دادیم و به مرور زمان اینها را افزایش می‌دهیم و چرخ‌های قدیمی را هم ترمیم می‌کنیم تا مردم استفاده کنند.

ساعت فعالیت میادین در شش ماهه دوم سال

بختیاری‌زاده افزود: ما روزانه یک میلیون تراکنش برای میادین و ۵۵۰ هزار نوبت خرید ثبت می‌کنیم. مدل این بازار‌ها با هم فرق دارد چرا که ظرفیت ساختاری و ساختمانی آنها با هم متفاوت است، برخی از این بازار‌ها صرفا میوه و تره بار هستند و برخی هم پروتئینی و کالا‌های اساسی هم دارند.

وی در بخش دیگر درباره ساعت فعالیت میادین در شش ماهه ابتدایی سال ادامه داد: ساعت‌های میوه تره بار الان از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۲۰ فعالیت می‌کنند از روز شنبه تا پنجشنبه و روز‌های جمعه هم ۸ تا ۱۳ فعالیت دارند. روز‌های تعطیل رسمی هم از ساعت ۸ تا ۱۳ مراکز فعال هستند و خدمت رسانی می‌کنند.

تدبیر برای کنترل قیمت پیاز

وی درباره کنترل قیمت پیاز در بازار گفت: قیمت پیاز مدتی پیش به خاطر شرایط اقلیمی و مشکل از بین رفتن پیازها در مزارع افزایش بالایی داشت، بعضا قیمت تا چهل هزار تومان در سطح شهر رسید، منتها تدبیر شهردار این بود که قیمت‌ نوسانی نداشته باشد، از این رو با همکاری وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان مستقیم از خوزستان خرید کردیم و در بازار با قیمت حداقلی عرضه شد و به همین دلیل قیمت پیاز چهل هزارتومنی به هجده هزار و پانصد تومن رسید، همین هم سبب شد که مقابل سودجویی دلال‌هایی که دنبال التهاب بازار بودند گرفته شود و قیمت پیاز متعادل و روند کاهشی پیدا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • ۱۰ دلیل برای بی خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار ایلام همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!
  • انتقال تلفات نظامیان اسرائیلی در غزه به بیمارستان با ۵ بالگرد