Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:18:43 GMT

افتتاح ۴۲۰۰ میلیارد ریال پروژه آبی در استان فارس

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۵۰۱۸

افتتاح ۴۲۰۰ میلیارد ریال پروژه آبی در استان فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا دهقانی با تبریک ایام الله دهه فجر، بیان کرد: امسال پس از افتتاح فاز نخست پروژه مهم خط دوم انتقال آب از سد درود زن به شیراز، پروژه‌های دیگری را با همت مهندسان و کارشناسان در دستور کار قرار دادیم که در روزهای پیش رو در دهه فجر به بهره برداری می‌رسند.

وی تصریح کرد: سه پروژه مهم سد تاخیری- تغذیه‌ای تنگ خمار در فسا، بند تنظیمی سربست و تأسیسات وابسته در منطقه کامفیروز و نیز طرح آبرسانی به شهرستان فسا از سد رودبال با دستور ریاست محترم جمهور افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به پروژه انتقال آب از سد رودبال به شهرستان فسا، عنوان کرد: شهرستان فسا در اثر خشکسالی‌های اخیر دچار افت سطح آب زیر زمینی شدید و منابع تأمین آب شرب این مناطق دچار مشکلات زیادی شده است. با اجرای این طرح شهرهای ایج، ششده، فسا و روستاهای مسیراز نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

دهقانی ادامه داد: این طرح شامل ۲۰ کیلومتر خط لوله از تصفیه خانه در شهر ایج تا سه راه جلیان، ایستگاه پمپاژ، یک مخزن تعادلی و یک مخزن در محل تصفیه خانه و تصفیه خانه آب است که برای اجرای این طرح تاکنون مبلغ ۳,۰۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

او با اشاره به پروژه سد تنظیمی سربست و تأسیسات وابسته اضافه کرد: سد تنظیمی سربست و تأسیسات آن در ۱۳۰ کیلومتری شمال غربی شیراز در دشت کامفیروز، حد فاصل سدهای ملاصدرا و درودزن و در نزدیکی روستای سربست قرار گرفته است.

به گفته دهقانی، بهره برداری از این سد، تأثیرات اجتماعی همچون تنظیم و توزیع سالانه ۹۲ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده از نیروگاه سد ملاصدرا برای بهبود ۴۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی دشت کامفیروز با جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفر، جلوگیری از تخریب مداوم آبگیرهای سنتی کانالهای آبیاری در اثر جریان سیلاب گونه خروجی از نیروگاه، بهره برداری اقتصادی از ظرفیت کامل سد و نیروگاه ملاصدرا که با تولید برق پیک موجب افزایش درآمد سالیانه خواهد شد و توسعه گردشگری در مجاورت آزاد راه شیراز- اصفهان خواهد داشت.

وی هزینه استفاده شده برای بهره برداری از پروژه فوق را ۹۱۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: سومین پروژه سد تاخیری- تغذیه‌ای تنگ خمار در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر فسا خواهد بود که با هدف کنترل سیلاب، تخلیه تدریجی مسیل و ایجاد شرایط لازم برای نفوذ آب به آبخوان‌ها احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس خاطرنشان کرد که هزینه اجرا و بهره برداری از این سد ۲۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کد خبر 5136544

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای فارس دهه فجر دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا انقلاب اسلامی ایران شهرستان کرج بوشهر شیراز لیگ برتر فوتبال ایران شهرکرد اردبیل میلیارد ریال بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،زائرسرای کرامت ۲ ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و رئیس کمیته امداد خمینی (ره) در مشهد افتتاح شد.
مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر بود و پارسال این عدد به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت.

او افزود: با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است،گفت: زائرسرای "کرامت ۲" سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

 

 

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس