Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@18:36:28 GMT

علت افزایش بیماران کرونایی در بندرگز نامشخص است

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۵۰۴۲

علت افزایش بیماران کرونایی در بندرگز نامشخص است

عبدالرضا فاضل روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: بندرگز در همه سه دوره شیوع کرونا در شرایط شکننده و پرخطر قرار داشت که با گذشت یکسال از شیوع این بیماری همچنان از علت آن بی خبریم.

وی بیان کرد: ممکن است همجواری با مازندران و تردد زیاد اهالی بندرگز به این استان عامل شرایط شکننده شیوع کرونا در این شهرستان باشد اما نمی توان با قطعیت در مورد آن اظهار نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: دلایل بالا بودن آمار بالای کرونا در بندرگز مورد بررسی قرار گرفته اما موفق به یافتن دلیل آن نشدیم.

فاضل ادامه داد: در روزهای اخیر هم روند شیوع و ابتلا به کرونا در بندرگز رو به افزایش است و از شاخص چهار درصد ابتلا به ازای هر صد هزار نفر در هفته گذشته به ۵.۸ درصد در روزهای اخیر رسید.

وی ضعف مدیریت و نداشتن برنامه برای کنترل این بیماری را رد کرد و گفت: برگزاری مجالس عزا  و دورهمی خانوادگی از دیگر دلایل احتمالی افزایش بیماران کرونایی در بندرگز است.

وی عادی انگاری را در افزایش تعداد بیماران کرونایی در گلستان موثر دانست و گفت: به دلیل طولانی شدن دوره سوم شیوع بیماری کووید ۱۹ و کم‌شدن سطح رعایت شیوه نامه های بهداشتی، روند ابتلا به کرونا در استان تقریبا ثابت با شیب صعودی اندک است.

به گفته فاضل در حال حاضر ۳۹۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که حال ۲۸ نفر از آنان وخیم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد مبتلایان کرونا در استان بیش از ۳۰ سال و حدود ۷۰ درصد فوت شدگان بیش از ۶۰ سال سن داشتند که اغلب آنان دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

وی گفت: همچنین ۲۴.۵ درصد از فوت شدگان کرونا در گلستان در رده سنی ۴۰ تا ۶۰ سال و ۵۴ درصد آنان مرد بودند.

فاضل اظهار داشت: از اول اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر به علت ابتلا به کرونا در گلستان بستری شده و در این مدت ۲ هزار و ۱۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که اطلاعاتی از تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا در استان در اختیار ندارد.

وی در ادامه به طرح های این دانشگاه در دهه فجر اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از بیمارستان ۶۴ تختخوابی مراوه‌تپه، بهره‌برداری از مرکز آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان شهدا گنبدکاووس، تبدیل بیمارستان آل‌جلیل آق‌قلا به مرکز آموزشی - درمانی، راه‌اندازی ۶ دستگاه سی‌تی اسکن، افتتاح هشت خانه بهداشت روستای، بهره‌برداری از سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ، راه‌اندازی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی در یکی از روستاهای آق‌قلا و راه اندازی ۱۳ دستگاه تانک اکسیژن و اکسیژن ساز از جمله طرح های بهره برداری دانشگاه علوم پزشکی گلستان در دهه فجر است.

وی همچنین گفت که از زمان شیوع کرونا درآمد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی گلستان ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: راه اندازی و تجهیز دانشکده دندان‌پزشکی در فضایی به مساحت ۶ هزار و ۸۰۰ مترمربع با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار، آغاز به کار ساخت بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی گرگان و تبدیل آن به بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی پس از ۱۱ سال توقف پروژه با تخصیص ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار و ساخت بیمارستان در شهرهای مراوه‌تپه، رامیان، گمیشان و گالیکش با مجموع هزار تخت بخشی از خدمات ارائه شده به مردم گلستان در شرایط شیوع کرونا بود.

برچسب‌ها گنبدکاووس ویروس کرونا بندرگز گرگان گلستان مراوه تپه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دهه فجر محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ویروس کرونا بندرگز گنبدکاووس ویروس کرونا بندرگز گرگان گلستان مراوه تپه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دهه فجر محدودیت های کرونا اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی گلستان بهره برداری راه اندازی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان

  محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شکاف لب و کام، یکی از شایعترین نقص مادرزادی در نواحی صورت و جمجمه در نوزادان محسوب می شود که باتوجه به پیچیدگی درمان بیماران مبتلا و انجام فرآیند عمل توسط تعداد متخصصین رشته های گوناگون،  امکان درمان این بیماران در تمام مراکز درمانی وجود ندارد و بر همین اساس فاز اول مرکز متمرکز جراحی های شکاف کام و لب در زاهدان راه اندازی شد
 
وی ادامه داد: درمان این اختلال بر اساس یک برنامه درمانی و مراقبتی متناسب با شرایط کودک ممکن است در چند ماهگی و یا در چند سالگی آغاز و تا سنین جوانی ادامه یابد.
 
  مومنی عنوان کرد: خانواده این کودکان به محض مشاهده و تشخیص این ناهنجاری باید به بیمارستان الزهرا (س) زاهدان مراجعه کنند تا کودکان درمان های فوق تخصصی را دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟