Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@21:27:07 GMT

بافت تاریخی شهر سمنان احیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۵۰۵۳

بافت تاریخی شهر سمنان احیا می‌شود

گروه استان‌ها- شهردار سمنان با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی سمنان گفت: این هویت و پیشینه باید احیا و بازسازی شود و به مطالبه‌ای جدی از سوی مردم تبدیل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمد ناظم رضوی در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سمنان که با حضور فعالان حوزه میراث فرهنگی و فضای مجازی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: توجه به هویت تاریخی و فرهنگی شهر سمنان و احیای این هویت از اولویت‌های مهم شهرداری سمنان است و در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری سمنان به‌تنهایی نمی‌تواند احیاگر این هویت باشد و همه دستگاه‌های اجرایی باید خود را در این زمینه مسئول بدانند.

شهردار سمنان با اشاره به بی‌توجهی‌هایی که در سال‌های گذشته نسبت به احیای هویت تاریخی سمنان انجام شده است گفت: شهرداری سمنان در راستای احیای هویت تاریخی و فرهنگی این شهر اقدام به ایجاد باغ‌راه‌ها، احداث بوستان‌های پیرامون استخرهای تاریخی، خرید خانه‌های قدیمی و بازسازی آن‌ها کرده است.

تجاری‌سازی در بافت تاریخی| سایه سنگین برج‌سازی ‌بر سر شهر هزاره‌های تاریخی /‌ تخریب ‌بافت کهن کاشان در سکوت محض ‌+ فیلمتجاری‌سازی در بافت تاریخی| زخم نماهای مدرن بر پیکره بافت تاریخی ‌یزد / تیشه سودجویان بر تن شاهکار معماری جهان + فیلم

ناظم رضوی تأکید کرد: حفظ هویت تاریخی و فرهنگی سمنان باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی در ادامه معبر بودن سمنان را در موضوع گردشگری یک امتیاز مهم دانست و اظهار داشت: باید از این ظرفیت همچون شهرهای اصفهان و قم و کاشان استفاده شود و از محل معبر بودن برنامه‌ریزی‌های گردشگری لازم برای جذب گردشگر انجام شود.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح‌های بزرگی در ورودی شهر سمنان در دست اقدام است و در حاشیه کمربندی نیز زمینه برای توقف مسافران با احداث بوستان‌های زائر و مسافر فراهم شده است.

ناظم رضوی به پیاده راه شدن خیابان امام خمینی (ره) سمنان نیز اشاره کرد و این اقدام را در راستای پویایی و رونق کسب و کار و جذب گردشگر در این منطقه بسیار مثمرثمر دانست.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تاریخی و فرهنگی بافت تاریخی هویت تاریخی شهر سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • شیراز؛ اولین شهر ایرانی که صاحب یک روز در تقویم شد
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری