Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:38:10 GMT

آینده ایران اسلامی در دست نسل چهارم انقلاب است

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۵۰۸۷

حجت الاسلام علی خاتمی روز دوشنبه در دیدار با رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در ورود به چله دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب بیش از ۴۰ بار بر کلمه جوان تاکید کرده اند.
وی تاکید کرد: بر اساس فرمایشات رهبری باید ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را با ۴۰ سالگی انقلاب های بزرگ دنیا همچون فرانسه و روسیه مقایسه کنیم که موانعی نداشتند درحالی که انقلاب اسلامی موانعی چون هشت سال جنگ تحمیلی، استکبار، گروهک های ضد انقلاب و تحریم ظالمانه را پیش رو داشته اما با وجود این، پیشرفت حاصل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام خاتمی اظهارداشت: ۴۰ سالگی انقلاب با قبل از آن مقایسه شود چرا که در حال حاضر بیش از ۸۷ درصد روستاها راه آسفالت دارند و از نعمت برق برخودار هستند و روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق نداریم.
وی یادآوری کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور خدمات قابل توجهی انجام شده است و مقایسه این مهم با ۴۰ سال قبل  از آن گویای پیشرفت و توسعه بوده که آن هم با وجود جنگ هشت ساله محقق شده است.
امام جمعه زنجان گفت: در واقع جنگ جهانی سوم در ایران اتفاق افتاد، استکبار و تجاوزگران دنیا، ابر قدرت غرب و شرق علیه ایران بودند که در میان اسرا، اسیرانی از ۱۷کشور  دنیا وجود داشت.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: در زمان حاضر به لحاظ رتبه علمی در رتبه ۱۵ و شرکت های دانش بنیان و فناوری های هسته ای جزو ۱۲ کشور دنیا هستیم که با همه موانفع محقق شده است.
وی تاکید کرد: وجود ۱۴میلیون دانشمند در کشور پتانسیل مهمی برای کشور محسوب می شود که به راحتی محقق نشده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه  آینده کشور در دست جوانان این کشور است، گفت: اگر جامعه ای زیبا می خواهید باید با جدیت وارد میدان عمل شوید.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت : باید جوانان خود را به پیشرفت دنیا برسانند چرا که سرعت پیشرفت در دنیا بسیار بالاست و این مهم کار جوانان ایران اسلامی است.
حجت الاسلام خاتمی، از حضور مسئولان جمعیت هلال احمر  در این دیدار و جوانان هلال احمر قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد، در راه پیشرفت انقلاب اسلامی بیش از پیش موفق باشند.

جوانان هلال احمری برای ۳۰۰ هزار نفر روز خدمات مبارزه با کرونا ارائه می دهند
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی نیز گفت: در اجرای طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در حوزه نظارت، مراقبت و حمایت جوانان بی ادعا وارد شده اند و برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر روز تاکنون خدمات پیشگیری از بیماری کرونا را ارائه داده اند.
دکتر محمد گل فشان تاکید کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا  در سراسر کشور جوانان هلال احمر گمنام، داوطلبانه و ایثارگرانه در اوج شیوع این بیماری در خدمت مردم بودند.
وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا ،در مبادی ورودی و خروجی شهرها در حوزه تب سنجی و غربالگری، پس از آن هیات های مذهبی با هماهنگی اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی جوانان حضور پیدا می کردند و اماکن را ضد عفونی و اقدام به تب سنجی و توزیع اقلام بهداشتی می کردند.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: بعداز فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور جدی جوانان در مبارزه با ویروس کرونا، طرح آمران سلامت ظرف ۲۴ ساعت در سراسر کشور به اجرا درآمد و بیش از ۱۳هزار جوان هلال احمری در مدت ۱۱ روز اجرای طرح در خدمت مردم بودند.
گل فشان تاکید کرد: بعداز اجرای طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در حوزه نظارت، مراقبت و حمایت همین جوانان بی ادعا وارد شدند و برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر روز تاکنون خدمات ارائه داده اند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت و درمان، با حضور جوانان هلال احمر نظارت بر اماکن عمومی و خرید که باید وزارت بهداشت انجام می داد، قدرت کنترل کرونا سه برابر شده و شاهد سیر نزولی این بیماری در سطح کشور هستیم.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران  گفت : در حوزه مراقبتی و حمایتی نیز تفاهم نامه ای با حوزه بسیج و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور امضا شده که خدمات ارائه می دهیم که رضایت در این فعالیت ها محقق شده است و تاکنون  ۲ هزار نفر از جوانان هلال احمر  استان زنجان داوطلبانه در این طرح شرکت و ارایه خدمات می دهند.
گل فشان ادامه داد: در حوزه درمان، آموزشدر حوزه مهار بیماری کرونا خدمات قابل توجهی انجام شده و در سازمان داوطلبان کپسول های اکسیژن را با استفاده از توان خیرین در اختیار افراد اسیب دیده از کرونا قرار داده اند.
وی تاکید کرد: گمنام بودن خدمات هلال احمری ها ستودنی است چرا که این خدمات از رسانه ها و صدا و سیما برای مردم گزارش نمی شود.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران  با بیان اینکه مقام معظم رهبر بر ادامه راه و مکتب سردار سلیمانی تاکید کرده اند، اظهارداشت: هلال احمر در این خصوص جشنواره رفیق خوشبخت ما را اجرا کرده  و عنوان این جشنواره برگرفته از سخنان گهر بار معظم له است.
گل فشان تاکید کرد: این جشنواره از اولین سالگرد شهادت سردار تاکنون بوده که بیش از۲۰۰  هزار نفر در بخش های مختلف شرکت کرده اند که جزو بزرگترین جشنواره هایی است که در خصوص  سردار دلها در کشور اجرا می شود.
وی به پویش چلچراغ اشاره کرد و افزود: این پویش از زمان شهادت سردار سلیمانی آغاز شده و تا ۲۲ بهمن انجام امور و کارهای خیر به نیابت از این سردا انجام می شود وروز میلاد حضرت علی (ع)  پایان این جشنواره خواهد بود.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران  به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از دستگاه هایی که بیشترین فعالیت را در این مورد انجام داده سازمان جوانان هلال احمر است.
گل فشان یادآوری کرد: همه مدیران عامل استان ها بر اساس این بیانیه مشاور جوان انتخاب کرده اند و به جوانان مسئولیت داده شده است و این مهم نشان دهنده آن است که بیانیه گام دوم انقلاب اهمیت قابل توجهی دارد.
وی افزود: در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) که روز ازدواج نام گرفته سازمان جوانان هلال احمر کشور از ۱۵ هزار نفر از جوانانی که طی یک سال قبل که عضو جوانان هلال احمر بودند و ازدواج کرده بودند، قدردانی کرد.

۳۰ خانه هلال در دهه فجر افتتاح می شود
سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در ادامه این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه فجر افزود:  طی دهه فجر امسال ۳۰ خانه هلال در سطح شهرها و روستاهای این استان راه اندازی و افتتاح می شود.
علی طاهری تاکید کرد: در گذشته خانه های هلال به نام هسته هلال و سپس به نام خانه داوطلب فعالیت کرده اند که در زمان حاضر به نام خانه های هلال فعالیت می کنند.
وی اظهارداشت: تاکنون ‭‭‭‭‭‭‭‭۱۱۴‬‬‬‬‬‬‬‬خانه هلال در استان زنجان  به بهره برداری رسیده است که در دهه فجر امسال ۳۰خانه دیگر افتتاح می شود.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان  گفت: خانه های هلال در چهار حوزه امداد و نجات، داوطلبان، آموزش و جوانان فعالیت می کنند.
طاهری افزود: چنانچه حادثه ای اتفاق افتاد هلال احمر از ظرفیت وکمک های افراد آموزش دیده برای امدادرسانی و کاهش خسارت های جانی و مالی در حوادث استفاده خواهد کرد.
وی اظهارداشت: هلال احمر در همه حوادث و بلایای طبیعی همواره همراه با متاثران از حوادث بوده و در امدادرسانی و از هیچ کمکی دریغ نکرده است.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح آموزش همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه های هلال و سرای محلات و اقدامی اولیه برای ایجاد تاب آوری مردم مناطق و محلات در برابر آسیب های محیطی، حوادث و سوانح است. 
طاهری خاطرنشان کرد: این مهم می تواند منجر به جذب و تربیت داوطلبان و تیم های قدرتمند آموزش دیده در استان زنجان شود و افراد بهره مند از آموزش بتوانند تا زمان رسیدن نیروهای امدادی برای خود، اعضای خانواده، دوستان و همسایگان کمک برسانند.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی ایران قاسم سلیمانی زنجان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی ایران قاسم سلیمانی جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی ایران قاسم سلیمانی زنجان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر دهه فجر اخبار کنکور جوانان هلال احمر انقلاب اسلامی هلال احمر خانه های هلال استان زنجان حجت الاسلام دوم انقلاب هزار نفر دهه فجر گل فشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم صبحگاه بسیج پایگاه شهید رسول عسکری دیوان محاسبات کشور با حضور سردار رضا طلایی نیک، سخنگو و معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین جمعی از مقامات و کارکنان این نهاد نظارتی برگزار شد.

سردار طلایی نیک در این جلسه با گرامی‎داشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و شهدای ایران اسلامی، اظهار داشت: «احیای اسلام ناب»، «مردمی بودن انقلاب اسلامی» و «رهبری ولایی»، سه رکنی هستند که طی ۴۵ سال گذشته، مقوم و پیش‎ برنده این نهضت الهی بوده اند.

سخنگوی وزارت دفاع در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی به معنای حقیقی کلمه، احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) بود که پس از تلاش‌های ناکام رژیم شاهنشاهی در گسترش اسلام ستیزی و زدودن مذهب و معنویت از سطوح گوناگون جامعه، توانست سبکی بی بدیل از الگوی جامعه اسلامی را به جهانیان عرضه دارد.

وی همچنین در تشریح ماهیت مردمی نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: اتکای به مردم، از اساسی‌ترین اصول مکتب امامین انقلاب محسوب می‌شود چراکه هر زمان مشارکت مردم در امور کشور بیشتر بوده، به همان نسبت توفیقات نیز افزایش پیدا کرده است.

سردار طلایی نیک با با بیان اینکه مهمترین شاخصه شعار سال ۱۴۰۳، مشارکت مردم در اقتصاد و تولید است، افزود: تاریخ گواه است که فتوحات در هشت سال دفاع مقدس، درست از زمانی به وجود آمد که موانع حضور مستقیم مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل برداشته شد. بر این اساس، تا زمانی که اقتصاد کشور مردمی نبوده و مردم در عرصه تولید کشور دخیل نباشند، هیچ قدم مؤثری در بهبود اوضاع معیشتی را شاهد نخواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع در ادامه گفت: شاهکار انقلاب اسلامی در تحقق «رهبری ولایی» بود که با ممزوج نمودن ظرفیت‌های اسلامی و مردمی، افتخارات بزرگی را نصیب ملت کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی، پیوند دادن حوزه دفاعی و مردم، از طریق ظرفیتی به نام «بسیج مستضعفین» بود، تصریح کرد: اگرچه بهره مندی از ادوات جنگی پیشرفته نظیر پهپاد و موشک مطلوب بوده و بازدارنده است اما این اراده و خواست ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که عملیات «وعده صادق» علیه رژیم کودک کش صهیونیستی را به سرانجام رساند و بسیاری از معادلات منطقه‌ای و بین المللی را تغییر داد.

سردار رضا طلایی نیک گفت: امروزه بازدارندگی کارآمد، نیازمند قدرت ترکیبی است؛ چون دشمن در دو عرصه جنگ نرم و سخت علیه کشورمان در حال برنامه ریزی است و ما نیز نیازمندیم تا هم‎سطح با این تهدیدات، توانایی‌های خود را ارتقا دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه رویکرد پیشگیرانه دیوان محاسبات، موجبات همراهی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌ها با این نهاد نظارتی را فراهم نموده است، بیان کرد: مواردی همچون «دیدبانی از بیت المال»، «تحقق انضباط مالی»، «اثربخشی در کاهش فاصله فقر و غنا» و همچنین «مبارزه با فساد و ویژه خواری»، از جمله مواردی است که به حمدالله دیوان محاسبات توانسته نقشی ویژه در تحقق آنها ایفا نماید.

کد خبر 6090016 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • لحظه دلهره‌آور و حساس نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر (فیلم)