Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@09:53:27 GMT

جشن پایان گازرسانی در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۵۲۲۰

جشن پایان گازرسانی در خراسان شمالی

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی از جشن پایان گازرسانی در این استان خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن‌رضا میربلوکی اظهار کرد: هم‌اکنون همه 24 شهر و 746 روستای استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ گاز در استان 99 درصد است که در این شاخص نیز از میانگین کشوری بالاتر هستیم؛ همچنین ضریب بهره‌مندی از گاز 100 درصد است و هیچ روستایی در استان وجود ندارد که با داشتن قابلیت گازرسانی، بدون گاز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: استان خراسان شمالی در زمینه گازرسانی به روستاها رتبه سوم کشوری را دارد و این استان در ردیف استان‌های سبز کشور است، ضمن اینکه هم‌اکنون 332 هزار مشترک گاز در استان وجود دارد و در سال‌های اخیر، هر سال حدود 10 هزار مشترک به تعداد مشترکان گاز استان افزوده شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در خراسان شمالی 99.8 درصد است، تصریح کرد: از 755 روستای دارای قابلیت گازرسانی، 743 روستا به شبکه گاز کشور متصل شدند.
میربلوکی همچنین گفت: در ابتدای تشکیل دولت یازدهم 390 مورد از صنایع کوچک و بزرگ استان گازرسانی شده بودند که این شاخص تا پایان دی ماه امسال به 850 مورد رسیده است، در این مدت تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی نیز از 29 مورد به 34 جایگاه و تعداد گازرسانی به شهرک‌های صنعتی و نواحی مختلف نیز از 12 مورد به 15 شهرک رسیده است.
وی اظهار کرد: همسو با اهداف راهبردی تامین پایدار گاز ورودی و به منظور پایداری در گازرسانی و رشد حجم جایگزینی در صنعت گاز و طرح توسعه‌ای کارخانه آلومینای جاجرم، همچنین افت فشار در این شهرستان‌ها در فصل زمستان، برای پاسخگویی به رفع نیاز شهرستان‌های گرمه و جاجرم اجرای خط انتقال منشعب از خط انتقال میامی به دشت در حال اجراست و تاکنون 77 درصد از پروژه خط انتقال گرمه و جاجرم اجرایی شده و ادامه این پروژه در سال آینده پیگیری می‌شود که با تکمیل آن، محدودیت گازی کمتری به کارخانه آلومینا داده می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با بیان اینکه گاز طبیعی 82 درصد از سبد انرژی استان را شامل می شود، افزود: برق با چهار درصد، بنزین با پنج درصد و دیگر فرآورده‌های نفتی هم با 9 درصد در سبد انرژی استان قرار دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استان خراسان شمالی گاز استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رییس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه که مدیریت اعتبارات سفر رییس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: از این میزان، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و ۲۵۰ میلیار تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان است.

رشیدی بیان کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی) از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6092543

دیگر خبرها

  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی