Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی گفت: شرکت گاز خراسان جنوبی در طول سال جاری و به طور نمادین در دهه فجر ۱۲۴۳ پروژه با اعتبار ۹۶۸ میلیارد تومان را افتتاح یا کلنگ زنی می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید محمود هاشمی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با موضوع تشریح اقدامات شرکت گاز در دهه فجر، اظهار کرد: شرکت گاز خراسان‌جنوبی در طول سال جاری و به طور نمادین در دهه فجر ۱۲۴۳ پروژه با اعتبار ۹۶۸ میلیارد تومان را افتتاح یا کلنگ زنی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح گازرسانی به ۵۵۸ روستا

وی افزود: پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر شامل گازرسانی به ۵۵۸ روستا در سطح استان با اعتبار ۵۴۲ میلیارد تومان و ۲۷ هزار خانوار بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی بیان کرد: طی دهه فجر گاز رسانی به ۲۴۸ واحد صنعتی با اعتبار ۶۸ میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود.

هاشمی عنوان کرد: در بخش مسکن محرومان نیز در ۴۶ روستای استان گازرسانی به ۷۷۷ واحد مسکن محرومین با هزینه ۸ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی از اجرای خط تغذیه ایستگاه دوم بیرجند به سمت مود با هزینه ۳ میلیارد تومان خبر داد و گفت: با این اقدام شهر بیرجند و روستاهای مجاور و شهر خوسف از سه ایستگاه مجهز تغذیه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای پروژه های افتتاحی ۶۲۱ میلیارد تومان است.

هاشمی گازرسانی به ۵۵۸ روستای خراسان جنوبی طی یکسال گذشته را بی سابقه دانست و افزود: در طول ۶۰ سال عمر شرکت گاز هیچ استانی این تعداد گازرسانی روستایی را نداشته و طبق صحبت مسئولان شرکت ملی گاز، این اقدام در خراسان‌جنوبی رکوردی تاریخی است.

وی به بخش کلنگ‌زنی پروژه‌های دهه فجر اشاره کرد و گفت: گازرسانی به ۱۸۸ روستا در سطح استان با هزینه مورد نیاز ۱۷۷ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود که از این تعداد روستا ۶ هزار و ۵۱۹ خانوار بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: گازرسانی به ۱۶۸ واحد صنعتی با ۵۵ میلیارد تومان نیز طی دهه فجر کلنگ‌زنی خواهد شد.

آغاز گازرسانی به ۷۰۰ روستا برای مسکن محرومان

هاشمی عنوان کرد: در ادامه مسکن محرومان آغاز عملیات اجرایی برای ۱۱ شهرستان شهرستان استان برای گازرسانی به ۱۰ هزار واحد مسکونی با اعتبار ۹۱ میلیارد تومان در سطح ۷۰۰ روستا آغاز خواهد شد که ۱۰ هزار خانوار بهره‌مند می‌شوند.

وی از آغاز گازرسانی به ۳ هزار و ۲۹۶ واحد مسکن ملی در ۲۳ شهر استان‌ خبر داد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای این پروژه ۲۴ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: اعتبار مورد نیاز برای پروژه‌های کلنگ‌زنی ۳۴۷ میلیارد تومان است و ۱۹ هزار و ۸۱۵ خانوار شهری و روستایی استان از این تعداد پروژه منتفع خواهند شد.

هاشمی در مورد افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های استان به تفکیک شهرستان‌ها، عنوان کرد: در شهرستان بیرجند ۳۰۳ پروژه با اعتبار ۸۳.۵ میلیارد تومان، شهرستان قاین ۲۴۰ پروژه با اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان، شهرستان فردوس ۷۶ پروژه با اعتبار ۴۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، شهرستان طبس ۱۶۱ پروژه با اعتبار ۱۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، شهرستان نهبندان ۲۹۳ پروژه با اعتبار ۲۱۵ میلیارد تومان، شهرستان سربیشه ۲۴۹ پروژه با اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان، شهرستان زیرکوه ۱۱۱ پروژه با اعتبار حدود ۶۰ میلیارد تومان، شهرستان درمیان ۱۷۰ پروژه با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان، شهرستان بشرویه ۶۲ پروژه با اعتبار ۳۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و شهرستان سرایان ۴۵ پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سه سال قبل ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به چهار استان کم برخوردار کشور در نظر گرفته شد که خراسان‌جنوبی جزو این چهار استان بود و از این محل پروژه‌های زیادی در استان اجرایی شده است‌.

گازرسانی به ۹۴ درصد روستاهای خراسان‌جنوبی

مدیر عامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: ابتدای سال ۱۳۹۷ درصد گازرسانی در حوزه روستایی در خراسان‌جنوبی ۳۵درصد بوده اما در حال حاضر درصد بهره‌مندی روستاهای استان از نعمت گاز با احتساب پروژه‌های افتتاحی دهه فجر به ۹۴ درصد می‌رسد که از نُرم کشوری؛ ۸۵ درصد بالاتر است.

هاشمی با بیان این‌که طی دو سال بیش از یک هزار روستای استان گازرسانی شده، افزود: در حال حاضر ۱۳۱۳ روستای استان گازرسانی شده است.

وی با بیان این‌که تمام شهرهای استان به طور کامل و ۹۴ درصد روستاها گازرسانی شده، گفت: مجموع درصد گازرسانی شهری و روستایی در استان ۹۷ درصد است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی عنوان کرد: ان‌شاءالله تا هفته دولت سال آینده ۹۸ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار و پوشش گاز در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی به ۹۹.۵ درصد خواهد رسید و با توجه به این‌که کار گازرسانی به ۲۰۰ روستای استان در حال انجام است، تا شهریور سال آینده تمام روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد‌.

هاشمی اظهار کرد: شرکت گاز خراسان‌جنوبی رتبه اول گازرسانی به روستاهای استان و صنایعی که مصوبه شورای اقتصاد را دارد به خود اختصاص داده؛ گازرسانی به ۹۱۰ واحد صنعتی و تولیدی انجام شده است.

وی از کسب رتبه اول شرکت گاز استان در میزان اجرای شبکه، بین استان‌های دیگر در سال جاری خبر داد و گفت: در بحث بودجه نیز تمام بودجه در نظر گرفته شده برای شرکت گاز استان را جذب کرده و مجدد درخواست افرایش بودجه استان را داشتیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی در مورد قطعی گاز عنوان کرد: اگر مشترکان صرفه جویی در مصرف گاز داشته باشند شاهد قطعی گاز نخواهیم بود و اگر زمانی نیاز به قطعی گاز باشد سعی می‌شود گاز نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی قطع شود.

افزایش ۴۵ درصدی مصرف گاز در خراسان‌جنوبی

هاشمی خاطرنشان کرد: طی مدت زمان گذشته از فصل سرد سال جاری در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۴۵ درصدی مصرف گاز در استان بودیم.

وی در مورد گلایه‌های مردم در نقاط روستایی استان در بحث عدم گازرسانی به داخل منازل و تاخیر در تاییده گازرسانی، تصریح کرد: وظیفه شرکت گاز، گازرسانی تا درب منازل و نصب علمک است. کار گازرسانی به داخل منازل با اتاق اصناف که زیر مجموعه سازمان صمت است و تایید کار گازرسانی داخل منازل بر عهده مهندس ناظر سازمان نظام مهندسی است و ارتباطی به شرکت گاز ندارد‌.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: تعرفه گاز بهای مصرفی برای نقاط شهری و روستایی مشترک است و هزینه حق اشتراک گاز نیز برای شهر و روستا یکسان و قیمت آن ۲۱۱ هزار تومان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی شرکت گاز خراسان جنوبی پروژه با اعتبار استان گازرسانی روستاهای استان میلیارد تومان گازرسانی شده میلیون تومان روستای استان کلنگ زنی دهه فجر خواهند شد سال جاری ۹۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان در برنامه پرسمان گفت: تا کنون ۴۰۰ هزار نفر از روستائیان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان، به صورت رایگان بیمه سلامت شده اند.


اربابی افزود: در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و سایر اقشار، بیمه شدن بر اساس استعلام و دهک بندی انجام می‌شود که دهک ۱تا۵ رایگان است و بیمه نامه شان به صورت الکترونیک تمدید می‌شود.


وی با اشاره به استقبال کم دهک‌های ۶ تا ۱۰ از بیمه سلامت گفت: تخفیف‌های خوبی برای این دهک‌ها در نظر گرفته شده که می‌توانند استفاده کنند، به طور مثال افراد دهک۶، برای یکسال، تنها بیست درصد حق بیمه‌ی خود یعنی ۳۸۷ تومان را پرداخت می‌کنند.


این رقم برای هر فرد در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه اش معادل ۵۸۰ هزار تومان برای یکسال، هر فرد دهک ۸، ۷۷۵ هزار تومان، دهک ۹، ۹۶۹ هزار تومان و برای هر فرد دهک ۱۰ یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان در سال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند با شماره گیری ۱۶۶۶#* از وضعیت بیمه خود استعلام بگیرند که در صورت نداشتن بیمه، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و خود را بیمه کنند حتی افرادی که از دهک خود اطلاع ندارند و یا دهک شان مشخص نیست نیز می‌توانند بصورت رایگان یکماه زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند تا وضعیت شان مشخص شود.

اربابی با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از مزایای بیمه سلامت باید در اداره کل بیمه سلامت نشان دار شوند افزود: بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیش از ۹۵ درصد مؤسسات درمانی استان قرارداد دارد.


وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از اتباع بیگانه نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سازمان مهاجرت اتباع، این افراد نیز برای داشتن مجوز اقامت یا تمدید آن، باید حتما پوشش بیمه داشته باشند و بیمه برای اقامت آنان جنبه اجباری دارد که در این خصوص می‌توانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد