Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@16:38:51 GMT

مشعل پتروشیمی نوری خاموش می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۵۲۵۱

مشعل پتروشیمی نوری خاموش می‌شود

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پروژه بازیابی گاز‌های مشعل که برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی پارس اجرا می‌شود نه‌تنها مشعل این ‏پتروشیمی در راستای حفظ محیط زیست را خاموش خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این پروژه حداکثر سه سال پس از راه‌اندازی واحد بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارداد این پروژه زیست محیطی پس از طی تشریفات قانونی و برگزاری مناقصه به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان با شرکت نام‌وران منعقد شد و این شرکت ایرانی متعهد شد پروژه زیروفلرینگ را در مدت ۲۶ ماه در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و در سایت فرآیندی پتروشیمی ‏نوری اجرا کند و به بهره‌برداری برساند.

در طرح بازیابی گاز‌های ترش مشعل و ‏تولید کود سولفات آمونیوم، گاز‌های هیدروکربنی ترش خروجی واحد‌های ۲۵۰، ۹۵۰ و ۲۷۰، شیرین‌سازی و به محصولات ارزشمندی تبدیل می‌شود. ‏

هدف از اجرای طرح بازیافت ترکیبات سنگین از گاز‌های ترش مجتمع نوری، افزون بر کاهش آلودگی محیط زیست از طریق ‏حذف ترکیبات سمی گوگردی موجود در گاز‌های ترش تولیدی در واحد‌های مختلف مجتمع نوری است. افزایش ‏بهره‌وری و سودآوری مجتمع، استحصال هیدروکربن‌های سنگین موجود در گاز شیرین‌سازی‌شده که شامل مقادیر قابل توجه ‏LPG‏ ‏است نیز در این طرح در نظر گرفته خواهد شد. ‏

بیشتر بخوانید

پتروشیمی نوری رکورد زد

در استحصال ترکیبات ‏LPG، یک روش مبتکرانه، کم‌هزینه و جدید در واحد‌های آروماتیک که مبتنی بر تجربیات مهندسی است، ‏استفاده خواهد شد، همچنین در این طرح ترکیبات گوگردی جداشده از گاز نیز در واحد جداگانه‌ای به کود شیمیایی ‏آمونیوم سولفات تبدیل خواهد شد که با توجه به نیاز بخش کشاورزی از یک سو و از سوی دیگر مشکلات بازاریابی انواع دیگر ‏محصولات جانبی گوگردی استحصال‌شده در سایر مجتمع‌های شیمیایی، مزیت قابل توجهی محسوب می‌شود. ‏

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پتروشیمی نوری پارس جنوبی فلر سوزی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایحان‌غربی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه ملی فیبرنوری در شهر قره ضیاءالدین گفت: طرح ایجاد فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در این شهر به طول بیش از ۲۵ هزار متر و اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان طراحی و آغاز شد.

قاسم جلیلی‌نژاد، با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی توسعه فیبر نوری و در مراسم کلنگ‌زنی پروژه فیبرنوری شهر قره‌ضیاءالدین اظهار کرد: ابر پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها از اقدامات مهم و ارزشمندی بوده که به همت دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی با اشاره به تبصره‌های قانون بودجه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات برای مشوق‌های اجرای این پروژه افزود: دولت جهت اجرای پروژه برای پروژه فیبر نوری یارانه ۳۲ میلیون ریالی به ازای هر خانوار پرداخت می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: طرح توسعه ملی فیبرنوری در شهرستان چایپاره با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به متراژ بیش از ۲۵ کیلومتر وارد فاز اجرایی شد.

جلیلی‌نژاد تصریح کرد: در قبال این طرح و تا پایان برنامه هفتم مقرر شده است ۸۰ درصد منازل و ۱۰۰ درصد کسب‌وکارها از طریق این شبکه که بین ۲۰ تا ۱۰۰ برابر سرعت بیشتر نسبت به اینترنت معمولی دارد، تحت پوشش قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۸.۵ درصد از کل پهنای باند مصرفی استان روی اینترنت ثابت بوده که ناشی از توجه نکردن به زیرساخت‌های ارتباطات ثابت در گذشته بوده است.

در این مراسم، عملیات اجرایی طرح فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در شهر قره‌ضیاءالدین با حضور فرماندار، شهردار و شماری از مسئولان در میدان اصلی این شهر آغاز شد.

دیگر خبرها

  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام