Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم سینمایی «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی در خلال برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر عصر امروز ۱۳ بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست هاتف علیمردانی بیان کرد: «ستاره بازی» در ادامه تجربیات سینمایی ماست من سعی کردم با شواهدی که رو به رو هستیم به تصویر بکشم «ستاره بازی» حاصل تجربیات من در چند سال گذشته است که البته بلندپروازی هم در آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: من زمان ساخت فیلم آباجان دلخوری‌هایی داشتم. آن زمان گفتم قاعده بازی را بلد باشید این هشتمین دوره‌ای است که در فجر حضور دارم گاهی در حق فیلم‌ها اجحاف می‌شود و به نظرم بیشترین اجحاف‌ها به فیلم من بوده است. در این شرایط باز هم به نظرم جشنواره تنها چراغ روشن سینما در این روزهاست. من هم از نبود حمید نعمت‌الله در جشنواره ناراحتم اما فکر می‌کنم جشنواره با تمام بالا و پایینش متعلق به ماست و باید حفظش کنیم.

علی سرتیپی تهیه‌کننده فیلم هم عنوان کرد: وقتی هاتف این قصه را نزد من آورد به نظرم قصه دشواری بود ساخت فیلمی در شرایط ارزی امروز دل می‌خواست، مسایل مالی به کنار ولی کار در سرمای زیر بیست درجه هم سخت بود به هاتف اعتماد کردم البته قصه را هم خیلی دوست داشتم.

ملیسا ذاکری بازیگر این فیلم گفت: من در کنار تمام کارهای آقای علیمردانی تجربه کردم صبا از شخصیت من خیلی فاصله دارد و کار را برای من سخت می‌کرد اما امیدوارم آنچه که باید، درآمده باشد.

علیمردانی توضیح داد: در تمام این سال‌ها دغدغه یک کار اقتباسی داشتم ولی هیچوقت دغدغه مشترک را در کتاب‌ها و رمان‌ها پیدا نکردم به صورت اتفاقی قصه شخصیت این فیلم را از مادرش شنیدم، این شخصیت را دورادور می‌شناختم. من به صورت شهودی فیلم می‌سازم. آمریکا سرزمین ناشناخته‌ای برای من بود. سعی می‌کردم پی او وی اتفاقات را ببینم. من مهاجرت را یک تومور وحشتناک می‌بینم، مثل یک هشدار اجتماعی و مثل از دست دادن عزیز است. اگر به هر دلیلی از کشورمان می‌رویم باید بدانیم برای چه می‌رویم غرض من سیاه‌نمایی نبود البته من اینجا هم که فیلم می‌ساختم نقدهای تندی به آن می‌شد.

شبنم مقدمی بازیگر این فیلم که به صورت تلفنی با این نشست همراه شد، اظهار کرد: من نگاه علیمردانی را به فیلم‌های اجتماعی دوست دارم، خودش هم آدم شریفی است که بدون اتصال به هیچ جریانی خودش در این سینما ایستاده، علیمردانی از آن دسته از کارگردان‌هایی است که می‌شود با او به تعامل رسید.

مقدمی بیان کرد: من نقش انواع و اقسام مادرها در سنین مختلف بازی کرده‌ام اما یک ناچاری در این شخصیت برای ترک وطن بود. مهاجرت دومین سونامی است که می‌تواند وجود آدم‌ها را بلرزاند این زن دچار چنین وضعیتی شد، این موضوع نمونه‌های عینی بسیار دارد، این ناچاری و گرفتاری که در این زن وجود داشت، او را به من ویژه کرد. این زن بیچاره و درمانده حاصل مشورت من و هاتف علیمردانی بود.

علیمردانی در بخش دیگری از نشست گفت: من از این فیلم خیلی ترسیدم چون بروکراسی پیچیده‌ای در آنجا بود و برقراری ارتباطات با آنها سخت بود، این فیلم تجربه بزرگی بود که خیلی یاد گرفتم.

وی افزود: من به عنوان فیلمساز اجتماعی دغدغه مهمی داشتم که بتوانم بر اساس زندگی کسی فیلمی بسازم. شاید یک تصادفی که برای دختری نوزده ساله رخ می‌دهد یک فاجعه باشد من سعی کردم به اتفاقات زندگی آن دختر وفادار باشم پدرش وقتی فیلم را دید گفت امیدوارم کسی به درد صبا دچار نشود.

سرتیپی توضیح داد: هاتف وقتی از آمریکا برگشت احساس کردیم فیلم مقداری کم دارد به دلیل شرایط خاص آنجا و سرمای شدید و البته هزینه‌های بسیار بالا به نظرم کمی در آماده‌سازی فیلم عجله شده بود به همین دلیل برخی از سکانس‌ها را در ایران فیلمبرداری کردیم هر دکوری که آنجا بود در ایران بازسازی کردیم که کار سختی بود دوباره هاتف به آمریکا رفت و مقداری آنجا فیلمبرداری کردیم که فیلم سر و شکل داشته باشد.

علیمردانی درباره همکاری با بازیگران آمریکایی گفت: این فیلم وقتی چهار روز مانده بود سی و هشتمین جشنواره فیلم موعدش تمام شود، تمام شد اما باز هم کاری داشتیم به همین دلیل فکر کردیم نمی‌توانیم به جشنواره برسیم. شش بازیگران آمریکایی داشتیم. مجموعاً فیلمی بود که پروداکشن حرفه‌ای داشت.

ذاکری در بخش دیگر گفت: رسیدن به این شخصیت برای من خیلی مشکل بود چون با من خیلی متفاوت بود من جز فایل‌های صوتی راهنمای دیگری نداشتم البته آقای علیمردانی خیلی به من کمک کردند.

سرتیپی درباره انتخاب بازیگر اصلی فیلم گفت: ما در شروع کار یک سری تست داشتیم. ذاکری قبلاً با هاتف کار کرده و در ذهن کارگردان مانده بود وقتی ذاکری را دیدم فکر کردم می‌تواند از پس نقش بربیاید. من و هاتف فقط در یک جلسه نیم ساعته برای حضور ذاکری به نتیجه رسیدیم.

علیمردانی درباره ادامه کارنامه کاری خود بیان کرد: من آدم بلندپروازی هستم همیشه دوست داشتم تجربه کنم هر فیلمی که ساختم فکر کردم بهترین فیلمم را ساخته‌ام آزمون و خطا در «ستاره بازی» کم نبود و بسیار فیلم سختی بود.

کد خبر 5136548 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: سی و نهمین جشنواره فیلم فجر فیلم ستاره بازی هاتف علیمردانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران موسیقی ایرانی جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک فیلم سینمایی سال نوای موسیقی ایران حسین مسافر آستانه درگذشت چهره ها دهه فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر رادیو بهروز افخمی ستاره بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!

به گزارش همشهری آنلاین، کیهان نوشت: این، برای سرویس اطلاعات و امنیت داخلی (MI۵) رژیمی که پایه‌گذار رژیم اشغالگر اسرائیل بوده، فاجعه‌ای بسیار سنگین است و حتی می‌تواند ‌گریبان دولت انگلیس را هم در آینده بگیرد.

درد این ماجرا، همچنان به جان مقامات سیاسی و امنیتی انگلیس باقی است. آنها برای فرافکنی و سرکوب، تظاهرات ضد صهیونیستی را به ایران و سپاه پاسداران نسبت دادند؛ اما سوژه تمسخر شدند؛ چرا که خبر از عمق نفوذ معنوی ایران می‌دادند.

روزنامه تایمز ادعا کرده بود: «گروه‌های مرتبط با ایران و حامیانش در تظاهرات خود در انگلیس، اعلامیه‌هایی را پخش کردند که به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی برای نابودی اسرائیل استناد کرده بود. این تظاهرات را ایران ترتیب می‌دهد».

رهبر انقلاب، ۱۰ آبان ۱۴۰۲ در واکنش به اظهارات مالیخولیایی از این دست، به مطایبه فرمودند: «مردم غزه با صبر خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت در بیاورند. ببینید در دنیا چه خبر است؟ در کشورهای غربی، در انگلیس، فرانسه، ایتالیا، در خود آمریکا، جمعیت‌های انبوه می‌آیند در خیابان علیه اسرائیل و در موارد بسیاری علیه آمریکا شعار می‌دهند. آبروی اینها رفت؛ واقعاً هیچ علاجی ندارند، نمی‌توانند توجیه کنند. لذا می‌بینید یک ابلهی پیدا می‌شود می‌گوید اجتماع مردم در انگلیس، کار ایران است! لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند!».

درد گلوگیر تظاهرات‌های ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفری، همچنان به جان مقامات انگلیسی باقی بود، تا این که موشک‌ها و پهپادهای نقطه‌زن سپاه پاسداران، پدافند انگلیس و آمریکا و اسرائیل را یکجا شکافتند و حفاظت‌شده‌ترین پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی (نواتیم) را دَرهَم کوبیدند. این هم، عقده گلوگیر بعدی برای انگلیس شد.

برخی مقامات افراطی انگلیس، چند سالی است خیال «تروریستی خواندن و تحریم سپاه پاسداران» را زمزمه می‌کنند. اما هر بار، توهم بالا آورده خود را قورت می‌دهند، چون می‌دانند که در صورت ارتکاب چنان حماقتی، باید بند و بساط خود را جمع کنند و از منطقه متواری شوند.

وجه سوم ماجرا، شرمندگی و سرکوفتی است که مقامات و رسانه‌های دولتی انگلیس، به خاطر حمایت از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه و عدم همراهی با افکار عمومی خشمگین، گرفتار آن شده‌اند. معترضان، چند ماه قبل در اعتراض به بی‌شرمی بی‌بی‌سی در توجیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها، رنگ قرمز به در و دیوار ساختمان این شبکه پاشیدند.

مجموعه این عقده‌ها و گرفتاری‌ها، موجب شده شبکه BBC به نیابت از MI۶ و MI۵ به خط شده و ادعا کند به سند سپاه پاسداران (آن هم سند فوق محرمانه!) دسترسی پیدا کرده؛ سندی ساختگی که در آن با ذکر جزئیات گفته می‌شود به نیکا شاکرمی در حین بازداشت تجاوز شده است(!)

در حالی که حتی برخی مخالفان جمهوری اسلامی هم، با استنادات و استدلال‌های متعدد اثبات کردند سند ادعایی بی‌بی‌سی جعلی است، بلافاصله VOA، رادیو فردا و اینترنشنال، به همراه برخی پایوران بی‌آبرو و لاقید (مانند زیباکلام و آذر منصوری) به صف شدند؛ تا به زعم خود، موضوع غالب در فضای رسانه‌ای (خیزش ضد صهیونیستی دانشگاهیان آمریکا و اروپا/ سانسور و سرکوب شدید آنها) را عوض کنند!

نیازی به تفصیل نیست. فقط باید به MI۶ و موساد که مدت‌هاست در به صف کردن رسانه‌های اپوزیسیون همکاری می‌کنند، نوشت: شماها اگر واقعاً در کار اطلاعاتی، کمترین کفایتی داشتید، نه در عملیات طوفان الاقصی غافلگیر می‌شدید، و نه در رهگیری ده‌ها موشک و پهپاد سپاه پاسداران درمی‌ماندید، که امنیتی‌ترین پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را در شمال و جنوب و مرکز سرزمین‌های اشغالی در هم کوبیدند. و ایضاً، اگر کفایت داشتید، مانع از گرفتار شدن سفیر انگلیس و رابط سیاسی سفارت و شاه‌مهره‌های جاسوسی‌شان در تهران، به هنگام ارتکاب جرم یا تبادل پیام می‌شدید.

وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ... ادعاهای بی اساس و دروغین بی بی سی در انتشار اسناد قتل و تجاوز به نیکا شاکرمی | رمزگشایی از داستان سرایی درباره مرگ نیکا شاکرمی کد خبر 848581 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و انگلیس انگلیس جاسوسی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند، سیاه‌بازی‌ که گردن BBC افتاد!
  • ستاره کره‌ای تاتنهام در راه عربستان؟
  • ستاره کره ای تاتنهام در راه عربستان
  • محبوبیت زیاد: دو ستاره بایرن دنبال پیراهن وینی
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  • نمای حیرت‌انگیز اسب سیاه آسمان از نگاه تلسکوپ فضایی جیمز وب / عکس و فیلم
  • ستاره لورکوزن: خوشحالم بایرن به دنبال من است
  • ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است
  • آرنه اسلوت؛ قمار بزرگ، سیاه یا قرمز؟