Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوی شهادت بار دیگر در شهر خرم‌آباد پیچیده است و قهرمانی از خطه لرستان پس از سال‌ها فراق، بر روی دستان مردم شهید پرور این دیار تشییع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک بیش از 30 سال از دوران دفاع مقدس می گذرد، همان سال هایی که جوانان رشید این مرز و بوم برای دفاع از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی، با دشمن جنگیدند و در راه دفاع از وطن جان خود را تقدیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفاع مقدس یکی از مهمترین دوران های تاریخ انقلاب است که استکبار، صدام را تجهیز و تسلیح کرد تا بتواند با جنگ تن به تن نظام نو پای انقلاب اسلامی ایران را از پای درآورد اما ملتی که توانستند حکومت دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کنند، همین ملت در برابر دشمن بعثی ایستادگی و مقاومت کرد.

غیور مردان جبهه های نبرد

در آن روزهای جنگ که جز صدای توپ و تانک چیزی شنیده نمی شد، نوجوانان و جوانان زیادی از این سرزمین برخاستند تا بتوانند از وطن و انقلاب دفاع کنند، در میان رزمندگان همه سن و سالی دیده می شد، شهید فهمیده نوجوانان بسییجی با همان سن اندک، برای دفاع از وطن آنگونه جان خود را تقدیم کرد و هزاران شهید دیگر که در این راه آسمانی شدند.

کم نبودند رزمندگانی که به درجه جانبازی رسیدند و رزمندگانی هم سال های سال در اسارت دشمن بودند، اما همه یک هدف داشتند و برای این هدف تا پای جان ایستاده بودند.

اگر چه پیکر بسیاری از شهدا به کشور بازگشت اما شهدایی هم جاویدالاثر شدند، پدران و مادران این شهدا سالهاست هنوز هم با شنیدن صدای زنگ در خانه، غوغایی در دلشان به پا می شود که شاید خبری از بازگشت یوسف گمشده باشد. در این سالها تنها قاب عکس روی طاقچه دلگرمی پدر و مادر شده تا وقتی دلتنگ جگرگوشه شان می شوند، کمی با او درد دل کنند.

لرستان فرزندش را در آغوش گرفت

اما امروز لرستان معطر به عطر شهیدی شده که پس از 36 سال چشم انتظاری به وطن بازگشته است، شهید عزیزالله بهاروند از دیار خرم آباد پس از سالها دوری از وطن بازگشته و دوباره شهر حال و هوای دوران مقدس به خود گرفته است.

شهید بهاروند از سفر کربلا بازگشته، از دور صدای مداحی و سرودهایی در وصف شهدا شنیده می شود، کمی نزدیکتر دود اسپند و صدای صلوات فضا را معطر کرده و درست همان حال و هوای جبهه ها را تداعی می کند.

حکایت دیدارهایی که پس از چندین سال دوباره تازه می شوند، حکایت بسیاری از خانواده های شهداست که با گذشت سالها از دوران دفاع مقدس، چشم انتظاری آنها به پایان می رسد و پیکر عزیز خود را در آغوش می گیرند.

یوسف گمگشته بازگشت

قصه پلاک هایی که از دل خاک بیرون زده، انگار تلنگریست برای همه ما که یادمان نرود امنیت و آرامش امروز مرهون قطره قطره خون شهدایی است که خالصانه برای دفاع از وطن جان خود را تقدیم کردند.

اما مقارن بودن بازگشت شهید بهاروند همزمان با دهه فجر، پیام های بیشتری را به دنبال دارد، شهید بهاروند و شهدای دیگر در وصیت نامه های خود دفاع از ولایت را بسیار سفارش کرده اند، این انقلاب به راحتی به دست نیامده، خون های زیادی پای نهال نوپای انقلاب ریخته شده که امروز ثمره اش درخت تنومند انقلاب شده که در اوج اقتدار و عظمت و سربلندی قرار دارد.

شهید بهاروند روز گذشته در نخستین روز دهه فجر وارد زادگاهش شد و امروز در میان دستان مردم دیارش تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید عزیز الله بهاروند از شهدای ارتش بود که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید و پس از 36 سال، پیکر مطهرش وارد زادگاهش خرم آباد شد.

انتهای پیام/

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. 0 دانلود

منبع: دانا

کلیدواژه: شهید بهاروند دفاع مقدس خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنجشنبه دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس مهمان شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام بودند و مراسم تشییع این دو شهید که به تازگی در مناطق عملیاتی تفحص شدند در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

مردم انقلابی و شهید پرور قم تشییع این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس را از میدان آل یاسین در جوار مسجد مقدس جمکران آغاز کردند و این دو شهید گرانقدر به سمت میعادگاه منتظران ظهور بدرقه شدند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران و سید محمد آقامیری استاندار قم در این مراسم حضور داشتند.

آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم بر پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس اقامه نماز کرد و در ادامه مراسم تدوین در صحن جامع مهدوی این مکان مقدس که به دستور امام زمان (عج) بنا شده، برگزار شد.

آیت الله سعیدی تولیت حرم بانوی کرامت و حجت الاسلام اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران در قبور مطهر این دو شهید قرار گرفتند و ابدان این شهدا را در جایگاه ابدی آنها قرار دادند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

کد خبر 6095965

دیگر خبرها

  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • عطر و بوی شهادت در اصفهان پیچید
  • برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت