Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@12:42:47 GMT

چالش آژانس‌های هواپیمایی شمالغرب با ایران‌ایرتور

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۵۵۶۳

چالش آژانس‌های هواپیمایی شمالغرب با ایران‌ایرتور

حاشیه‌های واگذاری جنجالی ایران ایرتور در سالهای گذشته تمامی‌ندارد و حالا این ایرلاین چالش هایی با آژانس‌های هواپیمایی استان دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، واگذاری ایران ایرتور در سال ۹۷ از سوی سازمان خصوصی‌سازی حاشیه‌های فراوانی به دنبال داشت و حتی پای نمایندگان مجلس را به این پرونده باز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان از جمله پژمانفر، نماینده مجلس مشهد مدعی بودند که ایران ایرتور با قیمت ۳۴ میلیارد تومان واگذار شده در حالیکه تنها برند این شرکت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و این ارزش جدا از ساختمان‌های این شرکت در شهرهای مشهد و تهران بوده است.

این صحبت‌ها در همان زمان توسط مجید شکاری، خریدار ایران ایرتور و پوری حسینی، رئیس وقت سازمان خصوصی سازی کشور رد شد. خریدار جدید ایران ایرتور هم مدعی بود که به هنگام خرید این شرکت بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان بدهی و ۱۵۴ میلیارد تومان دارایی داشت و ارزش آن منفی ۳۸۵ میلیارد تومان بوده است! البته در آن زمان برخی از معترضین عنوان می‌کردند که این واگذاری به دلیل رابطه فامیلی خریدار و رئیس وقت سازمان خصوصی سازی صورت گرفته که بعدا خریدار ایران ایرتور رابطه فامیلی با پوری حسینی را رد کرد.

جنجال بر سر واگذاری ایران ایرتور

جنجال‌های واگذاری ایران ایرتور البته دامن نمایندگان تبریز را هم گرفت و نماینده مشهد در مجلس مدعی شد که مسعود پزشکیان من را به دفترش برد و به شدت تلاش داشت تا پیگیری‌های بنده را متوقف کند ضمن اینکه در این دفتر من را با مسئولین و خریداران ایران ایرتور مواجه کرد و به دنبال کدخدامنشی برای پایان پذیرفتن این قضیه بود که امیدوارم پزشکیان و فرهنگی نماینده تبریز با همان جدیتی که پیگیر حقوق آقای شکاری خریدار ایران ایرتور هستند بعد از روشن شدن حقایق در افکار عمومی‌توضیحاتی را ارائه کنند.

البته بعدها مشخص نشد که آیا ادعاهای نماینده مشهد در مجلس صحیح بوده یا نه اما بعد از دستگیری پوری حسینی، رئیس وقت سازمان خصوصی سازی یکی از پرونده‌هایی که مورد بررسی خواهد گرفت پرونده واگذاری جنجالی ایران ایرتور خواهد بود.

در همان روزهای نخستین واگذاری هم ضیاالله اعزازی، عضو مجمع نمایندگان استان در نامه‌هایی جداگانه به رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس قوه قضائیه از واگذاری غیرقانونی ایران ایرتور به خریدار جدید خبر داد.

هیچکس از مزایده ایران ایرتور باخبر نبود

رشید رجب پور، رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با آناج در خصوص واگذاری ایران ایرتور اظهار داشت: این اقدام از طریق صنف انجام نشد در حالیکه باید چنین اتفاقی رخ می‌داد و از سوی دیگر هیچکس خبر از این واگذاری نداشت، پس چگونه این مزایده انجام شده است؟ چرا هیچ کدام از ما از چنین واگذاری و مزایده‌ای باخبر نبودیم؟

وی با اشاره به سوابق خریدار جدید ایران ایرتور گفت: این شخص تا سال ۹۰ اصلا در این صنف نبوده و به یکباره خریدار و مالک ایران ایرتور شده است که باید بررسی شود که پشت پرده این واگذاری چیست که هیچکدام از آژانس‌های هواپیمایی از آن باخبر نبوده‌اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان‌شرقی در خصوص استدلال نمایندگان تبریز برای واگذاری ایران ایرتور عنوان کرد: نمایندگان تبریز عنوان می‌کنند که آمدن ایران ایرتور به تبریز امکانی است که از آن استفاده می‌شود اما وقتی دفتر مرکزی آن در تهران است این چه امکانی برای تبریز و استان است؟

چالش آژانس‌های هواپیمایی با ایران‌ایرتور

وی با اشاره به وجود ۲۷۰ آژانس در استان توضیح داد: ۲۷۰ آزانش هواپیمایی در استان وجود دارد اما تمام امکانات برای ایران ایرتور است و بقیه آژانس‌ها بدون امکانات و کار مانده‌اند، امروز هیچ آزانسی نمی‌تواند کار کند مگر اینکه با این شرکت کار کند و حق کمیسیون دریافت کند. آزانس‌های شمالغرب کشور به طور کلی خوابیده‌اند و اگر عایدی هم داشته باشند از حق کمیسیونی است که از ایران ایرتور باید بگیرند.

رجب‌پور در خصوص واگذاری ایران ایرتور به ثمن بخس به خریدار جدید یادآور شد: اگر شما برای خرید چیزی به عنوان مثال دو میلیارد تومان پول داده باشید سعی می‌کنید اول آن پول و بعدا سودش را در بیاورید اما وقتی چیزی را بدون هزینه به دست آورید هر سودی که بکنید برای شما کافی است که در قضیه ایران ایرتور هم همین قضیه پیش آمده است. مسئولین قضایی باید رسیدگی کنند که چگونه کسی که تا دیروز در این صنف حضوری نداشت امروز صاحب ایرلاین شده در حالیکه صاحبان آژانس بعد از ۳۰ حتی یک پیکان هم نمی‌توانند بخرند؟

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: واگذاری ایران ایرتور آژانس های هواپیمایی سازمان خصوصی سازی میلیارد تومان خریدار جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری

میثم کهربائی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: صنعت داروهای گیاهی در کشور با چالش‌های زیادی مواجه است.

وی با عنوان این مطلب که صنعت داروهای گیاهی در کشور نیازمند کمک و حمایت سازمان غذا و دارو است تا بتواند به صنعت ارزآور تبدیل شود، افزود: این صنعت در شرایط کنونی با معضلات و مشکلاتی مواجه است.

کهربائی با اشاره به مشکلات اقتصادی و نرخ ارز در کشور که صنعت داروهای گیاهی را متأثر ساخته است، ادامه داد: حالت انقباضی سازمان غذا و دارو، ندادن قیمت‌های درست و همچنین، ضوابط بسیار دست و پا گیر، در مسیر صنعت داروهای گیاهی؛ باعث شده این صنعت با مشکلات و چالش‌هایی در مسیر رشد و توسعه مواجه شود.

وی تاکید کرد: این قوانین دست و پا گیر باید تغییر کند، زیرا؛ صنعت داروهای گیاهی در کشور با سابقه ۲۰ ساله، همچنان نوپا است و نمی‌تواند شکوفا شود.

کهربائی از صنعت داروهای گیاهی در جهان به عنوان یک صنعت پولساز نام برد و افزود: عدم توجه مسئولان امر به این صنعت در کشور، اعم از ندادن یارانه و ارز به تولید داروهای گیاهی، باعث شده این صنعت در ایران دچار مشکل و چالش شود.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو، از صنعت داروهای گیاهی حمایت نمی‌کند، ولی با قیمت گذاری دستوری، مشکلاتی را پیش پای صنعت قرار می‌دهد. متأسفانه با مکانیسمی طرف هستیم که اجازه رشد و توسعه صنعت را نمی‌دهد.

کهربائی با انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی کشور، افزود: این سیاست‌ها باعث شده علاقمندی به تولید از بین برود.

عضو هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که مشارکت مردم در جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: اگر این اتفاق بیافتد و بخش خصوصی در تولید مشارکت داده شود، می‌توان به رشد و بالندگی صنعت دارویی کشور امیدوار بود.

وی افزود: صنعت داروسازی ایران، کم از هند و چین نیست که بازار دارویی منطقه را تسخیر کرده اند. در حالی که ما از وجود دانشمندان و متخصصین مجرب در این حوزه برخورداریم.

کهربائی گفت: ایران، مهد گیاهان دارویی است و می‌توان با دانش فنی کمک کرد از خیلی کشورها در این عرصه جلوتر باشیم. سازمان غذا و دارو به عنوان رگولاتور، در کنار صنعت داروهای گیاهی باشد و روحیه مچ گیرانه را کنار بگذارد.

وی افزود: متأسفانه سیاست قیمت‌گذاری دستوری باعث می‌شود صنعت نتواند به رشد و توسعه برسد و دور نیست آن روزی که محصولات بی کیفیت تولید شود.

کد خبر 6089376 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • کشاورز: در فوتسال آسیا تیمی نداریم که ایران را به چالش بکشد
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟