Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:47:13 GMT

دلایل شکست آمریکا در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۵۶۲۳

دلایل شکست آمریکا در سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، «جفری فلتمن»، دیپلمات کهنه کار آمریکایی که طی سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ میلادی به عنوان معاون وزیر امور خارجه این کشور در امور خاور نزدیک فعالیت می کرد و پس از آن نیز به مدت شش سال معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و تثبیت صلح بود، در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» که در شماره روز یک شنبه این روزنامه چاپ لندن منتشر شد، سیاست دولت های «باراک اوباما» و «دونالد ترامپ»، روسای جمهوری پیشین کشورش در رابطه با سوریه را شکست خورده توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رای الیوم در مطلبی با اشاره به حرفهای فلتمن آورده است: اظهارات فلتمن موضوع غافلگیرکننده نبود زیرا حقایق میدانی، این شکست را مورد تاکید قرار می دهد اظهارات فلتمن موضوع غافلگیرکننده نبود زیرا حقایق میدانی، این شکست را مورد تاکید قرار می دهدو این شکست آمریکا در سوریه کاملاً آشکار است.

این رسانه می نویسد: نظام سوریه با وجود صدها میلیارد دلاری که دو دولت آمریکا برای براندازی آن هزینه کردند همچنان پابرجاست و مهمتر از آن اینکه با وجود ده سال جنگ منسجم و استوار است.

رای الیوم بیان کرد: طبیعی است که فلتمن به واقعیت های میدانی بی توجه باشد که در ورای شکست آمریکا در سوریه است و بارزترین آن ایستادن متحدان روس، ایرانی و حزب الله در کنار دولت سوریه طی سالهای جنگ است.

این رسانه نوشت: بُعد خطرناک در حرفهای فلتمن درباره سوریه و کل خاورمیانه جایگزینی است که آمریکا برای شکست نظامی خود تدارک دیده است و آن تشدید تحریم اقتصادی نه فقط بر سوریه و ملت آن بلکه بر تهران و روسیه به عنوان متحدان آن است و قانون سزار آمریکا علیه دمشق و تشدید تحریم علیه سوریه و حزب الله و تحریم های شدید علیه ایران در این راستاست.

رای الیوم آورده است: سیاست تحریم اقتصادی برای تغییر نظام کره شمالی و ایران نه تنها شکست خورده است بلکه نتایج معکوسی به دنبال داشته است و تقویت پایداری و خودکفایی در توسعه جایگزین های نظامی و اقتصادی را به همراه داشته است. سیاست فشار اقتصادی علیه سوریه با وجود مصائب ناشی از آن نمی تواند به اهداف خود در به زانو درآوردن سوریه دست پیدا کند زیرا سوری ها قصد تسلیم شدن ندارندسیاست فشار اقتصادی علیه سوریه با وجود مصائب ناشی از آن نمی تواند به اهداف خود در به زانو درآوردن سوریه دست پیدا کند زیرا سوری ها قصد تسلیم شدن ندارند.

این رسانه می نویسد: پروژه محاصره تحمیلی علیه ملت سوریه آغاز شده است و سیطره بر ذخایر نفت و گاز و اراضی کشاورزی حاصلخیز در شرق فرات که نظامیان اشغالگر آمریکایی و نیروهای قسد وابسته به آنها حضور دارند در این راستا است.

این رسانه در پایان با اشاره به این سیاست کثیف واشنگتن تاکید کرد: این یعنی محروم کردن سوریه از منابع انرژی و غذایی با هم  اوج سیاست فاشیستی آمریکاست.

کد خبر 5136509

منبع: مهر

کلیدواژه: جفری فلتمن سوریه ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی ایران فلسطین روسیه جو بایدن افغانستان سوریه عربستان سعودی لبنان برجام داعش آنتونی بلینکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی مطلبی در صفحه شخصی خود در ویراستی، نوشت: گوئی، تمامیت خواهی و مخالفت خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست هاست.

شایان ذکر است؛ پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه با تصویب قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق را در اوایل ماه جاری میلادی محکوم کرد و خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه