Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل شیلات استان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، 36 پروژه در اداره کل شیلات افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش  خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید جواد قدس علوی اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، 36 پروژه در اداره کل شیلات افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی افزود: این طرح ها در زمینه های مختلف از جمله پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاههای مجاز کشاورزی، پرورش ماهی در قفس، پرورش ماهیان خاویاری در مزارع منفرد، پرورش ماهیان گرمابی و مرکز عرضه و زون پروتئینی خواهد بود که در شهرستانهای گرگان،آق قلا، گنبد کاووس، بندرترکمن، کردکوی، بندرگز،کلاله، گالیکش و کردکوی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: از مهم ترین پروژه های کلنگ زنی امسال می توان به   3 پروژه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان های بندرگز و گنبد کاووس اشاره کرد که با راه اندازی این طرح ها 5 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

مدیر کل شیلات استان در خصوص ظرفیت تولید ماهی در استخرهای دومنظوره چاههای کشاورزی قابل افتتاح گفت: 70 تن ماهی ظرفیت تولید در 29 استخر پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاههای مجاز کشاورزی که از پروژه های دهه فجر امسال می باشد.

وی تصریح کرد: جهت کلنگ زنی و افتتاح پروژه های شیلات گلستان دردهه فجر سال جاری 134155میلیون ریال هزینه شده است   که از این میزان 92004 میلیون ریال آن آورده شخصی   و 42151 میلیون ریال آن در قالب تسهیلات بانکی به متقاضیان اعطا گردیده است.

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به افتتاح پروژه های شیلات در شهرستانهای مختلف استان خاطر نشان کرد: در زمینه پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاههای مجاز کشاورزی، 8 پروژه در شهرستان گرگان، 10پروژه در شهرستان آق قلا، 3 پروژه در شهرستان بندرترکمن، 5 پروژه در شهرستان گنبدکاووس، 3پروژه در شهرستان کلاله و 1 پروژه در شهرستان گالیکش افتتاح می شود.

قدس علوی در پایان گفت: همچنین یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان بندرگز و 2 مزرعه در شهرستان گنبد کاووس کلنگ زنی می شوند که مجموعه ظرفیت تولید در این 3 مرکز 43 تن گوشت و 500 تن خاویار می باشد.      

گفتنی است در مجموع 36 پروژه قابل کلنگ زنی و افتتاح شیلات گلستان در دهه مبارک فجر امسال، برای 62 نفر صورت مستقیم در استان اشتغال زایی می گردد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان پرورش ماهی با استفاده پروژه در شهرستان پرورش ماهیان کلنگ زنی کل شیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله بخش ظهر دوشنبه در جلسه هم اندیشی با رئیس و معاونان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برای چهار پروژه شیلاتی استان که شامل ایجاد شهرک ماهیان زینتی، ایجاد مجتمع های آبزی پروری در حاشیه اهرچای تا قره سو، امکان سنجی ایجاد مجتمع پرورش ماهیان خاویاری حاشیه قزل اوزن و گیوی چای اعتبارات لازم اخذ شده است.

وی طرح های مطالعاتی حوزه شیلات در شهرک سامیان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در خصوص شهرک ماهیان زینتی و پرورش زالو و جلبک کارهای شاخصی انجام شده و با راه اندازی این طرح می توان تولید و پرورش ماهیان زینتی را به ۱۶میلیون قطعه ارتقا داد.

مدیرکل شیلات استان تولید جلبک در حوزه دانش بنیان را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه کشورمان در این خصوص وارد کننده است با تحقق برنامه مطالعاتی و اجرای آن می توان نه تنها نیاز کشور را تامین کرد بلکه طبق این مطالعات تا ۶۰ تن جلبک از مزارع استان برداشت کرد.

اله بخش خواستار توجه ویژه به بحث آموزش در حوزه شیلات شد و افزود: با توجه به توسعه این صنعت در استان اردبیل آموزش حوزه شیلات هم ضروری به نظر می رسد چرا که لازم است به صورت علمی هم به این حوزه ورود پیدا کنیم.

کد خبر 6098258

دیگر خبرها

  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • کلنگ مجتمع پرورش اسب در شهرکرد به زمین زده شد
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • کودک ۶ ساله اصفهانی در کانال آب غرق شد
  • دیگر چیزی از بخش کشاورزی و شیلات غزه باقی نمانده است
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود