Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@20:15:04 GMT

بازدید نوبخت از طرح انتقال آب دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۶۰۲۶

بازدید نوبخت از طرح انتقال آب دریاچه ارومیه

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدباقر نوبخت از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه بازدید کرد.

این پروژه که یکی از پروژه‌های احیای دریاچه به شمار می‌رود، تاکنون بیش از ۳۴ کیلومتر از تونل ۳۵.۵ کیلومتری انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه حفاری شده و با حل مشکل در ۱.۵ کیلومتر باقی مانده، احتمال افتتاح این تونل در اوایل سال آینده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این ۱.۵ کیلومتر باقی مانده، معضل تولید آب، دستگاه‌های حفار را با مشکل مواجه کرده که با حفر ۱۰ حلقه چاه به عمق ۱۰۰ و ۱۲۰ متر، مسوولان در صدد حل مشکل برآمده‌اند.

قبل از تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه تراز این حوزه آبی بسته سالانه به طور متوسط ۴۰ سانتی‌متر کاهش می‌یافت اما در سایه اقدامات دولت تدبیر و امید، روند خشک شدن آن متوقف شد.

دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است ظرف مدت ۱۰ سال (از سال ۱۳۹۴) به تراز اکولوژیک خود برسد.

48

کد خبر 1482119

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت استان آذربایجان غربی دریاچه ارومیه دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر سعید شهند   ، در جریان تور رسانه ای  روایت خدمت و در بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده در جمع خبرنگاران افزود: طی سال آبی جاری و تا کنون ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه تامین و رهاسازی شده است که این میزان ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از حقابه مصوب این تالابها بوده است.

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای طالقان ، قوپی بابا علی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده و شاهد جریان یافتن حیات و بازگشت پرندگان به این تالاب ها هستیم،گفت: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت محیط زیستی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود این تالابها در زمره زنده ترین اکوسیستم های طبیعی کشور شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم. 

شهند اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت زیست بومی تالاب‌های استان ، تابستان امسال نیز حقابه محیط زیستی ۳ تالاب شورگل حسنلو ، سولدوز و کانی برازان تامین و رهاسازی خواهد شد.
گفتنی است تور رسانه ای روایت خدمت به منظور انعکاس خبری وضعیت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه و بیان اقدامات انجام یافته در جهت احیای این تالابها در شهرستان نقده برگزار گردید.

 

 

دیگر خبرها

  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه