Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@16:12:37 GMT

چرا چین هنوز مقصد داغ سرمایه گذاران است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۶۰۳۷

چرا چین هنوز مقصد داغ سرمایه گذاران است؟

مدیران ارشد بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی اسپانیا گفته‌اند رشد تجارت آنها در چین پشتوانه مهم تحقق اهداف درآمدی آنها در سال ۲۰۲۰ بوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد اخیراً گزارشی منتشر کرده است که نشان می دهد میزان جذب سرمایه مستقیم خارجی (FDI) چین در سال 2020 با افزایش 4 درصدی به 163 میلیارد دلار رسیده و در رتبه اول جهان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اثر همه گیری کرونا، میزان جذب سرمایه مستقیم خارجی کشورها در سال 2020 دچار کاهش 42 درصدی شده است. با این حال، این شاخص در چین افزایش یافته و یک رکورد جدید از خود بر جای گذاشته؛ تا جایی که اکنون، جذابیت فراوان چین برای سرمایه گذاران جهان، توجه رسانه های بین المللی را به خود جلب کرده است

مجله فوربس آمریکا اخیراً مقاله ای را منتشر کرد که نشان می دهد شرکت های غربی همچنان به سرمایه گذاری بیشتر در اقتصاد رو به رشد چین ادامه می دهند و شرکتهای گلدمن ساکس و جی پی مورگان چِیس، هر دو مالکیت کامل شرکای چینی خود را به دست آورده و شرکت پپسی نیز با هزینه 705 میلیون دلار یک برند غذای میان وعده چین را خریده است.

وال استریت ژورنال نیز اقدامات شرکت های بزرگ خارجی برای گسترش سرمایه گذاری در چین را به این صورت برشمرد: «والمارت در 5 سال آینده 3 میلیارد یوان در ووهان سرمایه گذاری خواهد کرد؛ تسلا ظرفیت تولید کارخانه شانگهای خود را گسترش می دهد و قصد دارد یک مرکز تحقیقاتی دیگر ایجاد کند؛ دیزنی نیز قصد دارد یک بخش جدید در دیزنی لند شانگهای بسازد... شرکت های خارجی چین را به عنوان یک پایگاه تولید و بازار رو به رشد مهم برای محصولات خود می دانند.»

روزنامه «صدای گالیسیا» چاپ اسپانیا نیز در یکی از گزارش های خود نوشت: مدیران ارشد بسیاری از شرکتهای چند ملیتی اسپانیا گفته اند رشد تجارت آنها در چین پشتوانه مهم تحقق اهداف درآمدی آنها در سال 2020 بوده است.

 در عین حال، رسانه های خارجی به تحقیق درباره دلیل علاقه سرمایه گذاران به چین نیز پرداخته اند.

روزنامه بلومبرگ به نقل از یک تحلیلگر آمریکایی نوشت: شرکت های خارجی از جمله شرکت های آمریکایی به سرمایه گذاری در چین ادامه خواهند داد زیرا چین هنوز هم یکی از مقاوم ترین اقتصادهای جهان است و پتانسیل رشد اقتصاد چین هنوز هم از سایر کشورها بیشتر است.

سی ان ان معتقد است که دلیل جذب بیشترین سرمایه خارجی توسط چین در سال 2020 به مهار کرونا در آن کشور بر می گرد.

رویترز نیز اخیراً گزارش داده است که اقتصاد چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان با سرعتی حیرت انگیز بهبود یافته و این مهمترین دلیل جذب سرمایه خارجی توسط چین به شمار می آید.

آمار وزارت بازرگانی چین نشان می دهد که نزدیک به 60٪ از شرکت های خارجی در چین در سال 2020 شاهد رشد یا تثبیت درآمد خود بوده اند و نزدیک به 95٪ از شرکت های خارجی نسبت به چشم انداز آینده خوشبین و یا دست کم خوشبین همراه با احتیاط  هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار چین شرکت های خارجی سرمایه گذاری سال 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برپایی نمایشگاه‌ ایران اکسپو فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، گرچه تعدادی از آنها آمادگی خود را در امر سرمایه‌گذاری در استان اعلام کرده‌اند.

غلامعلی حیدری امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ و بازدید از غرفه استان اظهار کرد: حضور در این گونه نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌های استان و محصولاتی که در قالب زنجیره ارزش قرار گرفته‌اند، است.

وی افزود: باید محصولات دیگر در زنجیره ارزش قرار گیرند تا از این طریق اشتغال ایجاد شود.

حیدری تاکید کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است گرچه تعدادی از آن‌ها آمادگی خود را در امر سرمایه‌گذاری در استان اعلام کرده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محور نمایشگاه زنجیره‌های ارزش است، بیان کرد: چهارمحال و بختیاری به صورت علمی روی بحث بادام و آبزیان کار کرده است که می‌توان این اقدام را گسترش داد تا در امر صادرات و ایجاد اشتغال موثر واقع شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴