Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان فرماندار سمنان از خدمت به مردم به عنوان فلسفه وجودی مدیریت در نظام جمهوری اسلامی و خصوصا در امور اجرایی نام برد و گفت: کار سیاسی آخرین اولویت در کرسی فرمانداری و خصوصا فرمانداری سمنان است.

دکتر نادر فخری در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه سمنان بر لزوم اعتمادسازی و امیدآفرینی در بین مردم تاکید و اظهار کرد: لازمه کار در همه بخش‌ها چه در حوزه فرهنگی و اجتماعی و چه اقتصادی اجرایی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..اعتماد مردم است و اصولا مدیران در نظام اسلامی شأنی جز خدمت و نوکری مردم ندارند.

وی با اشاره به برخی از مهمترین اولویت‌های کاری خود در فرمانداری مرکز استان افزود: نخستین و مهمترین اولویت ما در فرمانداری، "امنیت" است چرا که تنها در سایه برخورداری از امنیت است که تولید ، فعالیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری در شهرستان و استان شکل می‌گیرد.

فرماندار سمنان از اقتصاد و تولید و معیشت مردم به عنوان دیگر اولویت مهم خود در فرمانداری سمنان نام برد و اضافه کرد: استان سمنان و خصوصا شهرستان سمنان چه در حوزه صنعت و معدن و چه در حوزه گردشگری از ظرفیت و مزیت‌های بسیار بالایی برخوردار است باید زمینه برای بهره‌گیری بهتر از این ظرفیت‌ها و سرمایه‌ها بیش از پیش در مرکز استان فراهم شود.

فخری با اشاره به نزدیک بودن دو انتخابات رئیس‌جمهوری و شوراها، از "انتخابات" به عنوان دیگر اولویت مهم خود در سمنان نام برد و گفت: انتخابات پیش رو یک انتخابات متفاوت از انتخابات گذشته است و از همین رو باید با حساسیت بیشتری به آن توجه کرد. در واقع انتخابات سال آتی، نخستین انتخاباتی است که در شرایط کرونایی برگزار می‌شود لذا از یک سو باید برای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم شکل‌گیری اجتماعات برنامه داشته باشیم و هم از سوی دیگر باید برای حضور حداکثری مردم و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی برنامه‌ریزی کرد.

لزوم پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها

وی از اعتماد مردم به عنوان یک مولفه مهم در حاکمیت اسلامی نام برد و افزود: تجربه نظام در چهار دهه گذشته نشان داده که هر جا به مردم اعتماد شده و آنها را امین خود دانسته‌ایم با همه وجود برای کمک به نظام به میدان آمدند. حضور و همراهی مردم در هشت سال دفاع مقدس و همراهی مناسب در شرایط کرونایی اخیر از جمله مصادیق این اعتمادآفرینی و توفیق در همراهی با مردم است.

وی از مردم به عنوان صاحبان واقعی نظام یاد کرد و ادامه داد: بی‌تردید اگر در این شرایط کرونایی، همکاری و همراهی‌های مردم نبود، این توفیقات امروز در کنترل و کاهش شیوع و همه‌گیری کووید19 به دست نمی‌آمد.

فرماندار سمنان به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در توفیقات مدیران و خصوصا در کنترل نسبی کروناویروس پرداخت و گفت: مدیران شهرستان باید حداکثر بهره را از ظرفیت رسانه ها برای بیان و تشریح خدمات نظام به مردم ببرند. ضمن آنکه مدیران باید به رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی پاسخگو باشند. در فرمانداری سمنان نیز همه همت خود را به کار می‌گیریم تا به وظیفه ذاتی خود در پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها عمل کنیم.

مبارزه با ویژه‌خواری و فساد به مدد "رسانه‌ها"

فخری از رسانه‌ها به عنوان ابزاری مهم و موثر در مقابله و مبارزه با رانت‌خواری و فساد نام برد و گفت: یکی از نگرانی‌ها در این بخش وجود ویژه‌خواری، فساد، رانتخواری و..است و رسانه‌ها با کمک به ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد می‌توانند نقش مهم و اساسی در این حوزه داشته باشند و از این رو فرمانداری سمنان از همکاری با رسانه‌های استان و شهرستان استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه باید با کمک رسانه‌ها به ایجاد امید و نشاط در جامعه کمک کنیم خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از ضعف‌های جدی مدیران در استان، رسانه‌ای نبودن است این در حالی است که بستر رسانه فرصت مناسبی برای اقناع مردم و افکار عمومی است لذا مدیران شهرستان علاوه بر پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها باید به بهترین شکل از این ظرفیت برای امیدآفرینی و بیان و تبیین خدمات دولت که همان خدمات نظام است، بهره بگیرند.
این مدیر مسوول با بیان اینکه بسیاری از مدیران در شهرستان ها در حوزه رسانه‌ای خوب عمل نمی کنند اضافه کرد: متاسفانه برخی از مدیران در این بخش پاسخگویی مناسب، ضعف‌هایی دارند و شوربختانه معمولا این ضعف‌ها در سال آخر کاری دولت‌ها در مدیران نمایان‌تر نیز می‌شود لذا انتظار داریم که مدیران شهرستان به درستی پاسخگوی رسانه‌ها که نمایندگان مردم‌اند باشند و از طریق گفت‌وگو با رسانه‌ها و نشست‌های خبری اثربخشی خود در کرسی مدیریت و خدمات دستگاه خود را به مردم گزارش دهند.

وی تبیین خدمات نظام در این شرایط را ضروری‌تر از گذشته ارزیابی و تصریح کرد: در این شرایط که رسانه‌ها، شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی وابسته به دشمنان نظام همه توان و همت خود را بکار می‌گیرند تا اعتماد مردم را سست و آنها را از نظام اسلامی ناامید کنند، همه ما مدیران وظیفه داریم با بیان خدمات نظام به امید و نشاط در جامعه کمک کنیم.

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌هایی با اعتبار 507 میلیارد تومانی در سمنان

فرماندار مرکز استان با اشاره به پروژه‌های دهه فجر شهرستان سمنان گفت: همزمان با دهه مبارکه فجر 77 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری 507 میلیارد تومانی در مرکز استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن کلید خورده است.

وی با بیان اینکه 49 پروژه از این پروژه ها، عمرانی هستند افزود: برای بهره‌برداری از این طرح‌های عمرانی افزون بر 113 میلیارد تومان هزینه شده است.

فخری با بیان اینکه در مجموع در دهه فجر 63 طرح عمرانی و اقتصادی در سمنان به بهره‌برداری رسید افزود: 14 پروژه از این طرح‌ها، پروژه‌های اقتصادی بودند که روز گذشته از سوی چهار دستگاه اجرایی و در نخستین روز دهه فجر به دلیل مشکلات ناشی از کرونا به صورت متمرکز افتتاح شدند .

وی با اشاره به کلنگ‌زنی تعدادی پروژه در مرکز استان خاطرنشان کرد: همچنین همزمان با این ایام خجسته عملیات اجرایی 14 طرح عمرانی و اقتصادی نیز در این شهرستان آغاز شد.

پیشرفت فیزیکی 85درصد فاضلاب شهری سمنان

فرماندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود به معضل کم‌آبی در سمنان پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌های ما در این بخش پیگیری جدی‌تر پروژه فاضلاب شهری سمنان است که 85درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فخری بر لزوم تسریع در این پروژه مهم تاکید و اظهار کرد: در حال حاضر از هفت چاه که حدودا 140 لیتر برثانیه دبی دارند، در بخش فضای سبز استفاده می‌شود این در حالی است که با پساب شهری می‌توان همه نیازهای آبی شهرستان در حوزه فضای سبز را مرتفع کرد و از آب این چاه‌ها در شرایط پیک مصرف آب در بخش شرب و یا در شرایط دیگر در بخش صنعت استفاده کرد که می‌تواند کمک به سزایی به اشتغالزایی در بخش صنعت کمک کند.

وی با تقدیر از پیگیری‌های نماینده سمنان در بحث سد فینسک گفت: خوشبختانه نماینده مردم با جدیت و حساسیت هم سد فینسک و هم پروژه انتقال آب خزر به کویر مرکزی را دنبال می‌کند که انتظار می‌رود دیگر نمایندگان استان در گونه طرح‌ها همراهی و همکاری بیشتری دراشته باشند.

فرماندار سمنان از وجود نیروی انسانی کارآمد به عنوان الزامات اجرایی شدن هر برنامه‌ای دانست و بیان کرد: خوشبختانه فرمانداری سمنان از نیروی انسانی کارآمد و خوبی برخوردار است. فرمانداری مرکز استان هم از بنیه کارشناسی قوی و مناسب و هم از نیروی انسانی کارآمد و متعهد برخوردار است.

وی بر لزوم توجه به شایسته‌سالاری در انتصاب‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: بر این باور هستیم که عدم توجه به شایستگان و عدم شایسته‌سالاری در انتصاب‌ها به مثابه هدر دادن منابع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سمنان فجر 99 دولت کارآمد سد فینسک استان سمنان فرمانداری سمنان فرماندار سمنان مردم به عنوان مرکز استان خدمات نظام نام برد رسانه ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند

سعید شیرینی موسس شرکت پیشکسوتان در گفتگویی اختصاصی‌ با خبرنگار خبرآنلاین گفت: از آنجایی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سال های اخیر همواره بر رشد اقتصادی، حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی جوانان تاکیدی ویژه داشته اند؛ مجموعه شرکت تعاونی پیشکسوتان کهن همراه با پیشکسوتان عرصه ورزش کشور برای محرومیت زدایی و ایجاد فضای اشتغال جوانان، و ادای دین خویش به مردم عزیز ایران آستین همت را بالا زده و پای گود آمده و مجموعه عظیم ماهلند را که ابر پروژه است، بنا نهاده ؛ طبعا برای این امر کجا بهتر از خوزستان زر خیز که مردمانی نجیب، خونگرم و دوست داشتنی دارد؟ غیرت مردانی که در دوران دفاع مقدس، دلیرانه مقابل دشمن مقاومت کردند تا یک وجب از خاک این سرزمین به دست بیگانگان نیفتد اما این عناصر سر سپرده و خود فروخته هر جا که قطار پیشرفت انقلاب اسلامی را در حرکت می بینند، برای خوش رقصی مقابل دشمنان جمهوری اسلامی به آن سنگ پرانی می‌کنند.


وی افزود: دشمنان با جنگ رسانه‌ای می‌خواهند در مسیر هموار انقلاب اسلامی سنگ اندازی کنند اما نمی دانند سنگ اندازی برای اعمال ضربات اقتصادی به ایران موجب رشد و شکوفایی سازمانی، فکری، اجرایی و عملیاتی هم در بدنه مردم و اجتماع و هم در ساختارهای سازمانی و قوانین و قواعد موجود در کشور خواهد شد.


مدیر اقتصادی شرکت ادامه داد و گفت: قطعا مردم فهیم ایران اسلامی عزیزمان و به ویژه ماهشهر هم از ماهیت این پروژه مطلع هستند و هم با چهره های سرمایه گذار که افتخار آفرینان این کشور هستند،آشنایند. این جنگ نرم رسانه ای قطعا بر مردم فهیم ایران تاثیری نداشته و نخواهد داشت، در این شرایط مسوولان هم باید کمر همت ببندند و شرایط تسهیل در رفع مشکلات و حرکت در مسیر تولید، اشتغال و ارایه خدمات به مردم را احیا و در این مسیر حرکت کنند.

وی اظهار داشت:اکنون که به واسطه فشارهای اقتصادی و تحریم های دشمنان در شرایط دشوار اقتصادی قرار داریم باید از طرح هایی همچون این پروژه در جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید حمایت کنیم و دشمن از این موضوع ناراحت است و با چنین اقدامی دست به تخریب سرمایه‌گذاران این پروژه می زند تا مقابل یکی از حرکت های ارزشمند و رشد کشورمان سنگ اندازی کنند.

وی در پایان گفت: مخالفان نظام و دشمنان پیشرفت مردم ایران در صدد خرابی پروژه های منحصر به فرد و پروژه هایی با آینده درخشان در ایران و منطقه هستند، مخصوصا پروژه هایی که باعث محرومیت زدایی است و باعث افزایش رضایتمندی مردم از امکانات خواهد شد. این دشمنان با هر وسیله ای به دنبال خراب کردن و از بین بردن دستاورد های خوب و موثر در منطقه، با روش های بسیار خاص هستند. از جمله مواردی حتی بوده در داخل کشور اتفاق افتاده که این افراد قطعا از دشمنان پیشرفت ایران خط گرفته بودند و اقداماتی انجام دادند که با ورود به موقع و هوشیاری مسوولین طراز اول استان خوزستان و شهر ماهشهر ، این توطئه ها نقش برآب شد اما متاسفانه عملکرد این افراد به گونه ای است که در برخی جاها نفوذ کرده اند اما با لطف الهی، این توطئه ها یکی یکی خنثی خواهد شد و ما همچنان با عهدی که با خود و خدای خود بسته ایم پایبندیم و مطمئن هستیم که با مشارکت خود مردم نمونه و بی نظیر استان خوزستان و علی الخصوص شهر ماهشهر که الحق و الانصاف یکی از بهترین مردمان کشور عزیزمان می باشند این اتفاق بزرگ را رقم خواهیم زد؛ ان شا الله

خبرنگار:مهدی حساکره

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901316

دیگر خبرها

  • پروژه «مرغ لاین» در میامی افتتاح می‌شود
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود